Ryż biały długoziarnisty

Łyżka długoziarnistego, białego ryżu waży 15 g.

  100g na zdjęciu (15 g)
Energia 344 kcal 52 kcal
Białko 6,7 g 1,0 g
Tłuszcz 0,7 g 0,1 g
Węglowodany 78,9 g 11,8 g
Błonnik 2,4 g 0,4 g

Ryż biały długoziarnisty kalorie w 100g: 344kcal

Zobacz więcej: łyżka 15g ryż biały długoziarnisty

Ostatnia aktualizacja: 2015.04.02

Ważenie dodano: 2012.12.20 w kategorii Produkty zbożowe

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Mamy 10 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • ee czy tego juz nie bylo?:)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/12/20 20:53
    @epileptyk: zważona została łyżka ryżu białego, ale ugotowanego. Na prośbę użytkowników zamieszczamy dziś łyżkę surowych ziaren.
  • Czy wartość energetyczna zmienia się po ugotowaniu ryżu?
  • nie. Ryż pęcznieje więc bedzie różnica objętościowa
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2013/09/12 11:28
    @POLA123: Polecam przeczytać wszystkie komentarze pod tym ważeniem: http://www.ilewazy.pl/szklanka-wody
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2013/09/12 11:31
    @POLA123: "Czy wartość energetyczna zmienia się po ugotowaniu ryżu?"
    Myślę, że warto tu zacytować dyskusję, która miała miejsce pod zważoną szklanką ugotowanego ryżu białego: http://www.ilewazy.pl/szklanka-ugotowanego-ryzu-bialego
    "Monija: o kurczę, myślałam, że ma znacznie mniej kalorii po ugotowaniu!
    Izabela[autor ilewazy.pl]: @Monija: Wartość energetyczna ugotowanego ryżu (jak również kaszy, makaronu itd...) nie zmienia się po ugotowaniu. Ugotowany, wspomniany przez Ciebie ryż podczas gotowania pochłania wodę, a tym samym ulega napęcznieniu i jest go po prostu więcej. Przykład: poddajesz obróbce cieplnej szklankę białego ryżu. Po ugotowaniu wychodzi Ci około 5,5 szklanek ryżu. Zarówno ta 1 szklanka surowego ryżu, jak i 5,5 szklanek ugotowanego, będą posiadać takie same wartości liczbowe. Ale gdy z tych 5,5 szklanek ugotowanego ryżu pobierzesz jedną (jak ze zdjęcia) to uzyskasz dane które znajdują się pod ważeniem.
    Zachęcam też gorąco do przeczytania napisanych przeze mnie powyżej komentarzy."
  • Szczerze to nie wiem po co wprowadzać zbędny zamęt i ważyć i ugotowane, i surowe produkty - fajnie dodać adnotację w ramach ciekawostki, że np. łyżka surowego ryżu odpowiada trzem łyżkom ryżu po ugotowaniu i to by wystarczyło, przecież każdy umie mnożyć i dzielić. Jak w przypadku ryżu dyskusja jest jasna i proporcje się zgadzają, tak np. w przypadku płatków owsianych kalorie absolutnie się nie zgadzają z tym co piszecie więc naprawde to mącenie jest zbędne. To, że produkt waży więcej po ugotowaniu bo nabiera wody to logiczne, a że woda nie ma kalorii to też jest logiczne, ale przy płatkach akurat takie durnoty są popisane, że głowa mała.
  • @Dietetyczka01, ja uwazam ze takowe wazenie jest przydatne I ulatwia zycie. [..]. Pozdrawiam

    [komentarz edytowany. Bez złośliwości i uwag osobistych proszę. Maciej]
  • Pani Izo zwracam się z takowym pytaniem do Pani-
    Przykładowa sytuacja- jesteśmy w restauracji-zamawiamy zupę pomidorową i można wybrać z makaronem lub ryżem. Która wersja będzie rozsądniejsza?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/04/02 07:34
    @MalyKsiaze: W tej konkretnej sytuacji nie będzie to miało większego znaczenia. Wybierz taką wersję, która bardziej Ci odpowiada pod względem smaku.

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę