Cytryna

Plaster cytryny bez skórki waży 10g.

  100g na zdjęciu (10 g)
Energia 29 kcal 3 kcal
Białko 1,1 g 0,1 g
Tłuszcz 0,3 g 0,0 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 0,0 g 0,0 g
Węglowodany 9,3 g 0,9 g
Cukry proste 2,5 g 0,3 g
Błonnik 2,8 g 0,3 g
Sól 0,0 g 0,0 g

Cytryna kalorie w 100g: 29kcal

Zobacz więcej: 10g plaster cytryna

Ostatnia aktualizacja: 2013.04.04

Ważenie dodano: 2010.05.08 w kategorii Owoce i ich przetwory

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Inne ważenia tego produktu:

Mamy 9 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • no niee... nie wierze, że ktoś sie martwi ile cytryna ma kalorii ;o
    btw. dzięki za odpowiedź na emaila z baltazarem ^^
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2010/05/08 20:37
    :)
  • jeśli kogoś interesuje waga czegoś, nie koniecznie musi go az tak obchodzic kaloryczność;) ale np ile wit C znajduje sie w jednym plasterku :P
  • Jarek 8D 2010/06/15 18:11
    Ale ktoś ma potrzeby kaloryczne...Lepiej by sie spytał ile ma kalori ta cola co do niej wrzuca ta cytryne i te frytki ze schabowym co ta colą popija..;D
  • w 100g cytryny jest 50mg vit C :)
  • Podobno truskawki, aronie i czarne porzeczki mają więcej witaminy C niż cytryna, przynajmniej w mojej książce do biochemii znalazłam takie informacje :P
  • n-neutrino 2012/03/10 21:59
    Bo to prawda. Cytryny są prereklamowane. A najwięcej witaminy C z "niepozornych" produktów ma kiszona kapusta :-)
  • @n-neutrino - ale to nie zmienia faktu, że jak dla mnie do herbaty zwykłej cytryna jest koniecznością :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/03/19 09:04
    @n-neutrino: "Bo to prawda. Cytryny są prereklamowane."
    Według mnie słowo "przereklamowane" nie jest w tym przypadku prawidłowym stwierdzeniem.

    Wyróżniamy surowce będące dobrym lub bogatym źródłem witaminy C.
    Dobrym źródłem będą te surowce, które nie zawierają dużych ilości witaminy C, ale występują stosunkowo często w naszym menu, przyczyniając się do dostarczania nam tego składnika. Przykładem będą między innymi owoce cytrusowe, kiszonki, a nawet dla niektórych osób ziemniaki (wciąż w wielu domach spożywa się je kilka razy w tygodniu).

    Bogatym źródłem będą te surowce, które dostarczają dużych ilości witaminy C, ale często spożywane są one w dłuższych odstępstwach czasowych oraz w niewielkich ilościach lub należałoby spożyć ich dużą ilość, żeby miała ona znaczenie. Przykładem będzie dzika róża lub gujawa (kto z Was spożywa często te owoce przez cały rok ?). Czarna porzeczka spożywana jest sezonowo i nie przez wszystkie osoby. Natka pietruszki dostarcza wprawdzie 178 mg witaminy C, ale w 100 gramach, a łyżka http://ilewazy.pl/lyzeczka-natki-pietruszki posiekanej pietruszki waży zaledwie 6 g.

    Na podstawie przedstawionych przeze mnie informacji oraz zawartości witaminy C w surowcach, możecie samodzielnie określić u siebie, co jest dla Was dobrym źródłem :)

    Należy jeszcze pamiętać, że witamina C należy do bardzo wrażliwych witamin. Wysoka temperatura, tlen, nieodpowiednie przechowywanie znacznie zmniejsza jej zawartość w gotowym wyrobie. Obciążenie organizmu (np. pod wpływem infekcji), stres, a także palenie papierosów przyczynia się do zwiększonego jej zapotrzebowania.

    Przedstawiam Wam średnią zawartość witaminy C w wybranych warzywach i owocach: [mg/100g]

    Dzika róża suszona 1700
    Gujawa 230
    Czarna porzeczka 183
    Natka pietruszki 178
    Papryka czerwona 144
    Chrzan 114
    Brukselka 94
    Papryka zielona 91
    Brokuły 83
    Kalafior 69
    Szpinak 68
    Truskawki 66
    Kiwi 59
    Kapusta czerwona 54
    Cytryny 50
    Pomarańcze 49
    Porzeczki czerwone 46
    Szczypiorek 41
    Grejpfrut 40
    Maliny 31
    Mandarynki 31
    Pomidory 23
    Agrest 26
    Kapusta kwaszona 16
    Ziemniaki 14
    Żurawina surowa 12 - 26
    Jabłko 9
    Ogórki kwaszone 4

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę