Migdały

Łyżka migdałów waży 15g.

  100g na zdjęciu (15 g)
Energia 572 kcal 86 kcal
Białko 20,0 g 3,0 g
Tłuszcz 52,0 g 7,8 g
Węglowodany 20,5 g 3,1 g
Błonnik 12,9 g 1,9 g

Migdały kalorie w 100g: 572kcal

Zobacz więcej: łyżka 15g migdały

Ostatnia aktualizacja: 2016.01.22

Ważenie dodano: 2009.12.18 w kategorii Bakalie i nasiona

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Mamy 41 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Ile tu jest migdałów?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2010/08/22 21:30
    Nie liczyliśmy. Na oko około 12.
  • Liczyłam sobie właśnie kiedyś, że pewnie mają ok 80 kcal, ale myślałam, że zawyżam...a tu jednak. Bardzo kaloryczne.
  • Będę liczyła, że jeden ma 8 kcal ;D Bo tak ogólnie licząc, 86/12 wychodzi 7,1(6), ale wolę zawyżyć. Warto kilka dziennie sobie zjeść, na pewno nie zaszkodzą ;D
  • Mi po przeliczeniu kaloryczności jednego migdała z opakowania wyszło, że jeden ma niecałe 6, 5 kcal. Bez przesady, to nie jest wcale tak dużo.
  • Gabriela 2011/10/23 11:54
    No właśnie, kochani, bez przesady... A liczenie kalorii w jednym migdale JEST przesadą. Co za różnica, 6 czy 8 kalorii? Nie popadajmy w skrajności. Zresztą, i tak wszystkie obliczenia są bardzo przybliżone i nigdy nie policzycie, ile dokładnie zjedliście kalorii. Poza tym, jeśli chodzi o migdały - zawierają one mnóstwo wartościowych składników, więc ich kalorii nie należy się bać. Już garstka wystarczy, by poprawić samopoczucie lepiej, niż ciasto czy tabliczka czekolady (wiem co mówię, kiedyś miałam ogromne problemy z zajadaniem emocji). Zauważyłam też, że odkąd regularnie jadam migdały (oraz inne pestki i orzechy), lepiej radzę sobie z nauką i koncentracją (studiuję fizykę), a nie przytyłam od nich w ogóle (zjadam jednorazowo garść, trochę większą niż prezentowana na ileważy).
  • a z moja koncentracja jest tak - kompletny brak w przypadku rzeczy, ktore mnie nie interesuja ;) przynajmniej dopoki sytuacja (czyli egzamin) mnie nie zmusi :P Wtedy cala noc mam pelna koncentracje i nauka idzie szybko, potem egzam, powrot do domu, lulu i po przebudzeniu w glowie pustka ;)
    Moze zatem poprostu ostatnio bardziej sie zmotywowalas i dlatego nauka idzie Ci latwiej? :) z drugiej strony chyba z jakiegos powodu jednak te mieszanki orzechow z suszonymi owocami nazywa sie studenckimi... W sumie ciekawa sparawa - jest to jakos potwierdzone naukowo, ze orzechy wplywaja na pamiec i koncentracje? :)
  • ♥ uwielbiam migdały
  • stereofoam 2011/11/30 15:31
    Jest potwierdzone w ten sposób, że tłuszcze niezwierzęce przyczyniają się do wzmocnienia mieliny, która to pomaga neuronom szybciej przewodzić informacje = szybsze "myślenie".
  • I love almonds!!! ;)
  • @stereofoam: dokładnie tak jak piszesz z tym, ze użyjmy określenia tłuszcze roślinne - brzmi znacznie lepiej ;) a ich znaczenie? chodzi tu głównie o zawarte w nich jedno i wielonienasycone kwasy tłuszczowe które pomagają obniżać poziom cholesterolu, zawarta w nich witamina E opóźnia starzenie się komórek i usprawnia ich działanie. Mimo iż są dosyć kaloryczne to garść migdałów dziennie poprawia samopoczucie i koncentrację, obniża poziom szkodliwego cholesterolu, działa dobroczynnie na perystaltykę jelit. Kończę kierunek dietetyka i układam sporo diet. Często aby ładnie zbilansować witaminy i minerały używam właśnie dodatku łyżeczki siekanych migdałów do sałatek owocowych itp. Zdrowe i pożywne ;) Polecam!
  • rajubaju 2012/03/13 15:47
    a z moja koncentracja jest tak – kompletny brak w przypadku rzeczy, ktore mnie nie interesuja ;)

    Nic w tym dziwnego. Ludzki mózg tak funkcjonuje, że najlepiej zapamiętujemy rzeczy, do których mamy emocjonalny stosunek. Odpowiedzialne jest za to, nomen omen, ciało migdałowate. Życzę smacznego! :)
  • właśnie ucze sie na egzamin z biochemii i stwierdzilam ze zjedzenie takiej garstki migdalow nie jest glupim pomyslem:-) moze chociaz zadziala placebo - zjadlam migdaly, lepiej mi pojdzie :-) haha
  • A jak to jest z błonnikiem? W tabeli migdały blanszowane mają go tyle samo, co te w skórkach. A w rzeczywistości? I czy warto jeść nieobrane migdały, czy można sobie z czystym sumieniem i nic nie tracąc pozwolić na blanszowane? ; )
  • Nie wiem, co wszyscy widzą w migdałach. Dla mnie 'surowe' mają najmniej wyrazisty smak ze wszystkich orzechów. Taki... zdrewniały. Za to prażone - to już inna, pyszniejsza bajka ;-)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/08/25 22:57
    @Pinka: "Za to prażone – to już inna, pyszniejsza bajka ;-)" Prażysz samodzielnie, czy kupujesz np. takie: http://www.ilewazy.pl/garsc-migdalow-w-lupinach ?
    Ja uwielbiam migdały pod każdą postacią, a te prażone w łupinkach stanowią świetne urozmaicenie.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/08/26 09:49
    @Elora: w różnych źródłach można znaleźć informację, że blanszowane migdały zawierają od 10 do 13 g błonnika / 100 g. Czyli jest to ilość zbliżona. Gdyby zajrzeć głębiej, tzn. wykonać pewne badania laboratoryjne, zapewne wykazałyby one niewielkie różnice w ilości i jakości błonnika między oba rodzajami migdałów. Jednak uważam, że nie warto na tym mocno skupiać swojej uwagi i spożywać takie migdały, które najbardziej Ci odpowiadają - posiadają w sobie przecież jeszcze tyle innych cennych składników :)
  • Prażone migdały jadłam z mixu migdałów Felixa (oprócz migdałów w skórce były też blanszowane). Są doskonałe - chrupiące, świeże i duuuuże ;-)
  • o ile słynne zastępowanie marchewką ochoty na słodkie to bajki z mchu i paproci, tak migdały sprawdzają się przy tym naprawdę dobrze!
  • Czy samodzielnie prażone migdały zawierają tłuszcze trans? :(
  • Jeden taki migdał to 6 kalorii, wyliczyłam tak dokładnie z mojego opakowania, ale widziałam też z innej firmy w której migdały są większe więc pewnie różnica jakiejś 1 lub 2 kalorii jest.
    Ja zjadam codziennie 10-15 migdałów zazwyczaj do śniadania, fajne sobie coś pochrupać do owsianki albo musli i wydaje mi sie że potem nie mam takiej ochoty na jedzenie, a po innych orzechach np. nerkowca mogłabym zjeść całą paczkę do końca.
    Dodatkowo dobrze wpływają na paznokcie, włosy i skóre. ; )
  • Migdały znane są z dobroczynnego wpływu na włosy, skórę i paznokcie i podpisuję się pod tym z całym przekonaniem ;) ale jak to moja mama mówiła \"trzeba gryźć na miazgę\" - chyba im bardziej tym lepiej wchłaniają się składniki odżywcze ;)

    A swoją drogą, polecam spróbować namoczone migdały. Ja moczę garść w połowie szklanki przegotowanej wody, nasiąkają i po ok. 24 h można jeść ;) troche inne w smaku, takie... chrupiące i surowe? :P nie takie suche ;)
  • Spróbuje tego namaczania dziś, bo strasznie mnie to zaciekawiło. Nigdy bym na to nie wpadła żeby migdały moczyć.
  • Dla zainteresowanych: jeden migdał waży ok. 1 g. Paczka 100 g ma sto sztuk :p
  • Ile waży łyżka płatków migdałów?
  • O przepraszam, po wpisaniu w wyszukiwarkę "migdały" nie widziałam nigdzie płatków, stąd moje pytanie, ale już mam ;)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/06/13 16:30
    @ilyxx.: Obecnie po wpisaniu w wyszukiwarkę "migdały", łyżka płatków pojawia się na 2 stronie:
    http://www.ilewazy.pl/produkty/page/2/q/migdały
    A jak wpiszesz "migdały łyżka" pojawiają się nawet na 1 stronie: http://www.ilewazy.pl/produkty/page/1/q/migdalylyzka/ ;)
  • W takim razie jeszcze raz przepraszam i dziękuję za odpowiedź :D
  • Migdały na 100g według tego liczenia zawierają 20+52+20,5+12,9=105,4g makroskładników. Coś tu jest chyba źle ;)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/08/13 15:28
    @gatttt: A skąd zaczerpnąłeś pomysł na takie liczenie ?
    Powyżej podane są węglowodany ogółem, czyli wraz z błonnikiem. Węglowodany przyswajalne stanowią więc 7,6 g / 100 g produktu.
    Makroskładniki: B 20 g + T 52 g + W przyswajalne 7,6 g = 79,6.
    Reszta to woda (ok. 4,5%), popiół itd..
    Inny przykład: http://www.ilewazy.pl/srednie-jablko
    Makroskładniki stanowią poniżej 15 g.
  • Ostatnio spotkałem się z informacjami, że przyjmowanie wskazań kalorymetru dla migdalow mija się z celem z powodu ograniczonej w pewnym stopniu strawnosci. Co ciekawe przyswajalnosc witamin i minerałów nie pogarsza się. porownano to do gotowania warzyw, tylko zamiast wody są soki trafienie.
  • Czarnaxx 2015/12/08 20:57
    Czy zjedzenie takiej łyżki migdałów na dwie godziny przed spaniem moze negatywnie wpłynąć na sylwetkę? Czy lepiej zjesc cos mniej \"tłustego\"?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/12/13 19:44
    @Czarnaxx: Niestety, nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ będzie to uzależnione między innymi od Twojego aktualnego stanu zdrowia, zapotrzebowania energetycznego, Twoich poprzednich posiłków w ciągu całego dnia itd...
    Zdrowym osobom zaleca się spożywanie ostatniego posiłku około 2-3 godzin przed udaniem się na nocny spoczynek. Posiłek ten powinien być tak skomponowany, aby zawierał wszystkie makroskładniki i w miarę możliwości był bogaty w mikroskładniki.
  • może kogoś to zainteresuje, migdałów nie powinno poddawać się jakiejkolwiek obróbce-ani pieczeniu,gotowaniu itp. Nie polecam kupowania migdałów kalifornijskich i tych z usa, a te z hiszpani lub włoch. dla zainteresowanych polecam artykuł: http://www.akademiawitalnosci.pl/dlaczego-juz-nie-warto-kupowac-migdalow-kalifornijskich-i-jak-obrac-migdaly-ze-skorki/
  • Paulina858858 2016/01/18 03:05
    Witam
    Wydaje mi się ze w 100g są źle podana jest liczba kalorii . Licząc ze tłuszcze maja 9kcal a węgle i białko 4 wychodzi 630 w 100g .
    Pozdrawiam
  • @Paulina858858 odejmij kalorie z błonnika.
  • Paulina858858 2016/01/21 03:29
    Pastelova kalori z błonnika sie nie liczy
  • @Paulina858858 i dlatego Pani Izabela również ich nie policzyła. Jest dobrze.
  • Paulina858858 2016/01/21 17:20
    20*4+20,5*4+52*9=80+82+468=630
    Nawet male dziecko by to po liczyło
  • @Paulina858858
    A teraz odejmij od tych 630 kalorie z błonnika.
    630-12,9*4= 630-51,6=578,4.
    6 kalorii \"nadwyżki\" pochodzi z zaokrągleń.
  • @Paulina858858, jeśli chcesz komuś wskazywać błędy, to warto najpierw zaznajomić się z tematem. W tym przypadku błonnika, gdyż najprościej mówiąc należy on do grupy węglowodanów. Najprościej pokaże to poniższe równanie:
    20*4+(20,5-12,9)*4+52*9=80+30,4+468=578,4

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę