Grejpfrut czerwony

Grejpfrut czerwony waży 400g. Obrany owoc waży 260g.

  100g na zdjęciu (260 g)
Energia 42 kcal 109 kcal
Białko 0,8 g 2,1 g
Tłuszcz 0,1 g 0,3 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 0,0 g 0,1 g
Węglowodany 10,7 g 27,8 g
Cukry proste 6,9 g 17,9 g
Błonnik 1,6 g 4,2 g
Sól 0,0 g 0,0 g

Grejpfrut czerwony kalorie w 100g: 42kcal

Zobacz więcej: grejpfrut grejfrut grapefruit czerwony

Ostatnia aktualizacja: 2015.11.11

Ważenie dodano: 2009.11.11 w kategorii Owoce i ich przetwory

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Mamy 47 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Wydaje się duży a jednak musi być mały.. Moje grejfruty bez skóry wazą po 400 gram.. ; p
  • ojej to te Twoje są wielkie, jak ja kupuję to ze skórką ważą jakoś powyżej 300 :)
  • Czy to prawda, ze ten owoc zawiera sporo HMB? Pytanie raczej do pani Izabeli :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2011/04/22 06:43
    Owszem, grejpfruty zawierają pewną (według danych wręcz niewielką) ilość HMB (Beta-hydroksy-metylomaślan), jednak ilość ta nie będzie dorównywać dawce w suplementach.
  • ewelinakop1206 2011/07/20 14:07
    Bardzo mało kalorii. Mimo gorzkawego smaku lubie go
  • Czy to prawda, że organizm potrzebuje więcej kalorii na strawienie grejpfruta, niż on dostarcza? Wiele razy spotkałam się z taką opinią, równie wiele - że to bzdura. I naprawdę jestem ciekawa, jak to jest.
  • Dla mnie to bzdura. Słyszałam coś takiego o warzywach (też w to nie wierzę), ale o owocach to już kompletna głupota.
  • nie istnieje takie jedzenie, polecam lekturę aktualnego Focusa.
  • ale grejfruty przyspieszaja przemiane materii z tego co ja slyszalam
  • Kalorie powinny być liczone dla całego owocu, razem ze skórką.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2011/10/17 11:40
    @kami: wartość energetyczną podaje się zawsze dla części jadalnych produktów. Jeszcze nie spotkałam się z żadną osobą, która zjadałaby skórkę zewnętrzną z grejpfruta. Zresztą byłoby to bardzo niebezpieczne, ponieważ owoce cytrusowe pryskane są dużą ilością chemicznych substancji grzybobójczych itp... Jeżeli ktoś jest uczulony na te substancje, często nawet zjedzenia samego wnętrza powoduje objawy alergiczne.
  • Moja koleżanka zjada plastry cytrusow ze skórką. Tzn normalnie obiera, ale jak zamawia jakiś gotowy deser i jest w nim np. plaster pomarancza to zjada całość ;)
  • Czy możecie mi powiedzieć co to jest HMB i do czego potrzebne jest w organiźmie
  • @Nyu- podobno graperfruit zawiera jakies enzymy wspomagające trawienie, wiec chyba Ci sie z czyms innym pomyliło, ale chodzą takie opinie, że "odchudza" tylko... czy to rzeczywiście jest zbadane i potwierdzone? Ja kocham ich kwaskowaty smak dlatego jem ale niezbyt wiele, bo wartości odzywczych (błonnika, mikroelementów itp) nie dostarczają zbyt wielu a własnie jak napisal Maciej- bardzo uczulają!
  • Odchudza dieta i ujemny bilans kaloryczny (ale nie przesadzony), plus ćwiczenia o średniej intensywności, nie grejpfrut, on nie przemienia tłuszczu w mięśnie.
  • HMB ma glownie właściwości antykatoboliczne ;)
  • http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/8941534/ tutaj trochę do poczytania ;)
  • czy kaloryczność czerwonego grejpfruta jest zbliżona do grejpfruta białego? Nie moglam nigdzie znalezc informacji na temat bialej odmiany :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/03/12 19:06
    @anna: "czy kaloryczność czerwonego grejpfruta jest zbliżona do grejpfruta białego?" wszystkie odmiany grejpfrutów (białych, żółtych, różowych, czerwonych, zielonych) będą posiadać zbliżoną do siebie wartość energetyczną, kształtującą się na poziomie od 30 do 45 kcal / 100 g.
  • Pani Izo, mam pytanie. Słyszy się dość często, że warto jeść grejpfruty, aby obniżyć poziom cholesterolu. szukałam w internecie informacji na na ten temat, ale nie znalazłam żadnych konkretnych informacji. Czy mogłaby się Pani odnieść do tego stwierdzenia. O jakich ilościach jest mowa?
    Z góry dziękuję.
  • Dołączam się do pytania Domi :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/07/20 18:40
    @Domi; @Daria: Nie ma jednego produktu spożywczego, który wybawiłby nas od jakiejś dolegliwości. Aby sprawnie funkcjonował organizm, należy systematycznie prawidłowo się odżywiać, wypijać odpowiednią ilość napoi, uprawiać aktywność fizyczną, uczyć się radzić ze stresami / emocjami.
    Realizując te wszystkie punkty, będziemy się wyśmienicie czuć :)
    Czyli do powyższych informacji jak najbardziej można włączyć grejpfruty. Jaką ilość ? Biorąc pod uwagę fakt, że średnio powinniśmy spożywać 2 porcje owoców / dobę, proponowałabym włączyć maksymalnie 3 grejpfruty / tydzień, aby zrobić miejsce wielu innym owocom :)
  • Grzegorz 2012/07/21 08:22
    Na grejpfruty powinny uważać także osoby przyjmujące leki na nadciśnienie. Sok grejpfrutowy a podobno nie tylko może wzmagać działanie leków. Inna sprawa, że wszelkie cytrusy posiadają dużą ilość glikogenu, który jest potrzebny mięśniom a co za tym idzie są dobrą przekąską dla osób uprawiających sport. Co za dużo to nie zdrowo jak w każdym przypadku bo jednak grejpfrut jest stosunkowo słodki więc zbyt duże spożycie fruktozy raczej nas nie odchudzi.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/07/21 12:55
    @Grzegorz: "Na grejpfruty powinny uważać także osoby przyjmujące leki na nadciśnienie." Zgadzam się z tym stwierdzeniem. Interakcja może dotyczyć również leków wykorzystywanych w innych schorzeniach, między innymi związanymi z układem krążenia.
  • Grzegorz: "wszelkie cytrusy posiadają dużą ilość glikogenu" Słucham??? bo to chyba jakieś nowe teorie.
  • Grzegorz 2012/09/08 19:54
    Helena says:
    2012/09/03 at 17:08
    Grzegorz: “wszelkie cytrusy posiadają dużą ilość glikogenu” Słucham??? bo to chyba jakieś nowe teorie.

    Kajam się ;) za to stwierdzenie. Nie mogę nawet doszukać się źródła mojej pomyłki. Przepraszam czytających. Może pomyliłem glikogen z likopenem? Tego na pewno jest sporo w grejpfrucie i pewnie czytając kiedyś o diecie biegaczy źle utrwaliłem wiedzę. Następnym razem sprawdzę dokładnie swą wiedzę zanim się nią podzielę. Pozdrawiam i dziękuję za czujność.
  • Spożycie połowy grejpfrut po większym posiłku, pomaga wydzielić większe ilości kwasów żołądkowych pomagających strawić pożywienie. Owoc udziela się swoimi właściwościami przy odchudaniu
  • Czyli sama skóra waży 140gramów ? Jeżeli mam grejpfruta, który waży 360 gramów ze skórką to muszę odjąć 140gramów ? I tak nie jem skórki. Jak liczyć te kalorie ? :)
  • myślę, że jeśli chcesz liczyć z taką dokładnością, te lepiej będzie chyba z proporcji, tj
    400 g owocu - 140 g skórka
    360 g owocu - x
    x = 126
    wtedy samego owocu masz 360-126=234 gram, 98 kcal.

    tak sądzę, bo mniejszy owoc siłą rzeczy ma mniej skórki.
  • Nie wiem, czy sam grejpfrut obniża cholesterol, ale takie samoleczenie może być BARDZO NIEBEZPIECZNE gdy ktoś przyjmuje STATYNY - leki obniżające cholesterol! To jedne z leków dla których łączenie z sokiem grejpfutowym może przynieś najpoważniejsze skutki - miopatie, rabdomiolizę, w konsekwencji niewydolność nerek (nerki po prostu czopują się białkiem z ulegających uszkodzeniu mięśni). Wszystko przez to, że sok, wypity nawet w niewielkich ilościach (szklanka dziennie, porcja owocu - i to niezależnie od tego czy spożyta łącznie z lekiem czy osobno) hamuje enzym rozkładający lek w wątrobie - przez co stężenia statyn sięga nieraz kilkuset procent i ujawniają się działania niepożądane. Więc jeśli ktoś przyjmuje np. Lowastatynę, Atorwastatynę lub inne "statyny" - z dala od tych owoców!
    Leki na nadciśnienie również wchodzą w grę, ale tzw. blokery wapnia - diltiazem, werapamil, nifedypina itp. Nie dotyczy to np. betablokerów, takich jak propranolol.
    W razie wątpliwości najlepiej jest po prostu przeczytać ulotkę - tam informacja o interakcji z sokiem z grejpfruta na pewno będzie zawarta, ponieważ jest istotna.
  • Dawidrazdwa 2013/07/22 13:10
    Gdzieś słyszałem że osoby na diecie powinny spożywać na śniadanie grejpfruta i to pomoże im schudnąć, ale grejpfrut ma 27g węglowodanów. Więc jak to jest?
  • Węglowodany dostarczają energii, a osoba na diecie redukcyjnej też musi przecież żyć...
  • Grejpfruty są polecane podczas diet ze względy na przyspieszenie metabolizmu.
    A co do węglowodanów. Tutaj przynajmniej mamy zdrowe węglowodany
  • Przecież węglowodany na śniadanie są wskazane nawet na diecie redukcyjnej nie powinno sie z nich kompletnie rezygnować. Dodatkowo stabilizują poziom glukozy we krwi co jest ważne przy odchudzaniu.
  • Oczywiście przy stabilizacji poziomu glukozy chodziło mi o grejpfruty a nie o węgle. ; )
  • Co za bzdura. Jak niby grejpfrut ma przyspieszyć metabolizm? Metabolizm jest zapisany w genach i zależy od aktywności fizycznej. Jedyne co on może przyspieszyć to przemianę materii czyli trawienie, ze względu na zawarty w nim błonnik.
  • Źródło naturalnej witaminy C - ona chyba tez pomaga w odchudzaniu?
  • @cuckoo w odchudzaniu pomaga tylko zdrowa dieta, obcięcie nadwyżki i ruch. Witamina C, grejpfrut i "magiczne herbatki" nie mają z tym nic wspólnego. Trzymajmy się twierdzenia co za dużo to nie zdrowo, nadmiar witaminy C może powodować nadkwasotę żołądka. Zalety grejpfruta to: pomoc w trawieniu, zmniejszenie indeksu glikemicznego pokarmu do którego został on dodany i "rzekome" przedłużenie uczucia sytości.
  • Jesień, sezon na grejpfruty uważam za otwarty. :) A odkopując stare dyskusje.


    1. Indeks glikemiczny to pojęcie, którym ludzie rzucają bez namysłu i zrozumienia podstaw jego tworzenia.

    2. Naryngina (flawanoid) zawarta w grejpfrucie ma właściwości antyoksydacyjne, nasila lipolizę i obniża cholesterol.

    3. Dodatek grejpfruta do zbalansowanej diety może poprawić wyniki na redukcji. Dla osób otyłych był to skok rzędu 0,3 kg miesięcznie w stosunku do grupy kontrolnej.

    4. Tak, naprawdę nie wolno mieszać leków z sokiem z grejpfruta.
  • Czy taki grejpfrut tuczy???
  • @wiecznie_glodna NIE. Rozumiem, ze zmagasz sie z zaburzeniami odzywiania, ale pomysl logicznie. Jak jeden grejpfrut moze 'utuczyc'?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/11/07 18:06
    @wiecznie_glodna: Nie, nie "tuczy".
    Drodzy użytkownicy, bardzo proszę nie kontynuować już tego tematu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że za moment utworzyłaby się dyskusja nie na temat.
  • Nie chodzi mi o jednego, ale jakbym się nimi obżerała!
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/11/08 18:23
    @wiecznie_glodna: Powstawanie tkanki tłuszczowej uzależnione jest od ilości i jakości spożywanych produktów w dłuższym odcinku czasowym. Z pewnością "obżeranie się" jednym produktem nie jest wskazane nie tyle ze względu na ewentualny nadmiar kcal dla organizmu, co dla całokształtu zdrowia organizmu.
  • czy on odchudza?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/11/11 06:22
    @wiecznie_glodna: Nie, nie jest w stanie spalić tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę