Filet z łososia

Filet z łososia waży 200 g.

  100g na zdjęciu (200 g)
Energia 201 kcal 402 kcal
Białko 19,9 g 39,8 g
Tłuszcz 13,6 g 27,2 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 2,9 g 5,9 g
Węglowodany 0,0 g 0,0 g
Cukry proste 0,0 g 0,0 g
Błonnik 0,0 g 0,0 g
Sól 0,1 g 0,1 g

Filet z łososia kalorie w 100g: 201kcal

Zobacz więcej: filet łosoś sztuka porcja 200g

Ostatnia aktualizacja: 2015.06.27

Ważenie dodano: 2013.06.03 w kategorii Ryby i dania rybne

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Mamy 47 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • O kurczę, aż tak dużo? :< Ile kalorii może mieć taki smażony bez oleju, tylko na własnym tłuszczu? Bardzo to się zmienia?
  • Przecież on jest surowy, więc ten sam kawałek będzie miał tyle samo kcal, jeśli nie dodasz tłuszczu. W 100g kalorie się "zagęszczą", ale chyba nie o to Ci chodzi ;)
  • osobiście nie najem się taką porcją. ale całe szczęście, że te 402 kcal to w 100% same zdrowe kcal :))
  • rozumiem, że podczas pieczenia na ruszcie część tłuszczu się z niego wytapia i jest trochę mniej kaloryczny... łudzę się, ale uwielbiam łososia z grilla/rusztu :D
  • Może i sporo kalorii, ale zdrowych kalorii. Uwielbiam łososia w każdej postaci. :D
  • Serio liczycie kalorie z ryby? [komentarz edytowany - bez uwag osobistych proszę. Maciej]. Ryba ma najzdrowsze tłuszcze, a przecież zazwyczaj je się ją na obiad, więc kaloryczność jedzenia w ciągu dnia nie ma prawa przez nia wypaść jakoś tragicznie. No chyba, że ktoś na śniadanie zjada pół tortu, a na kolacje dokańcza pizzą xxl.
  • dani,
    nie musisz obrażać ludzi, którzy liczą kalorie. Ryba, jak inne produkty żywnościowe, także ich dostarcza. Jeśli ktoś ma wysoką nadwagę, chodzi do dietetyka i się odchudza, bądź robi to czysto zdrowotnie, to bardzo dobrze, że jest świadom tego, co je i liczy kalorie. Ryba czy nie ryba, wszystko w nadmiarze tuczy.
  • Ludzie.. po takiej porcji łososia organizm będzie wam wdzięczny.
  • Już nie wiem jak to napisać.......błagam Was, nie liczcie kalorii (a przynajmniej nie aż tak bardzo). Patrzcie co jest dla Was ZDROWE!
    Wracając do ważenia; świetna ryba, mi smakuje w każdej postaci (surowa, wędzona na zino, wędzona na gorąco, smażona, grillowana, pieczona!)
  • Najlepsza jest pieczona pod pierzynką : )
  • Super,czekałam na to ważenie. Zawsze kupuję taki filet w Biedronce.
    Ostatnio robiłam takiego łososia z chłopakiem :)
    Przyprawiliśmy go tylko pieprzem, solą morską, skropiliśmy cytrynką i na patelnie grillową. Wyszedł pyszny. Smażony oczywiście bez żadnego tłuszczu, bo łosoś ma go już wystarczająco dużo! Łosoś nie potrzebuje więcej przypraw niż sól, pieprz i cytrynka :) Odradzam robić go z przyprawą do ryb...ble.
    My zjedliśmy danie z pieczonymi ziemniaczkami i sałatką ze swieżych warzyw :) do tego obowiązkowo sos czosnkowy na bazie jogurtu. Polecam taki obiad!
  • Ola, próbuj bez czegokolwiek! Losos to ryba, ktora idealnie nadaje sie na kazdy rodzaj potrawy : od tataru po parę, ale bez dodatków i tłuszczy dodatkowyc.
  • o matko i córko!!! Potrafię dać się posiekać za kawałek takiej pysznej rybki!!!
  • ja serio nie wiem co trzeba jesc na dwa inne posilki dziennie, zeby przejmowac sie taka rybką... chyba faktycznie jak Dani powiedziala, albo wciągać pół szafki słodyczy albo pizzę i popić dwoma literami pełnocukrowej coli. Jak macie na sniadanie owsianke, na kolacje jogurt na przyklad, zeby zdrowo bylo, to co wam na obiad taka rybka? Szaleni.
  • Panna Anna 2013/06/04 18:34
    Aż ślinka cieknie, uwielbiam łososia! Polecam kawałki pieczonego wymieszać z miksem sałat, ogórkiem albo innymi ulubionymi składnikami i ewentualnie dodać jogurtu z posiekanym ząbkiem czosnku. Taką sałatkę można włożyć do pudełeczka, zjeść na obiad w pracy/szkole.

    Mam pytanie odnośnie wędzonej na gorąco wersji: czy ona również ma wiele dobrych dla nas składników, tak jak grillowany czy pieczony?
  • @Panna Anna każda wersja zachowa większość dobrych składników, dla mnie osobiście na gorąco smakuje jak polany dodatkowym tłuszczem, wiec staram się go unikać, pieczony będzie po prostu bardziej zjadliwy
  • Nie dość, że pyszny, to jeszcze niesamowicie zdrowy. Czego chcieć więcej? :)
  • Najdrowsze łososie to te dzikie, z połowu. Zawierają dużo omega-3. Niestety najbardziej popularne są łososie hodowlane, które karmione paszami, mają zaburzony stosunek omega-3 do omega-6.
    Ja z dzikimi spotkałam się tylko w formie mrożonej.
  • Czy kalorie podane są ze skórą? Ktoś w ogóle zjada skórę?;D
  • Majka.... skórki od ryb się nie je ;P
  • Kto nie je, ten nie je, mamo... Polecam spróbować kiedyś skóry np. upieczonego pstrąga. Zapewniam, że się mama nie zatruje.
  • bez kituu! Ja uwielbiam skóry z ryb :D
  • MissOatmeal, ja też :-)
  • Dziś na obiad był u mnie łosoś na parze ze szparagami i sosem z sera pleśniowego. Pyszne... :-)
  • kitek a daj przepis na te szparagi i sos plesniowy:) a moze takie wazenie zaproponowac:)
  • joasia2906, trochę się spóźniłam z tym przepisem, ale może komuś się przyda. Szparagi robię na różne sposoby - mogą być grillowane lub gotowane, byle nie były rozgotowane (teraz sezon się skończył, ale można zastąpić np. brokułami gotowanymi). Łososia gotuję na parze ok. 15-20 min. Używam naczynia do gotowania na parze czyli takiej metalowej kratki, którą można kupić za ok. 3 dychy w supermarkecie. I najważniejsze - sos! Na jedną porcję: 50 ml śmietanki płynnej (lub mleka w wersji light, też wychodzi dobre), 25 g sera pleśniowego (np. lazur, tj. 1/4 trójkącika), malutka szczypta gałki muszkatołowej. Przygotowanie banalne. Śmietankę/mleko wlewam na małą patelnię i dodaję ser pokrojony w małą kostkę. Podgrzewam na małym ogniu, aż ser się rozpuści i połączy ze śmietanką/mlekiem (w czasie całego robienia sosu często mieszam). Doprawiam gałką i pozostawiam na gazie do czasu, aż sos osiągnie odpowiednią konsystencję. Jedna uwaga - sos trzeba przygotować w czasie, gdy już inne składniki dania będą leżeć na talerzu, gotowe do jedzenia. Jeśli zrobimy sos za wcześnie, to wystygnie i będzie trzeba go znowu podgrzewać, przez co zrobi się za gęsty.

    A dziś, zainspirowana przepisem Jamiego Oliwera z książki "Każdy może gotować" (swoją drogą to moja ulubiona książka kucharska), zrobiłam łososia na parze z zieloną fasolką szparagową i domowym pesto oraz ziemniaczkami w mundurkach (właściwie to jedyną moją modyfikacją była zamiana piekarnika na parę). Również BARDZO polecam to połączenie. Szkoda, że nie stać mnie na jedzenie łososia co drugi dzień :-(
  • Czy ryby po zamrożeniu tracą swoje "prozdrowotne właściwości"? Czy taki łosoś kupiony w wersji mrożonej jest mniej wartościowy od świeżego?
  • [komentarz edytowany. Bez wulgaryzmów i uwag osobistych proszę. Maciej]
    Życzę smacznego w jedzeniu "zdrowych" cheesburgerów, w końcu mają mniej kalorii...
  • polecam p90x 2013/09/05 15:29
    Jeżeli zależy Ci na świetnej sylwetce i dobrym zdrowiu, to licz kalorie w każdej postaci - czy to zdrowej czy nie do końca.

    Nieważne czy będziesz jeść cheesburgery z McDonald's, czy 1,1kg marchwii - jeżeli będziesz utrzymywać niedobór kalorii w ciągu dnia - schudniesz, jeżeli nadwyżkę - przytyjesz, w przeciwnym wypadku utrzymasz wagę. Naturalnie po marchwii będzie pełny brzuch, a po cheesburgerze zgłodniejesz w moment, ale to już Twoja sprawa czy wolisz chodzić na głodzie czy odczuwać nasycenie.

    Osobiście polecam fillet z łososia w takiej formie: odciąć skórę, przyprawić jak kto lubi, pokroić w kostkę o boku mniej więcej 2,5 - 3cm i podsmażyć w wysokiej temperaturze na małej nieprzywierającej patelni (można spryskać odrobinę olejem w sprayu, żeby na pewno nie przywarło). Po takim smażeniu w przeważnie wytopi się bardzo dużo tłuszczu z łososia. Ważyłem i wyszło ok. 15 g z 200g filetu bez skóry. To aż 135 kcal mniej!

    Potem takiego łososia wrzucam na pełnoziarnistą tortillę, na którą którą wcześniej kładę mix warzyw (np. sałata/rucola/świeży szpinak, papryka, pomidor, pieczarki), do tego łyżka jakiegoś lekkiego sosu (przeważnie robię z pomidorów) i mamy przepyszne danie ok. 500 kcal, bogate w białko, złożone węglowodany, błonnik, itp.
  • polecam p90x, wytapianie tłuszczu z łososia jest słabym sposobem na "oszczędzanie" kalorii, tracisz z niego to co najcenniejsze.
    Poza tym, w wysokich temperaturach tłuszcze ulegają przemianom i obniża się ich jakość dla zdrowa - dlatego super sposobem jest gotowanie łososia na parze.
  • @p90x ale tu nie chodzi tylko o kalorie, ale też wtedy trzeba patrzeć na ilość spożytych dziennie tłuszczy i węgli. Jest różnica czy zjesz 500 kcal z warzyw czy 500 kcal z cheesburgera.
  • Mam pytanie. Jeśli moja rodzinka praktykuje smażenie łososia bez panierki, ale na grubej warstwie oleju (serio się przeraziłam...), to ile może mieć taki przeciętny kawałek, koło 150g? Ile tłuszczu mniej-więcej pochłonie?
  • shariana to usmaż sobie sama na patelni grillowej albo upiecz w folii...
  • bemo, wiem, jakie są alternatywy (niestety patelni grillowej nie posiadam, działającego piekarnika też nie), ale interesuje mnie, ile mniej-więcej on tłuszczu przejmie z takiego smażenia. :)
  • łosoś to najlepsza ryba:D uwielbiam pieczonego.
  • Można by prosić o zważenie takiego filetu tylko wędzonego? Nie chodzi mi o plastry, scinki tylko o taki filet.
  • Witajcie, jestem tu nowa i jestem ogromną fanką łososia. Podam Wam mój pomysł na pyszne danie :)
    Patelnia typu WOK + przykrywka.
    Na patelnię wlewam ok 1,5 łyżki oleju, dolewam ok 150 ml wody, wsypuję vegety lub innego warzywka - większa szczypta, żeby nie przesadzić. Mieszam wszystko i duuuży ogień tak żeby zawrzało :)
    Na rozgrzaną wodę z olejem kładę kawałki łososia i przykrywam pokrywką. Delikatnie przykręcam pod patelnią i trzymam go ok 3 minuty z każdej strony. Do tego przyrządzam szpinak (paczka świeżego szpinaku + ok 2-3 ząbki czosnku, sól - po zagotowaniu ok 1-2 minutki)
    Danie pychota.:)
    Jestem na diecie ale jutro na obiad łosoś - ryby też trzeba jeść a od czasu do czasu łosoś nie zaszkodzi :) Pozdrawiam wszystkich :)
  • monami00 2014/08/05 21:41
    Czy po ściągnięciu skóry z ryby zmieni się jej kaloryczność? Chodzi mi głównie o zawartość tłuszczu.
  • uzytkownik 2014/08/29 18:44
    Ponawiam pytanie czy jest to ilość kalorii łososia ze skórą czy bez?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2014/08/29 19:46
    @uzytkownik: Szczerze mówiąc to nie wiem - nie ma takich informacji sprecyzowanych w tabelach wartości odżywczych. Wydaje mi się, że bez skóry, ale na 100 % nie wiem. Poza tym, jakie to ma większe znaczenie w tym przypadku ?
  • pod skórą jest najwięcej tłuszczu więc jeżeli sie ją oderwie z warstwą tłuszczu to na pewno będzie troche mniej kaloryczny.
  • @tymek ale tluszczyk z łososia bardzo smaczny jest, szkoda marnowac... a jak już musisz to chociaż podaj z masłem np. koperkowym. Z łososia wolę brzuszki wędzone - dużo tłuszczu, dużo smaku i aromatu
  • Z żywieniowego punktu widzenia zamiana tłuszczu z łososia na masło to raczej kiepski wybór. Tłuszcz rybi jest bardzo zdrowy i (nawet mimo swojej kaloryczności) polecany w diecie. :)
  • z zywieniowego punktu widzenia maslo tez jest zdrowe, wiec nie widze problemu przy zamianie, zwlaszcza jesli komus rybi tluszcz z jakiegokolwiek powodu, chocby smaku, nie odpowiada
  • @nera nie wyrzucam absolutnie, odpowiadalem tylko na pytanie kilka postow wyzej. z grillowanej skory polanej cytryna i doprawionej kminkiem wychodza pyszne \"czipsy\"
  • Jest bardzo smaczny, ale oj, dużo kalorii i tłuszczu.
    Jakiś czas temu jadłam obiad na mieście, i miałam mniej więcej taki kawałek grillowanego jak na zdjęciu, do tego ok. 1,5 garści pieczonych ziemniaków, szpinak i porcja warzyw na parze. Dobrze że wzięłam bez sosu, bo spokojnie dobiłoby do 800-900 kcal ;) Jadłam go bez skórki, ale to wina tego, że taki mi nałożyli na talerz, skórką do dołu- mięso było porządnie zgrillowane i bardzo kruche, i ta skórka po prostu sama się oddzieliła podczas krojenia i została na talerzu.
    Łosoś jest też bardzo dobry w tradycyjnej panierce, z frytkami i sałatką np. grecką albo jakąś podobną. Szkoda, że ta ryba jest taka droga; podobnie zresztą jak tuńczyk (filety), mogę sobie pozwolic jedynie raz na jakiś czas.
  • Taki łosoś smażony na klarowanym maśle , sama dobroć . rybie skórki też zjadam :-) .

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę