Kurczak z rożna

Kurczak z rożna waży 970 g. Kurczak pozbawiony części niejadalnych (kości, chrząstki itp..) waży 670 g.

  100g na zdjęciu (670 g)
Energia 260 kcal 1742 kcal
Białko 23,0 g 154,1 g
Tłuszcz 19,0 g 127,3 g
Węglowodany 0,0 g 0,0 g
Błonnik 0,0 g 0,0 g

Kurczak z rożna kalorie w 100g: 260kcal

Zobacz więcej: sztuka kurczak z rożna 670g

Ostatnia aktualizacja: 2018.05.17

Ważenie dodano: 2012.04.21 w kategorii Mięso, wędliny i dania mięsne

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania


Skład: Kurczak (mięso + skóra), pozbawiony części niejadalnych (kości, chrząstki, skóra silnie przypalona przywarta do kości itp...)

Mamy 67 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/04/21 20:16
    I oto prezentujemy dzisiaj długo wyczekiwane przez Was ważenie ;) Kurczak z rożna. Tak, tak większość z Was pytała się o całą tuszkę (niewielka część zapytań dotyczyła poszczególnych części).
    Od wieeelu miesięcy kurczak ten wpisany był na naszą listę zakupową, ale za każdym razem, gdy czytałam tę pozycję, to akurat albo mieliśmy wypełnioną po brzegi lodówkę, albo zaplanowane przeze mnie wszystkie posiłki na tydzień do przodu itd... Wracając dzisiaj po południu z innego miasta, uzmysłowiłam sobie, że właściwie to ja nie przygotowałam żadnego obiadu ... i nagle wpadł mi do głowy pomysł z kurczakiem z rożna. W końcu go zważymy, zrobimy fotki i umieścimy na ilewazy.pl ;)
    Powyższe wartości odżywcze dotyczą mięsa ze skórą. Jako ciekawostkę podam, że skóry (takiej nadającej się do spożycia - bo silnie przypieczoną uznałam jako część niejadalna) było 70 g / w stosunku do całego kurczaka. Oczywiście wartości dla mięsa bez skóry będą już trochę inne. Kształtują się one następująco / 100 g:
    Energia: 205 kcal
    Białko: 25 g
    Tłuszcz: 12 g
    Jako dodatek do obranego ze skóry i pokrojonego w cząstki kurczaka podałam puree z ziemniaków (ziemniaki, mleko, natka pietruszki, koperek, czosnek, kurkuma, papryka słodka, świeżo zmielony kolorowy pieprz) oraz surowe warzywa skropione oliwą z oliwek.
    Kurczaka z rożna nie jadłam już kilka dobrych lat, w związku z czym obiad ten stanowił ciekawą odmianę smakową :)
  • Aż tyle kcal? I aż tyle tłuszczu? Aż normalnie przecieram oczy!
    Zawsze myślałam, że tam będzie tyle tłuszczu, co ze spieczonej skóry, a reszta to białko...
    Przecież potrafiłam na raz całego opędzlować!!!!
  • konsumentka 2012/04/21 21:11
    To ważenie z wiadomych powodów jest tyle warte co nic.
  • Zgadzam się z konsumentką
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2012/04/21 21:22
    @konsumentka: Z jakich powodów? nie rozumiem?
  • ad konsumentka - dlaczego uważasz, że to ważenie jest tyle warte co nic?
  • Im pewno chodzi o to, że każdy zjada tę chrupiącą skórkę ;-)
  • Wreszcie się doczekałem. :) Niespecjalnie rozumiem, jak można jeść kurczaka ze skórą, no ale to może dlatego, że zostałem nauczony zawsze ją ściągać. Kurczak z rożna jest pycha. :D
  • Akurat dzisiaj był zakupiony przez mojego Ukochanego. On zjadł całego ze względu na mój wegetarianizm ;) Może to i lepiej. ;)
  • Nigdy nie zapomnę tego, co się wydarzyło kiedy miałam może z 8 lat i nie byłam jeszcze wegetarianką. Uwielbiałam te kurczaki, a moją ulubioną częścią była skóra. Pewnego wieczoru zjadłam dużą część tego dania (chyba nawet więcej niż połowę) i bardzo mi zaszkodziło (lepiej nie będę pisać co się stało, aby nikogo nie obrzydzić). Tak czy inaczej, mimo że przez kolejne 6 lat jadłam mięcho, tego już nigdy więcej nie tknęłam.
  • od zawsze jadłam kurczaka ze skórą, bo wydawało mi się, ze taki jest lepszy
    nawet nie podejrzewałam, jak bardzo sie myliłam - bez skóry smakuje mi duuuużo bardziej
  • @mario tez tego nie rozumiem, ale np dla mojego ojczyma "cześć niejadalna" z tego wazenia jest właśnie częścią "najbardziej jadalna" ;)
    @cosmo7 zauważ, ze w mięsie bez skory jest już nieco ponad 1/3 mniej tłuszczu. Dodatkowo wartość jest usredniona dla wszystkich "części" kuraka, a wiadomo, ze niektóre są bardziej a inne mniej tłuste. Jeśli wezmiesz z niego pierś to napewno będzie w niej mniej fatu niż w udku czy skrzydłach. Jeśli kupujesz całego to tez możesz pozbyć sie tłustych "fragmentów" (czyli wybrac samo mięso).
  • A jeszcze odnośnie wazenia to szkoda, ze ptaszydlo nie zostało rozebrane na "części" i nie ma osobnego wazenia właśnie dla piersi, udka itd. :(
  • @haruka- tylko wtedy masa jadalnej (naszym zdaniuem ) częsci kurczaka stanowiłaby pewnie połowę tego (odejmujemy skrzydła, bo to same kości i tłuszcz, odkrawamy takie tłuste fragmenciki, jakieś żyłki. No i oczywiście skóra.

    Ale nie sądze, zeby w kurczaku z rożna skora stanowiła 1/3 tłuszczu. Moze jesttak w przypadku świeżego,ale tu przecież bardzo dużo się wytapia tluszczu ktory jest gromadzony POD skówrą. Więc najpewniej nie jest ona tak tłusta jednak. Popieram moje stanowisko też tym, że jest chrupiąca i wręcz"odstaje" od miesa kury- czyli cos było miedzy nią a mięsem.

    Koledzy i koleżanki wyżej chyba podważają istotnosc wazenia, ze względu na rózną mase kurczaka (i to czy płacimy za szt czy za kg ma tu ogromne znaczenie, bo wielkosciowo potrafią sie te kurvzaki roznic 2-3 razy!!)
  • Genialne wrażenie, uwielbiam kurczaka z rożna, chociaż spodziewałam się mniejszej ilości kcal. Jeśli się człowiek przyjrzy, jak przebiega proces obróbki cieplnej takiego kurczaka, to sporo tłuszczu wycieka ale w sumie to też i woda.
    Ogólnie to bardzo dziękuję, dobra robota! :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/04/22 09:34
    @cosmo7: "Aż tyle kcal? I aż tyle tłuszczu?" Tak naprawdę może się okazać, że każdy zakupiony kurczak z rożna będzie reprezentować inne wartości odżywcze. Zależeć to będzie od gatunku drobiu, wieku, stopnia utuczenia, stosunku mięśni do tłuszczu itd ... to jak zwykle są dane poglądowe. Przejrzałam kilkanaście zagranicznych stron i tam dane do kurczaka ze skórą, jak i bez kształtowały się podobnie. Proszę pamiętać, to jest tylko pogląd. Gdybyśmy wzięli z tego kurczaka samą pierś bez skóry, to wiadomo, że dostarczy znacznie mniej kcal niż udko ze skórą.

    @konsumentka: "To ważenie z wiadomych powodów jest tyle warte co nic." Niestety, Twoja wiadomość niewiele wnosi do dyskusji. Samo stwierdzenie bez podania argumentów nic nie daje (według mnie). Zachęcam w takich przypadkach wszystkich Was do wypowiedzenia się dlaczego uważam tak, a nie inaczej. Taka opinia wówczas staje się często nawet przydatna i prowadzi do dyskusji. A z Twojego zdania nie można nic wywnioskować. Wnosi tylko niepotrzebny chaos i pozostali użytkownicy zastanawiają się, o co mogło Ci chodzić (a powody mogły być różne).

    @mario: "Wreszcie się doczekałem. :) Niespecjalnie rozumiem, jak można jeść kurczaka ze skórą, no ale to może dlatego, że zostałem nauczony zawsze ją ściągać." Świetny nawyk ! Pochwalam. Ja również odkąd pamiętam ściągam ze wszystkiego skórę.

    @A.: "Akurat dzisiaj był zakupiony przez mojego Ukochanego. On zjadł całego" Wow, niesamowite. Mniejszych sztuk niż ta nasza, raczej się chyba (chyba, bo nie jestem pewna na 100 %) nie spotyka ;) Ja 2/3 mięsa bez skóry wykorzystałam wczoraj na obiad dla mnie i Macieja, a pozostałą zostawiłam do kanapek (i po śniadaniu wciąż jeszcze zostało kilkanaście kawałeczków ;)) W każdym razie na kanapki zostawiłam pierś. Przed podaniem skropiłam oliwą z oliwek. Ciekawe połączenie.

    @Monika: "od zawsze jadłam kurczaka ze skórą, bo wydawało mi się, ze taki jest lepszy nawet nie podejrzewałam, jak bardzo sie myliłam – bez skóry smakuje mi duuuużo bardziej" Uśmiechnęłam się do siebie czytając to zdanie, ponieważ często spotykam się z taką reakcją ludzi w swoim gabinecie :)

    @haruka: "dla mojego ojczyma “cześć niejadalna” z tego wazenia jest właśnie częścią “najbardziej jadalna” W częściach niejadalnych nie wpisywałam skóry i w pierwszym komentarzu podałam informację, że powyższe ważenie dotyczy kurczaka ze skórą, ale dla doprecyzowania podałam jeszcze tą informację w rubryce "skład".

    @haruka "@cosmo7 zauważ, ze w mięsie bez skory jest już nieco ponad 1/3 mniej tłuszczu. Dodatkowo wartość jest usredniona dla wszystkich “części” kuraka, a wiadomo, ze niektóre są bardziej a inne mniej tłuste. Jeśli wezmiesz z niego pierś to napewno będzie w niej mniej fatu niż w udku czy skrzydłach. Jeśli kupujesz całego to tez możesz pozbyć sie tłustych “fragmentów” (czyli wybrac samo mięso). Dobra odpowiedź !

    @haruka: "szkoda, ze ptaszydlo nie zostało rozebrane na “części” i nie ma osobnego wazenia właśnie dla piersi, udka itd " przede wszystkim nie było teraz takiej możliwości, ale w niedługim czasie planujemy zważyć poszczególne części kurczaka - w formie pieczonej. Będą to zbliżone wartości.

    @Blania: "Koledzy i koleżanki wyżej chyba podważają istotnosc wazenia, ze względu na rózną mase kurczaka (i to czy płacimy za szt czy za kg ma tu ogromne znaczenie, bo wielkosciowo potrafią sie te kurvzaki roznic 2-3 razy!!) Oczywiście, że masa kurczaków będzie bardzo rozbieżna (my kupiliśmy ważącą blisko kilogram, a wisiały jeszcze takie , które ważyły co najmniej 2 kg). Ale przecież to jest naturalne (to nie jest produkcja ciastek) i dlatego jeżeli ktoś miałby dlatego twierdzić, że takie ważenie jest np. bez sensu, to jest tylko i wyłącznie jego problem. Bo na każdym kroku piszemy, że ważenia i zdjęcia mają tylko pozwolić oszacować to, co sami spożyliśmy, określić, czy produkt jest warty do skonsumowania itp... itd... ale absolutnie nie można ważeń traktować dosłownie.
  • a ile ma bez skóry ?
  • Agnieszka 2012/04/22 12:22
    Lubię kupić takiego kurczaka raz na jakś czas. Najbardziej smakuje mi z surówką Colesław zrobioną z jogurtem greckim, a wtedy dodatek ziemniaków czy ryżu wydaje mi się już zbędny. Zwykle zjadam jedną pierś bez skóry a mój facet... całą resztę kurczaka :)
    Zastanawiam się jak przygotowuje się kurczak do pieczenia na rożnie. Na pewno jest przyprawiany, ale czy smaruje się go dodatkowo olejem? Nie wydaje mi się, żeby taka ciemnobrązowa, chrupiąca skórka powstała bez dodatkowego tłuszczu.. a może się mylę?
  • oo zajadałam się tym zawsze z tatą jak byłam mała i jeździliśmy na wycieczki. jeszcze pamiętam ten smak - pycha. ale teraz bym nie tknęła :P
  • Karolina 2012/04/22 14:59
    Pani Izo, kurczak zakupiony wczoraj po południu w Sano przy ul. Karłowicza, prawda ;)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/04/22 20:53
    @Ivona: "a ile ma bez skóry ?" Ile czego ? Jeżeli chodzi o wagę, to kurczak pozbawiony skóry oraz kości, chrząstek, przypalonych części itp... będzie ważyć 600 g. Wartości odżywcze dla samego mięsa znajdziesz w pierwszym komentarzu pod zdjęciem.
    @Agnieszka: "Zastanawiam się jak przygotowuje się kurczak do pieczenia na rożnie. Na pewno jest przyprawiany, ale czy smaruje się go dodatkowo olejem? Nie wydaje mi się, żeby taka ciemnobrązowa, chrupiąca skórka powstała bez dodatkowego tłuszczu.. a może się mylę?"
    Dobre pytanie. Fajnie by było, gdyby wypowiedział się ktoś, kto pracuje na takim stanowisku, albo po prostu zna się na tym temacie :)
    Z tego co ja kiedyś gdzieś usłyszałam / przeczytałam, to jest kilka sposobów przyrządzania. Czasami naciera się marynatą i tłuszczem przed obróbką cieplną, czasami podlewa tłuszczem w trakcie, a być może robi się też bez jego dodatku... Jak nie zapomnę, to zapytam się przy najbliższej okazji w sklepie, w którym zakupiłam powyższego kurczaka.
    @Karolina: tak, zgadza się :) Pozdrawiam Panią serdecznie :)
  • Ja osobiście widziałem, jak kurczaka w takiej budce spryskiwało się tłuszczem hmm... w takim dużym "sprayu"
  • ej zjadam takiego bez skóry na raz, a moja waga nie ruszyła się o milimetr, a chyba ze dwa razy nawet po takim posiłku spadła.
  • @ Nicco

    Nie jesteś sam :) Ja też po zjedzeniu takiego kurczaka (ważącego ok. 800 gram) na obiad ważę na drugi dzień nieco mniej oO. Nie wiem z czego to wynika.
  • Z tego, że do spalenia białka organizm wydatkuje sporo energii. Poza tym białko mocno "wyciąga" wodę z organizmu, tym samym mocno obciąża nerki.
  • paker, samo bialko nerek nie obciaza, obciaza NADMIAR białka ;)
  • Ja lubię jeść kurczaka ze skórą (jak jest spieczona dobrze), bo tam jest najwięcej przypraw i wtedy ma więcej smaku. ;)
  • A ja jem ze skórą mimo siety, ponieważ trzeba jeść tłuszczu trochę. W tłuszczach rozpuszczają się witamieny A,D,E,K,F.
  • Witam mam takie pytanie, jak to możliwe że udko surowe ma 158 kcal na 100 gram , pierś 99 kcal - a uśredniając kurczak z rożna bez skóry ma 205 kcal na 100 gram ? Skąd tak duża wartość po upieczeniu, przecież tłuszcz się wręcz wytapia.Pozdrawiam :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/12/10 23:20
    @Monika: Podczas obróbki cieplnej, oprócz wytapiania się tłuszczu następuje odparowanie wody. Powoduje to zagęszczenie składników i w przeliczeniu na 100 g wartości będą wówczas wyższe. Poza tym, oprócz piersi i udek w skład całego kurczaka wchodzą także inne części.
    A gdybyśmy chcieli brnąć dalej, to tak naprawdę wartości te należy traktować z dystansem. Gdybyśmy wzięli kilka kurczaków z różnych sklepów, to każdy prezentowałby nieco inne wartości. To jest normalne w przypadku naturalnych surowców. Stąd oszacowując możemy np. stwierdzić, że warto obrać kurczaka ze skóry, ponieważ dostarczy więcej zbędnego tłuszczu i kcal niż ten pozbawiony jej. Trawienie przebiegnie w łagodniejszy sposób itd...
  • No właśnie ja to rozumiem ale podczas gotowania też następuje zagęszczenie składników a jednak w porównaniu do surowego udka, udko gotowane zmniejsza swoją kaloryczność - a pieczone na rożnie bez tłuszczu zwiększa? Tego właśnie nie mogę zrozumieć w tych ważeniach. Udko gotowane, surowe oraz wędzone nie wiele różnią się od siebie swoją kalorycznością na 100 gram, wszystkie mają na 100 gram około 160 kcal, a upieczone bez skóry ma 205 kcal na 100gram. Wychodzi, że na jednym udku ważącym około 200 gram mamy różnicę aż około 100 kalorii między ugotowanym bez tłuszczu a upieczonym bez tłuszczu.
  • Na przykładzie piersi z kurczaka widzimy, że surowa to 99/100g, gotowana (zagęszczają się składniki i ja to rozumiem) 151 kcal/100g, ale z grilla 123 kcal/100g ,a wędzona 107 kcal/100 gram - czyli wartości dość zbliżone, dlatego tak mnie dręczy ten kurczak a upiekłam wczoraj takiego na rożnie właśnie bez skóry oraz powycinałam widoczny tłuszcz i ciekawi mnie jak policzyć sobie pierś lub udko właśnie z rożna :)
  • Z moich obliczen,a zrobilem je dokladne tz.przed upieczeniem poćwiartowalem zwazyłem całoś przeliczylem na kalori,po upieczeniu ponownie zważyłem a potem po zjedzeniu odjełem wagę pozostałych kości wysrzlo mi ze zjadając polówkę kurczaka srednia kalorii to 93 kcal na 100gr
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2013/01/06 17:03
    @seba: możesz przybliżyć bardziej swoje obliczenia? ciężko mi się do tego co piszesz odnieść nie mając większej ilości danych a rozbieżność między tym co my podajemy a Twoimi danymi jest spora, dlatego warto by to było wyjaśnić.
  • Małgosia 2013/02/07 12:22
    A ja mam pytanie ile będzie różnił się kalorycznie taki kurczak z rożna ze zdjecia a takim jaki wczoraj jadłam, czyli kupiłam całego świeżego kurczaka i upiekłam w piekarniku, chyba ten z rożna będzie miał mniej tłuszczu bo ten tłuszcz skapuje, a ten z piekarnika to jeszcze polewa się wytapijącym tłuszczem, no i zjadłam kaloryczną pyszną skórkę.
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2013/02/09 10:11
    @Małgosia: Trudno rozstrzygnąć jednoznacznie, nie wiadomo czy te z różna nie są smarowane tłuszczem czy moczone w jakiejś marynacie. W przeliczeniu na 100 g wpływ będzie miał zarówno sposób chowu, dieta czy masa kurczaka ale też i sposób/długość przygotowania. Nie jest to danie, będące fundamentem diety i nie ma sensu zbyt głębokie drążenie tematu, aby nie popadać w skrajności sugeruję szacowanie na bazie podanych wyżej wartości.
  • lol ja zjadam 3 kuraki dziennie w robocie do tego okolo 8 bulek i 2 opakowania pikli i zyje tak 5 dni w tygodniu...
  • 0 węgli, więc nie ma jak tyć.
    idealne na dietke nisko węglowodanową! <3
  • Witam czyli jak liczyć tą pierś z kurczaka gdy po upieczeniu dopiero ściągnie się skórę to będzie 205 kcal na 100 gram?
  • [komentarz usunięty. Reklama. Maciej.]
  • Przepraszam jeśli jeszcze raz się pojawi komentarz ale gdy poprzedni komentarz dawała komputer mi się przyciął i nie wiem czy zapytanie dotarło więc ponowie:
    Czyli pierś z kurczaka z rożna będzie miała 205 kcal na 100 gram gdy skórę zdejmie się dopiero po upieczeniu? Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam jeśli jeszcze raz wystąpiła.
    Pozdrawiam.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2013/11/10 15:20
    @Nanko: "Czyli pierś z kurczaka z rożna będzie miała 205 kcal na 100 gram gdy skórę zdejmie się dopiero po upieczeniu? " Nikt nie jest w stanie udzielić Ci prawidłowej, jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Za każdym razem będziesz mieć odchylenia kcal w jedną bądź drugą stronę. Jeden kurczak może być tłustszy od drugiego, do tego dochodzi wpływ temperatury, sposób prowadzenia procesu (grillowania), czas obróbki termicznej itd... Myślę, że średnio można szacować 200 kcal. Jak jest dokładnie - należałoby wykonać odpowiednie badania ;)
  • Aleksander 2014/05/23 12:29
  • Jeśli dokładnie wyściskałam pierś z takiego kurczaka w ręczniku kuchennym ile kalorii mogę dzięki temu (mniej więcej) odjąć? Bo zjadłam dziś dwie całe piersi (oczywiście nie na raz) i mam trochę wyrzuty sumienia;) aczkolwiek kurczak był chyba mniejszy niż ten ze zdjęcia.
  • @LostHighway91 - tyle co nic. Nie jestem pewna, czy uzbiera się chociaż jeden gram tłuszczu w takie ręczniki. 1 gram tłuszczu to około 7 kcal.
  • Jak można podawać do stołu kurczaka z rożna bez skóry? Przecież po to się go piecze na ruszcie aby miał chrupiącą skórkę? Trzeba być albo mocno zdezelowanym przez diety cud albo nogą kulinarną. Ale co kto lubi.
  • dziwne u nas biorą kurczaki na rożno minimum 1.50 bo mówią że nikt normalny nie kupi za 18 zł 1 kg kurczaka a w tym przypadku 700g
  • to taki kupny? z budy czy innych "pachnących" miejsc? nie cierpię ich zapachu,smaku nie znam. w domu zawsze robiło się kurczaka z piekarnika i ja tez tak robię.najlepszy pieczony"na butelce". i pachnie o wiele ładniej.kiedyś widziałam jak do jednej z takich bud przywieźli "kurczaki" już w przyprawach,ale surowe....jejku jak to śmierdziało! jakby mogły to by same wyszły z tych pojemników
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/06/27 20:00
    @Olcia86: "to taki kupny? z budy czy innych "pachnących" miejsc?" Kurczak zakupiony został w sklepie sieci Sano.
  • Zjedliśmy z żoną takiego na pół, akurat kupiony w budzie, ale bardzo smaczny ;) Dziwi mnie jedynie zerowa wartość węglowodanów. Dla surowego rzeczywiście wiele źródeł podaje 0, ale zastanawia mnie czy w tych cud-marynatach nie ma dodanej odrobiny cukru dla poprawy smaku.
  • andrzeeej 2016/03/01 16:44
    Ile w takim razie może mieć kcal udko z takiego kurczaka?
  • Kiedy nie chce nam się robić obiadu to kupujemy po takim dla każdego do zjedzenia . Nigdy nie zdarzyło nam się kupić jakiegoś śmierdzącego , co najwyżej były trochę za słone .
  • Nigdy nie przepadałam za kurczakiem w takiej formie, jedyne co mi z niego smakuje to właśnie ta skórka .
  • Zdarzyło mi się wiele razy w życiu kosztować takiego kurczaka; smakował mi raptem dwa razy ;) Bardzo dobre są w górach w jednej z budek w Brennej, podobno nawet Czesi po niego przyjeżdżają ;) A ten drugi raz, to jak byłam na wycieczce w Opolu; gdzieś w okolicy starego miasta stała przyczepa z kurczakami. Pachniało już na kilometr :)
    A tak poza tym, to z reguły jest gumowaty, przypalony z zewnątrz a niedopieczony w środku; albo po prostu jestem zbyt wybredna :P
  • ciezko trafic na smaczne, cale szczescie, znajomy [ kierowca] który zjezdził dużo budek z kurczakami sam stwierdził,że tak smacznego jak sprzedają u mnie w mieście nie jadł nigdzie! także jestem szczęściarą!
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/03/03 14:09
    @andrzeeej: Myślę, że do szacowania możesz wziąć pod uwagę poniższe dane: http://www.calorieking.com/foods/calories-in-chicken-roasted-chicken-leg-without-skin_f-ZmlkPTEzMzE1NA.html
  • to jakis absurd jak kurczak z rozna moze miec wiecej bialka niz czysta piers
  • zapamietajcie sobie, dla latwego liczenia, elementy kurczaka jak nozka, udko, cwiartka maja 11gB i 7gT na kazde 100g surowca (wazymy surowy produkt z koscmi), czyli srednio jedno udko (niewazne czy pieczone, smazone, grillowane czy gotowane) o wadze 400g ma 44gB i 28gT (tluszcz zwierzecy przypomne jest zdrowy) wiec nie patrzcie slepo na te tutejsze wazenia bo to smiech
  • Pani Izo czy dobrze myślę, podaje Pani ze waga takiego kurczaka bez skóry to około 600 gram i że kaloryczność bez skory to ok 200kcal/100gram. Czy taki kurczak bez skory bedzie miał około 1250 kalorii ?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/10/10 16:05
    @MalyKsiaze: W teorii można tak założyć - jako tylko oszacowanie wartości. W praktyce trzeba by bardziej przeanalizować tę kwestię ;)
  • Wspomnienie z dzieciństwa, kiedy mama miała akurat 'leniwy' dzień ;) i w drodze ze szkoły wstepowalysmy po skrzydełka. Do dziś ten zapach sprawia że ślinka mi cieknie ale widok tych 'karuzeli' jakoś jednak zniechęca ;) czy taki kurczak jest w zasadzie BARDZO niezdrowy, tak na poziomie podejrzanych kebabowni?
  • Pysiakowa, wydaje mi się że nie. W sensie że owszem lepiej kurczaka zjesc gotowane bo jest lekkostrawny itp. ale taka forma chyba nie jest najgorsza. tymbardziej jak zdejmie się skore [ czasami smarują ją jakimś tłuszczem z czymś tam..." tak slyszałam. ja uwielbiam i zajadam!
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/10/11 08:59
    @Pysiakowska: Jeżeli jesteś zdrową osobą, to skonsumowanie od czasu do czasu w ramach odmiany smakowej kawałka kurczaka z rożna pozbawionego skóry wraz z odpowiednimi dodatkami (dodatek skrobiowy + warzywa) nie powinien wpłynąć negatywnie na Twoje zdrowie.
  • Staram sie przede wszystkim nie być jedzeniowa nazistka. na codzien jem dużo warzyw, owocow i ryb więc mogę sobie też pozwolić na drobne ustępstwa. Tak mi się zreszta zdawało że kebab (złej jakości!) jest gorszy bo przecież mięso jest mielone i nie znamy jego składu a tu po prostu drób tylko że odpowiednio 'doprawiany' chyba jutro się przejdę ;)
  • Ile kcal miałby taki kurczak bez skóry?
  • Don Corleone 2018/05/17 14:46
    Białko (23%)
    Tłuszcz (19%)
    Pozostałe (58%)

    Zawsze mnie zastanawia co jest w pozostałych? Woda... co jeszcze? Czym jest ponad połowa kurczaka?
    Lepiej unikać produktów, które mają znaczną cześć składu w pozostałych? Czy to nie ma znaczenia?
    Kurczak nie składa się w żadnym % z węglowodanów?
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2018/05/17 14:47
    @Don Corleone pozostałe to wyłącznie woda.

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę