Wiórki kokosowe

Łyżka wiórków kokosowych waży 6 g.

  100g na zdjęciu (6 g)
Energia 698 kcal 42 kcal
Białko 7,1 g 0,4 g
Tłuszcz 67,0 g 4,0 g
Węglowodany 12,0 g 0,7 g
Błonnik 9,9 g 0,6 g

Wiórki kokosowe kalorie w 100g: 698kcal

Zobacz więcej: łyżka 6g wiórki kokosowe

Ostatnia aktualizacja: 2016.11.17

Ważenie dodano: 2009.12.25 w kategorii Bakalie i nasiona

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Skład: wiórki kokosowe, substancja konserwująca - dwutlenek siarki.
Producent: Kresto

Mamy 33 opinie na temat ważenia - napisz własną

  • To łyżka waży 6g czy 8g? Bo raz jest napisane tak, a raz tak.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2010/07/05 21:38
    Łyżka przedstawionych powyżej wiórków kokosowych waży 6 g.
    Izabela
  • Czy to prawda, że większość z tych tłuszczy jest nasyconych, i niestety, ale szkodzą?
  • gvrftttt 2012/02/01 18:32
    duzo :(
  • Dużo, dużo. Ale ostatnio z takich wiórków zrobiłem masło :) Bardzo dobry pomysł do słodkich kanapek,jeśli już ktoś i tak tego masła używa. A przygotowanie - banalne. 2 szklanki wiórków blendujemy. Co 2 minuty robimy przerwę 3 minutową, ażeby nasz silnik w blenderze odpoczął. U mnie to zajęło łądnie 25 minut. Masło idealne do naleśników jak powiedziała moja siostra :)
  • Czy podana ilość węglowodanów jest prawidłowa? Na moich pisze 5,9g w 100 gramach..
  • Mimi, na Twoich podano ilość węgli po odliczeniu błonnika
  • tłuszcze nasycone nie są złe i nie szkodzą. tłuszcze spożywane przez człowieka nigdy nie mogą zamienić się w "oponkę". to węglowodany (w dzisiejszych czasach spozywane w kolosalnych ilosciach (wystarczy 1g na kg masy ciala) zamieniane są w watrobie na tluszcz. Niezdrowe dla człowieka jest łączenie węglowodanów z tłuszczami.
    http://nowadebata.pl/2011/11/24/tluste-efekty-chudych-zalecen/
    http://nowadebata.pl/2011/11/18/leniwe-odchudzanie/

    Wiórki można jeść w ilościach hurtowych :)
  • @maciek: niezdrowe dla człowieka jest jedzenie w nadmiarze. Łączenie węglowodanów z tłuszczami może przyczyniać się do wzrostu wagi pewnej grupy osób, które zwykle nie odżywiają się racjonalnie.
    Pamiętaj, że spora część odwiedzających stronę to dzieci, które potem na widok łyżeczki oliwy dodanej do sałatki wpadają w panikę.
    @Michał: robiłam to masło, ale strasznie suche wyszło. Pamiętasz może, jakich wiórków używałeś? Nie mam doświadczenia, może użyć prawdziwego kokosu?
  • @Dorota: właśnie o tę panikę chodzi... wieczny głód insulinowy podsycany marketingiem skutkuje redukcją tego, co człowiek powinien jeść kosztem "jedynie słusznej" i błędnej piramidy żywienia.
    Odnośnie do masła - w wielu przepisach zaleca się dodanie odrobiny oleju kokosowego (lub jakiegokolwiek).

    poza tym - świetny pomysł na stronę :)
  • To jest łyżka stołowa czy od herbaty?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/08/30 16:03
    @Michał: Jak piszemy łyżka, to zawsze jest ta duża, łyżeczka to ta mała.
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2012/08/30 16:04
    @Michał: W naszych ważeniach określenie łyżka odnosi się zawsze do łyżki stołowej, łyżeczka zawsze do łyżeczki do herbaty (jesteśmy w 100% konsekwentni w tym nazewnictwie od samego początku istnienia portalu).
  • Ale bym się ucieszyła, gdybym dorwała takie wiórki na wagę :P Bo wtedy bym wzięła taką łyżkę, dodała do ciasteczek i później całe opakowanie nie leżałoby bezużytecznie :)
  • Ciekawe ile waży szklanka...
  • @Europejka:
    1 szklanka = ok. 16 łyżek
    a wiec 1 szklanka wiórków to ok. 576 kcal :)
  • Dobra, zakupiłam i nie mogę się od nich oderwaać :Q_
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2013/05/07 12:56
    @MissOatmeal: To pochwal się, do czego je dodajesz ;)
  • do owsianki! :)
  • Pyszne są do tzw " owsianki rafaello " :
    -1 szklanka mleka
    -5 łyżek płatków owsianych górskich
    -mała cukinia lub pół większej starkowana na tarce
    -3 łyżki wiórków

    opcjonalnie można dodać kakao lub dosłodzić . Pyyyyychota !
  • Czy to jest mocno czubata łyżka?
    Cieżko to dokładnie ocenić po zdjęciu
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2013/11/07 20:26
    @JanuŻ: Nie ma sensu z taką dokładnością próbować tego szacować. Twoja łyżka i tak będzie pewnie miała inną pojemność. To chodzi o pewien punkt odniesienia i nic więcej. Na łyżkę nabieramy tyle produktu, żeby było praktycznie i nie spadało.
  • Polecam dodać do twarożku, do tego trochę miodu i orzechów - idealne śniadanie ;) Ja zawsze podprażam je na patelni, i później zachwycam się tym cudownym zapachem.
  • Dobre przy HCV. Polecam
  • uwielbiam wiórki kokosowe - w lidlu są niesiarkowane, w bardzo fajnej cenie i mega pyszne, łyżka do owsianki, do tego mały banan i śniadanie bogów gotowe :-)
  • Czesto mam "fazę" na kokos, która trwa kilka dni. Wczoraj upiekłam kokosanki, fajnie byłoby zobaczyć na ilewazy takie domowe, bez zbędnych dodatków :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/02/07 12:03
    @lyra: Być może w przyszłości sporządzę je pod kątem zważenia. W niedługim czasie ukaże się ciasto z dużą zawartością wiórek kokosowych. Swoją drogą bardzo smaczne. Zachęcam do zaglądania na stronę główną ;)
  • Anett0402123 2016/06/22 13:16
    Chcialabym uspokoić tych, ktorzy przerażają się faktem, że kokos składa się z tłuszczy nasyconych. Cytuję artykuł:
    "Tłuszcz kokosowy, pomimo faktu, iż składa się w ponad 90 procentach z tłuszczów nasyconych, zachowuje się w organizmie zupełnie inaczej niż np. tłuszcze zwierzęce czy utwardzone tłuszcze roślinne. Tłuszcze kokosowe (tłuszcze nasycone) łatwo ulegają procesowi spalania (to dlatego kokos jest dobrym źródłem energii) i nie zostają, tym samym, przetransportowane do komórek tłuszczowych w organizmie. Z uwagi na tą właściwość tłuszczu kokosowego często stanowi on element diety sportowców.

    Co więcej, tłuszcz kokosowy, choć kokos dostarcza w 100 gramach aż 620 kcal, nie odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Niektórzy specjaliści twierdzą nawet, iż regularne spożywanie świeżych kokosów pomaga w walce ze zbędnymi kilogramami. "

    Mam tylko pytanie do Pani Izabeli i Pana Macieja- czy wiorki kokosowe są poddawane jakiejś obróbce termicznej, ktora mogłaby zmienić cudowne właściwości tłuszczu kokosowego? ;)
  • domorosłynaukowiec 2016/06/23 08:46
    ŻADEN tłuszcz nie zostanie po zjedzeniu przetransportowany do komórek tłuszczowych człowieka!! To, czy jest nasycony czy nie, nie ma tu w ogóle znaczenia. Organizm może zapełniać swoje komórki tłuszczowe wyłącznie LUDZKIM TŁUSZCZEM, i jeśli się znajdzie w "trybie magazynowania" to będzie to robił choćbyśmy mu dostarczali tylko chude produkty. Skrót myślowy "zjedzony tłuszcz się odkłada w biodrach" jest niebezpieczny, a traktowany przez wielu dosłownie. To samo dotyczy cholesterolu (który też jest tluszczem) - nigdzie w człowieku nie gromadzi się cholesterol z żółtka czy z wieprzowiny - słynny "zapychacz naczyń krwionośnych" jest produkowany przez sam organizm
  • Tłuszcz nie syci, tłuszcz tuczy 2016/11/16 09:21
    Tak, a Eskimosi są szczupli. Szkodliwe jest połączenie rafinowanych węglowodanów, warzyw "wysokoskrobiowych" z tłuszczem jakimkolwiek. To przede wszystkim.

    Wiórki też należy spożywać z umiarem. Zdrowe nie znaczy nietuczące.

    Dlaczego wyznawcy paleo (poza sportowcami) mają problemy z nadwagą a weganie są szczupli niezależnie od tego jaki tryb życia prowadzą? Bo nie jedzą zbyt wiele tłuszczu.
    Wiele osób nie rozumie badań, nie bierze pod uwagę metodyki ich wykonania a po wgłębieniu okazuje się, że np. dieta była ściśle określona i nie zawierała czegoś albo zawierała określone porcje.
    Jak rozkroją pierwszego paleo zwolennika będziemy wiedzieli co tak naprawdę ta dieta za sobą niesie. Na tą chwilę mamy same spekulacje i ekscytacje.

    Tłuszcz nie syci, tłuszcz tuczy najbardziej ze wszystkich makroskładników, wyjątkowo łatwo pakuje się w adipocyty. Jest skoncentrowany źródłem energii a niewiele osób potrzebuje jej dużo.
    "Tłuszcz który zadasz jest tłuszczem który nosisz".
    Ze względów zdrowotnych przeszłam na dietę paleo i
    dla mnie 3 m-ce paleo to był najgorszy okres w życiu. Zmęczenie wzrost poziomu tk. tluszczowej z 15% do 20%. Powiedziałam dość. Odrzuciłam mięso, czysty płynny tłuszcz i jaja, włączyłam strączkowe prócz soi i pozbyłam się 2 chorób z autoagresji nie wspominając o tym, że nie odkłada mi się tłuszcz na tzw. boczkach, gdzie na paleo byłam bardziej otłuszczoną niż w całym swoim życiu. Pani Lewandowska, jak widziałam na jej ostatniej płycie, też zbiera żniwo diety wysokotłuszczowej... Nigdy nie wyglądała tak źle.
  • Cóż , z doświadczenia wiem że każdy indywidualnie powinien szukać odpowiedniego sposobu żywienia . Wsłuchiwać się w swój organizm .
    Sam mam grupę krwi "0" i jedzenie mięsa bardzo mi służy , w przeciwieństwie do jakichkolwiek strączków i zbóż . Owszem warzywa jak najbardziej do tego trochę owoców i orzechów . Lecz strączki i zboża a sio :-) . Aminokwasy tylko z mięsa i jajek które uwielbiam ! .
  • Każdy ma inny organizm, ale z biologicznego punktu widzenia najbardziej niekorzystne są gwałtowne wyrzuty insuliny (wtedy najłatwiej przytyć). No i łączenie węgli prostych z tłuszczem, jak ktoś wcześniej wspomniał. Również insulinooporność często się wiąże z nadwagą. Fruktoza w nadmiernych ilościach powoduje insulinooporność (bez strachu, trochę owoców jest potrzebnych). Co za czasy, nawet owocami nie można się bezkarnie zajadać :P
  • milunia
    Masz kupę racji w tym ustępie ;-) .

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę