Porcja korzenno - czekoladowej kaszy manny

Korzenno czekoladowa kasza manna

Porcja korzenno-czekoladowej kaszy manny z bananem, orzechami laskowymi i żurawiną waży 390 g.

  100g na zdjęciu (390 g)
Energia 102 kcal 398 kcal
Białko 3,8 g 14,8 g
Tłuszcz 2,5 g 9,8 g
Węglowodany 16,9 g 65,9 g
Błonnik 1,0 g 3,9 g

Korzenno czekoladowa kasza manna kalorie w 100g: 102kcal

Zobacz więcej: banan porcja kakao kasza manna żurawina korzenna czekoladowa 390g

Ostatnia aktualizacja: 2016.10.14

Ważenie dodano: 2012.11.07 w kategorii Wykonane przez Izabelę

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Skład: kasza manna razowa, mleko o zawartości tłuszczu 2 %, banan, kakao o obniżonej zawartości tłuszczu, żurawina, orzechy laskowe prażone, cynamon kawałek kory lub płaska łyżeczka mielonego, goździki 2 sztuki, gałka muszkatołowa kawałek starty na tarce lub płaska łyżeczka mielonej.

Mamy 48 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/11/07 07:34
    Zgodnie z obietnicą, przedstawiam Wam przepis z wykorzystaniem razowej kaszy manny (a jeżeli takiej nie posiadacie, możecie również wykonać z oczyszczonej).

    Kasza manna korzenno czekoladowa
    SKŁADNIKI:
    • mleko o zawartości tłuszczu 2 % 1 szklanka
    • kasza manna razowa 2 łyżki
    • kakao o obniżonej zawartości tłuszczu 1 łyżka
    • banan 1 mały
    • żurawina suszona cała 1 łyżka
    • orzechy laskowe prażone 6 sztuk
    • cynamon kawałek kory lub płaska łyżeczka mielonego
    • goździki 2 sztuki
    • gałka muszkatołowa kawałek starty na tarce lub płaska łyżeczka mielonej

    SPOSÓB PRZYRZĄDZANIA:
    • do mleka wsypujemy przyprawy oraz kakao. Zagotowujemy
    • do gotującego się mleka wsypujemy kaszę mannę, zmniejszamy ogień i cały czas mieszamy do zgęstnienia. Ja do tego celu używam silikonowej, płaskiej trzepaczki, przy pomocy której otrzymuję gładką i lekko puszystą konsystencję, ale znam zwolenników kaszy manny z grudkami ;)
    • banana dowolnie rozdrabniamy, np. w plasterki lub półplasterki. Można też rozgnieść go widelcem lub zblendować, otrzymując mus bananowy
    • na talerz wykładamy kaszę mannę, dekorujemy bananem, żurawiną i orzechami.
  • Wygląda przepysznie mmmm;) Pani Izabello czy uważa pani że jest to zdrowy posiłek?:)
  • Kasza manna, moim zdaniem najlepszy pomysł na śniadanie. W takim wykonaniu nie jadłam, ale na pewno będę chciała sprówbować. Dziękuję za przepis i proszę o więcej takich ważeń :)
  • wygląda smakowicie- na pewno któregoś dnia spróbuję!
  • kasze manne mam co dizennie :) 1 szklanka mleka + 2 lyzki manny + 5 lyzek platkow owsianych. no i dodatki - codziennie inne :) polecam dodac do manny startego selera, seler traci smak a posilek odrazu jest wiekszy i konkretniejszy :)
  • hello kitty 2012/11/07 09:27
    Świetny posiłek, dzięki za pomysł i przepis :)
  • moje śniadania: owsianka i manna na zmianę z mnóstwem bakalii i owoców. :)
    a takie pytanie, ile dziennie powinno się spożywać orzechów ażeby "wyrobić normę magnezową"? ;)
  • Już wiem co jutro zjem na śniadanie :D dziękuję za inspirację i przepis ;)
  • Wygląda pysznie, wspaniałe na śniadanie! Ja chętnie robię korzenną mannę na herbacie lub kawie z mlekiem. Hitem ostatnich śniadań była manna na mleku z melasą trzcinową - całość nabiera karmelowego posmaku i dostarcza mnóstwo żelaza :)
  • jakim cudem udało się pani uzyskać z 2 łyżek manny na szklankę mleka gęstą kaszkę? ja daję zawsze 4 i wydawało mi się, że gdy dam mniej będę miała rzadką 'zupę' zamiast pysznej 'papki'. zaznaczę, że również używam manny razowej...
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/11/07 15:46
    Cieszę się, że moja dzisiejsza propozycja przypadła Wam do gustu. Po przeczytaniu tylu pozytywnych komentarzy, natychmiast mam ochotę sporządzić następną propozycję śniadaniową ;) Kto wie, czy za kilka dni ponownie nie ukaże się jakaś inspiracja dla Was ;)
    @olaa: "Pani Izabello czy uważa pani że jest to zdrowy posiłek?" Powyższa kasza jest pożywnym posiłkiem, dostarczającym wielu składników odżywczych. Oczywiście nie każdemu będzie służyć dokładnie taka sama porcja jak powyżej. Niektórzy powiększą ilość składników, niektórzy odejmą. Warto też za każdym razem używać zamienników w postaci owoców i orzechów / nasion. Czyli jak zwykle święte słowo: urozmaicenie.
    @D.: "ile dziennie powinno się spożywać orzechów ażeby “wyrobić normę magnezową”?: Średnie dzienne zapotrzebowanie dla zdrowych osób dorosłych wynosi od 300 - 400 mg / dobę. Podam przykład na orzechach laskowych. Gdybyśmy chcieli zaspokoić zapotrzebowanie na 300 mg magnezu, musielibyśmy spożyć około 200 g tych orzechów. Ale to nie wszystko - biodostępność każdego składnika u każdego człowieka jest indywidualna, dlatego takie obliczenia matematyczne są tylko zobrazowaniem. Poza tym, nie w każdych orzechach laskowych znajduje się dokładnie 140 mg magnezu / 100 g.
    Dlatego tak istotne jest, abyśmy odżywiali się w sposób bardzo urozmaicony. Dzięki temu mamy większą pewność, że dostarczymy naszemu organizmowi optymalną ilość potrzebnych substancji.
    @agnieszka: "jakim cudem udało się pani uzyskać z 2 łyżek manny na szklankę mleka gęstą kaszkę?" Kaszę mannę gotuję na wolnym ogniu i zawsze używam silikonowej trzepaczki, dzięki której konsystencja jest bardziej puszysta i wydaje się, że gotowego dania znajduje się w misce więcej (napowietrza się). Gotując zupę mleczną na bazie kaszy manny 2 -3 razy w tygodniu, zawsze korzystam z takich proporcji: 1 szklanka mleka + 2 łyżki kaszy manny. Osobiście preferuję kaszę z 350 ml mleka, czyli daję odpowiednio 3 łyżki kaszy manny i uzyskuję zawsze podobną gęstość. Spójrz na to ważenie: http://www.ilewazy.pl/kasza-manna-z-truskawkami-i-platkami-migdalow. Tutaj również wykorzystałam 2 łyżki kaszy na szklankę mleka - chociaż tam wykorzystałam w trakcie gotowania mus truskawkowy, co wpłynęło delikatnie na rozrzedzenie konsystencji.
  • no to już wiem co jem w sobotę (w niedzielę nie miałabym czasu) ;D
  • No właśnie- roztrzepywanie, żeby napowietrzyć, mała miska... 2 łyżki kaszy, za to bez sensu mleko, kakao- zbędne kalorie. W ten sposób mamy śniadanie za 400kcal, którym się nie najemy.
  • uwielbiam kaszę manne oraz wszelkie inne kaszę- np. jaglaną- świetnie się nadaje na sniadanie do owoców, jogurtu oraz bakalii. I wydaje mi się, że jakoś bardziej się nią najadam :) jesli zas chodzi o kasze mannę to ja ją robie na wodzie z dodatkiem cukru trzcinowego i potem polewam jogurtem i dodaje owoce. I tez jest pyszna, a ma mniej kalorii :)
  • kiepski ten posilek jesli chodzi o zawartosc bialka (za malo), i weglowodanow (duzo za duzo jak na jeden posilek).
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/11/07 18:56
    @marmara: Mam dla Ciebie dwa rozwiązania:
    1. wkomponować w powyższą kaszę mannę białko, bądź spożyć do tego dania produkt białkowy
    2. jeżeli skomponujesz sobie prawidłowo całodzienne menu, to takie danie nie zaszkodzi Ci - uwierz mi :)
  • Kochana pani Izabello, wydaje mi sie ze Marmarze chodziło o propozycje Jadzi przedstawiająca swoj pomysł na gotowanie manny na wodzie, co istotnie nie daje zbyt wartościowego posiłku. faktycznie warto, jesli nie trudno tolerowanym mlekiem krowim zastąpić wodę choćby mlekiem sojowym/ryzowym/ owsianym. Natomiast pański posiłek, pani Izabello wydaje mi sie swietnie skomponowany i przede wszystkim Bardzo smakowity ;-) proszę wybaczyc moja autokorekte i brak polskich znaków w niektórych słowach, lecz pisze z tabletu ;-) pozdrawiam serdecznie
  • a ja chciałabym spytać jak smakuje i na ile najada taka kasza? ja zwykle jem 4 łyżki płatków owsianych zalanych wrzątkiem, polane jogurtem naturalnym i np. z połową banana i orzechami włoskimi co wychodzi na około 350 kcal po czym jestem najedzona nawet na 4 h ale chętnie wypróbowałabym kaszę manną czy jaglaną :)
  • To prawda, że kasza manna nie ma praktycznie żadnych witamin i składników odżywczych?
    Poza tym jakoś nie przepadam, w tym daniu zamieniłabym ją na kaszę jaglaną.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/11/07 21:27
    @Zuzanna; @marmara: jeżeli rzeczywiście chodziło o odpowiedź dla "ann", to przepraszam za wtrącanie się ;) Wgłębiając się w szczegóły, to zważone danie nie będzie jakoś szczególnie bogate w białko, ale biorąc pod uwagę, że mleko zawiera dobrze przyswajalne o wysokiej wartości odżywczej białko, zjedzenie takiej kompozycji będzie w porządku. Tym bardziej, jeżeli będzie stanowić to jeden z kilku wartościowych posiłków w ciągu dnia. Od razu zaznaczę też, że celem tego ważenia nie było przedstawienie "najbardziej wartościowego śniadania", tylko propozycji wykorzystania kaszy manny.
    Poza tym, tak jak to często zaznaczam przy tego typu ważeniach, słowo "porcja" nie oznacza, że dla każdego taka ilość i kompozycja będzie idealna. Należy samodzielnie odpowiednio sobie konkretne danie zmodyfikować.
  • Dobra propozycja na śniadanie :-)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/11/07 21:52
    @aniss: To prawda, że kasza manna nie ma praktycznie żadnych witamin i składników odżywczych?"
    Zachęcam do przeczytania poniższych komentarzy. Znajdziesz tam kilka istotnych informacji, które napisałam odpowiadając na podobne pytania:
    http://www.ilewazy.pl/kasza-manna-z-truskawkami-i-platkami-migdalow#comment-9053
    http://www.ilewazy.pl/szklanka-kaszy-manny#comment-22163
    "Poza tym jakoś nie przepadam, w tym daniu zamieniłabym ją na kaszę jaglaną." Ja też uwielbiam kaszę jaglaną. Sporządzałam w takim samym wariancie i wychodzi jak dla mnie równie smacznie :) A jeżeli nie przepadasz za kaszą manną, to nie ma co na siłę się do niej przekonywać. Jest jeszcze tyle innych kasz, z których można sporządzać zupy mleczne :)
  • Lubię kaszę mannę. Bardzo fajna propozycja. A ja dziś zjadłam coś podobnego, tylko że zamiast kaszy dodałam 2 łyżki lnu mielonego i pokrojone duże jabłko. Cynamon pasuje w sam raz do tego.
    Świetna strona. Pierwszy raz się tutaj udzielam, ale korzystam z niej już ponad 1 rok;)
    Brawa dla właścicieli:)!
  • dla mnie mleko to niezbyt dobre zrodlo bialka. osobiscie ograniczam nabial, max to 150g dziennie. ja jem go nawet mniej. a stosunek 14g bialka do 65g węgli i tylko 10g tłuszczu to zachwiana proporcja, osobiscie wole bardziej zbilansowane posilki.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/11/08 10:15
    @marmara: przeczytaj moje komentarze powyżej. Znajdziesz tam informacje odnośnie swojego komentarza.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/11/08 10:19
    @Simia: A ja dziś zjadłam coś podobnego, tylko że zamiast kaszy dodałam 2 łyżki lnu mielonego i pokrojone duże jabłko" A ja dziś zamiast kaszy manny dodałam płatki 4 zbóż, pozostałe składniki jak w powyższym ważeniu. Pychota !

    "Świetna strona. Pierwszy raz się tutaj udzielam, ale korzystam z niej już ponad 1 rok;)
    Brawa dla właścicieli:)!" Dziękujemy i polecamy się na przyszłość :)
  • Pani Izabelo na pewno musiało być dobre! Już wiem co sobie jutro na śniadanko zjem;) Z niecierpliwością czekam na inne nowości, pozdrawiam gorąco!;)
  • Czy cukrzycy (i ludzie noszący w genach skłonności do niej) też mogą sobie pozwolić na takie śniadania?
  • Ta kasza wygląda przepysznie, będę musiała spróbować patent na kakao i przyprawy korzenne ;)

    Moim śniadaniem są zawsze jakieś płatki gotowane na mleku sojowym lub jakaś kasza, do tego owoce i bakalie. Kasza manna mimo że nie jest w tym najbardziej wartościowa myślę,że jest warta polecenia i jeżeli ktoś urozmaica swoje śniadania i odpowiednio dobiera drugie śniadanie nie musi się obawiać zjedzenia czasem kaszy manny ;)
  • A odpowiednie proporcje? dla każdego to chyba coś innego zależnie od płci, wieku czy aktywności. Dla mnie takie jak te nie są daleko od idealnych czyli 60% węgle, 25% tłuszcz i 15% białko. A jeżeli komuś nie pasują wsytarczy zmienić mleko na to o innej zawartości tłudszczu, zmienić ilość orzechów, zrobić bardziej gęstą kaszę czy dodać więcej/mniej owoców i już mamy indywidualnie dopasowane śniadanie ;)
  • ostatnio od kaszy wolę płatki ryżowe, ale swego czasu jadałam podobne śniadania - z lenistwa (jak mi się nie chciało iśc do sklepu), to parę razy zamiast przypraw i kakao dorzuciłam korzenną inkę i też było dobre. ale najlepsze połączenia to cynamon+kardamon+śliwki, kakako+goździki+cynamon+pomarańcza oraz cynamon+jabłko+banan+prażony słonecznik mniam!
  • uwielbiam Was i te przepisy ! zdecydowanie poproszę więcej ^^
  • chyba jest problem z dodaniem do kalkulatora (lub ja nieudolnie to czynię).
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/11/08 21:34
    @Ala: rzeczywiście nie można tego uczynić, za niedługo Maciej naprawi ten błąd.
    Ps. widzę, że Twoja wczorajsza zapowiedź odnośnie sporządzenia tej kaszy została zrealizowana :)
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2012/11/08 21:45
    @Ala: Poprawione, można już dodawać do kalkulatora.
  • Dziękuję:) tak, przygotowałam ją dzisiaj na śniadanie, zamieniłam jedynie orzechy na migdały. Było przepysznie:) jeśli chodzi o uczucie sytości to było porównywalne do tego, które mam po owsiance składającej się z 4 łyżek płatków owsianych górskich, połowy szklanki mleka, małego jabłka, cynamonu i łyżki rodzynek. Ciekawa alternatywa w moim menu śniadaniowym dla grzanek i owsianek:)
  • a czy to prawda ze kasza manna wplywa niekorzystnie na jelita?
  • wygląda to conajmniej...nieapetycznie
  • podbijam pytanie o niekorzystny "zatykający" wpływ kaszy manny na jelita. Mam z tym problem i nie chcę tego pogłębiać. dodam ze na sniadania jadam owsianki i te kasze.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/11/16 20:08
    @D.: chodzi Ci o to, czy kasza manna ma działanie zapierające ? Jeżeli wkomponuje się kaszę mannę razową jako dodatek do menu, czyli jako urozmaicenie, to będzie to tylko sama korzyść. Zazwyczaj nie ma tylko jednej przyczyny (np. kasza manna), pod wpływem której występują jakieś niedogodności w organizmie. Zazwyczaj to zespół czynników. Należy się przyjrzeć bliżej całemu swojemu jadłospisowi, jakości i ilości spożywanych pokarmów, aktywności fizycznej, umiejętności radzenia sobie ze stresem itd... Naprawdę rzadko kiedy złemu samopoczuciu winny jest tylko jeden czynnik czy produkt ...
  • tomekoko 2013/09/18 12:07
    Mleko i zdrowe ? A co jest zdrowego w mleku na dorosłego człowieka?
  • Przestańcie tworzyć kolejne mity które już dawno są obalone, większy procent ludzi nie trawi laktozy (cukru mlecznego) co objawia się wiadomo czym. Ale jest też około 30% ludzi którym mleko nie szkodzi a jego picie jest wręcz zdrowe (witaminy: A, D, E, B; minerały: wapń, chlor, potas, sód, fosfor, magnez). Każdy ma wolny wybór więc jak nie chcecie pić mleka, nie pijcie ale i też nie wmawiajcie że mleko jako produkt naturalnego pochodzenia jest nie zdrowy.

    Co do pytania @epileptyk, @D kasza manna sama w sobie jest lekkostrawna, przyczyną zaparć mogą być dodane do niej dodatki (bakalie), mleko lub zdrowszy odpowiednik - kasza manna razowa. Błonnik działa na każdego inaczej.
  • Kasza zrobiona w ten sposób jest pyszna i bardzo sycaca. Orzechy Laskowski zamieniłem na nerkowcow. Mniam
  • Próbował ktoś to jeść na zimno następnego dnia? Pytam, bo zazwyczaj przyrządzam sobie śniadanie wieczorem ;)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/10/12 18:16
    @TatiQ: Ja kaszę mannę (i zresztą inne zupy mleczne również) preferuję na ciepło. Ale w tym przypadku, myślę że na zimno wyszłoby coś w postaci deseru. Zresztą w sprzedaży również można znaleźć kaszę mannę z dodatkami prosto z lodówki ;) Jak spróbujesz- podziel się proszę wrażeniami.
  • @TatiQ ja próbowałam w tej formie: http://feed-me-better.blogspot.com/2012/07/pokaz-sniadanie-pudding-z-kaszy-manny_28.html - powiem, że z ciepłym sosem bardzo dobre, ale jednak kasza manna na gorąco jest o wiele lepsza :) Szczególnie przy takiej pogodzie jak teraz.
  • Moja wersja na szybko oparła się o 350ml mleka, 3 łyżki kaszy, 1,5 łyżki miodu rzepakowego, 2 łyżki kakao i szczyptę soli. W wersji na zimno osobiście uważam, że wyszła lepsza. Trochę jak gęsty budyń. Podczas gotowania cały czas mieszałem trzepaczką do piany i udało się zrobić bez gródek. Banan i orzechy były do pogryzienia na zmianę smaku, a o przyprawach zapomniałem. Danie przyjemne bo do zrobienia w 10 minut.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/10/14 10:54
    @TatiQ: No proszę. Czyli zapewne tego typu wykonana przez Ciebie kasza wejdzie teraz jako urozmaicenie porannego menu :)
    Ja przy sporządzaniu kaszy manny (bądź podobnych dań) również używam trzepaczki, przy czym - płaskiej, silikonowej.

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę