Porcja smażonego dania Tajskiego z warzywami, ryżem i kawałkami kurczaka

Smażone Danie Tajskie z warzywami, ryżem i kawałkami kurczaka

Porcja smażonego dania Tajskiego z warzywami, ryżem i kawałkami kurczaka waży 200 g.

  100g na zdjęciu (200 g)
Energia 180 kcal 360 kcal
Białko 4,7 g 9,4 g
Tłuszcz 4,0 g 8,0 g
Węglowodany 12,5 g 25,0 g
Błonnik b.d. -

Smażone Danie Tajskie z warzywami, ryżem i kawałkami kurczaka kalorie w 100g: 180kcal

Zobacz więcej: porcja smażone danie 200g tajskie ryż kurczak warzywa olej

Ostatnia aktualizacja: 2016.08.27

Ważenie dodano: 2013.11.21 w kategorii Warzywa i ich przetwory

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Skład: warzywa 61% w różnych proporcjach: groch cukrowy (strąki), marchew, kolby kukurydzy mini, cebula, ryż 26% (ryż, woda); kurczak 12% (mięso z piersi kurczaka, przyprawy, dekstroza, maltodekstryny, regulator kwasowości: cytrynian trisodowy; stabilizatory: difosforany (tetrasodowy, tetrapotasowy); trifosforany (pentapotasowy, pentasodowy); przeciwutleniacz: izoaskorbinian sodu; olej rzepakowy), przyprawy w saszetce 1% (zawierają gorczycę) + woda + olej.
Producent: Hortex
Marka: Dania Świata

Mamy 37 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Screalieve 2013/11/21 20:26
    Na czym i w jakiej ilości zostało usmażone to danie?
  • Dużo, jak na taka porcję. Jednak jestem zwolenniczką robienia takich rzeczy od podstaw, po kolei, a nie gotowców. Kuchnia orientalna, tajska czy indyjska słyną z tego, że do ich przygotowania naprawdę nie potrzeba wiele czasu :) Wystarczy wrzucić paczkę ryżu do wody, szybko podsmażyć kurczaka, dodać trochę mrożonych warzyw i pyszny obiad gotowy w 15min :) Ciekawe czy w tym daniu kryje się curry, pewnie tak, a na sam widok tej przyprawy mam mdłości :D
  • czy czasem nie ma jakiś błędów w wartościach? bo po dodarniu W+B+T wychodzi mi sporo mniej, o jakieś 80 kcal/100g
  • Smażone rzeczy i ogólnie po jakiejkolwiek obróbce termicznej sa niezdrowe bo zawierają łatwiej przyswajalne weglowodany. Najzdrowjej jesc wszystko w postaci na surowo. Weglowodany to nasz wróg tak samo i tłuszcz tylko białko jest naszym przyjacielem.
  • Weglowodany nalezy ograniczyć do najmniejszej możliwej ilości. Nie sa nam potrzebne. Wystarczy białko. Od weglowodanow i tłuszczu sie tyje.
  • @Agataskate nie jestesmy przystosowani do jedzenia pokarmu w stanie surowym bo jest dla nas zbyt ciezkostrawny. Bialko nie jest zrodlem energii wiec swoje madrosci wyciagniete nie powiem skad lepiej zachowaj dla siebie. A tyje sie od nadmiaru danego skladnika takze bialka.
  • Agataskate, nie do końca masz rację.Sama muszę trzymać dietę low carb, ale kilka faktów jest niubłagalnych:
    1. Nadmiar bialka szkodzi. Po dłuższym czasie doprowadzi do odwapnienia kości, osteoporozy, a poza tym są badania wskazujące na uszkadzanie kłębuszków nerkowych przez wielkocząsteczkowe białka w nadmiarze.
    2. Węglowodany ułatwiają przyswajanie białka.
    3. Tłuszcz spala się w ogniu węglowodanów.
    4. Od samego tłuszczu się nie tyje lecz w połączeniu z taką dawką węglowodanów, najczęściej prostych, która powoduje wyrzut insuliny odkładającej wszytsko co zjemy w nadmiarze- zarówno cukry jak i tłuszcze.
    5. Można zrezygnować z cukrów prostych, ale nie powinno się rezygnować ze złożonych, bo nimi jest na np. błonnik.
    6. Tłuszcze nie są złe, np. omega 3,6 są wręcz niezbędnej do prawidlowego funkcjonowania organizmu.
    7. Warzywa po obróbce nie są niezdrowe leczy zwiększają jedynie często swój indeks glikemiczny. A nie wszytsko z wysokim IG jest niezdrowie, weź np.skrajnie wysokie IG w daktylach, które jednak są źródłem wielu cennych składników.
    8. Bez węglowodanów zakwasisz organizm, wprowadzisz go w stan kataboliczny. To jest dobre dla kulturystów.
    10. W tłuszczach są rozpuszczalne witaminy F,A,D,E,K.
    9. Podstawą jest zbilansowana dieta, a nie wyrzucenie z niej węglowodanów i tłuszczów. Jedyne co powinno się wyrzucić/ ograniczyć to są cukry proste ze slodyczy (i też nie do końca u osób ćwiczących, ale te wiedzą pewnie dlaczego), białego pieczywa czy słodzonych napojów oraz żywność wysoko przetworzona z tłuszczami trans. Ale uważam, że na wszytsko w rozsądnych ilościach można sobie pozwolić.
  • * Ad.8- miało być "bez warzyw zakwaśisz organizm, które są źródłem węglowodanów".
  • No i 11. Białko jest marnym źródłem energii jak wspomniał Kage.
    12. Białko nie stanowi żadnego źródła witamin.
  • Patra - no wlasnie a produkty z wysokim IG w przyszłości prowadzą to takich chorób jak cukrzyca. Najlepiej jesc minimalna ilośc weglowodanow jedynie z surowych warzyw i cieszyć sie całe zycie dobrym poziomem cukru we krwi.
  • Agataske, zapomniałaś dodać "...i przy okazji chorymi nerkami". Patra wypunktowała Ci szereg argumentów, które przemawiają za zbilansowaną dietą. Twoje z pewnością taką nie jest.
  • Agataskate czytaj ze zrozumieniem, albo zapoznaj się z tabelami IG. Warzywa czy owoce zawierające sporo!!!! węglowodanów wcale nie muszą mieć wysokiego IG. Cukier cukrowi nierówny. Patrz pkt.9, bo nie lubię się powtarzać.
  • mam wrażenie, że na tym portalu na palcach jednej ręki można zliczyć osoby ze zdrowym podejściem.
    w każdym razie, ta kukurydza tutaj wygląda strasznie uroczo, nigdy nie jadłam takiej "mini" :D
  • hejhej, też mi się spodobała =]
  • Paweł22j 2013/11/23 13:29
    Nasze ciało potrafi sie dostosować. Ludzie prehistoryczni żywili się tylko węglowodanami które pozyskiwali z roślin (mieliśmy wtedy organ który potrafił trawić celuloze) ale z czasem uwzględniliśmy też tłuszcze i białko zwierzęce w naszej diecie i nasze ciało się dostosowało! Tak jak n.p. azjaci nie tolerują laktozy, czemu? Bo jej nie jedli! Wydaje mi się że w tym stadium ewolucji potrzebujemy wszystkich makroskładników by dobrze funkcjonować. Zachowajmy umiar i nie popadajmy w paranoję.
  • "mieliśmy wtedy organ który potrafił trawić celuloze" Hahahahaha dawno się tak nie uśmiałam. No chyba, że masz na myśli nasze stadium rozwoju na etapie pierwotniaków to owszem, bo one wydzielają celulazę.
    Błagam, uświadom mnie cóż to za tajemniczy organ mieliśmy kiedyś, to zwrócę honor.
  • @Patra wyrostek robaczkowy kiedyś nam do tego służył. W tych czasach jedzenie jest tak przetworzone i tak urozmaicone że nasze żołądki stały się bardzo delikatne.
  • Kage błagam... nie załamuj mnie. To, że wyrostek jest organem szczątkowym nie znaczy, że produkował celulazę. Przeczytałam wiele książek do anatomii, w tym 5 tomów Bochenka i w każdej z nich wyrostek związany jest z układem odpornościowym, a nie trawiennym.
    Skąd takie "mądre" informacje (źródło)?
  • PS.
    Nawet krowy, które żywią się na codzień trawą (celulozą) nie potrafią same jej przetrawić, tylko robią to za nie organizmy zasiedlające ich żołądek i wydzielające celulazę.
    Nie twórzcie nowej fizjologii i anatomi...
  • Może ja to źle sprecyzowałam - w wyrostku zachodził proces trawienia celulozy. I nie ważne jak, przy pomocy bakterii czy w jakiś magiczny sposób, po co się wdawać w szczegóły? Mieliśmy taki narząd, teraz jest on mniej potrzebny i już.
    Na chwilę obecną wyrostek jest związany z układem trawiennym i pełni w nim rolę odpornościową.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2013/11/24 11:27
    Proszę o powrót do tematu zważonego dania. Komentarze nie na temat będą usuwane.
  • [Część komentarza usunięta - nie na temat] Izabela
    A odnośnie ważenia- czy można gdzieś kupić takie mini kukurydze na surowo? Byłam właśnie w sklepie i są, ale tylko w puszkach, jakierś marynowane czy konserwowe. Ktoś się spotkał gdzieś z surowymi?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2013/11/24 14:03
    @ Patra: "czy można gdzieś kupić takie mini kukurydze na surowo?" Ja widziałam w makro. Prawdopodobnie przed mrożeniem była jedynie blanszowana.
  • Do Makro nie mam dostępu.
    Hmm... ale fakt faktem nie patrzyłam w mrożonkach, bo chętnie bym taką na surowo zjadła, a mrożonki już mi tak na surowo nie smakują, a za gotowanymi czy smażonymi warzywami nie przepadam.
  • Patrzą - no widzisz a ty tez Wolisz jesc tylko surowe warzywa Hahaha i kto tu na mnie nagaduje
  • Jakie tylko????? To, że nie przepadam, nie znaczy że ich nie zjem. Ale nie lubię puszek,konserw i innych. I nie tylko warzywa, bo nie wyobrażam sobie dnia bez jakiegoś tłustego sera czy tłustej ryby.
    Czytaj ze zrozumieniem.
  • Na jakiej ilości tłuszczu zostało usmażone danie - dość dużo zmieniała się jego kaloryczność względem mrożonego . Pozdrawiam
  • Dlaczego tak bardzo zmienia się kaloryczność? Czy to zależy tylko od dodania tłuszczu?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/03/21 21:16
    @Monika; @Tolciak: Wartości / 100 g smażonego dania uległy zmianie w porównaniu do produktu mrożonego, ze względu na wyparowanie części wody (co "zagęściło" składniki) + dodatek tłuszczu.
    Zgodnie z zaleceniami producenta znajdującymi się na opakowaniu, dodałam 2 łyżki oleju.
  • A gdyby 200 g rozmrożonego produktu smażyć bez tłuszczu to ile miałoby kcal?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/03/22 09:24
    @Tolciak: W porcji - tyle ile przed obróbką termiczną.
  • Czy obróbka termiczna nie zmienia kcal bez dodania tłuszczu?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/03/22 09:50
    @Tolciak: W zależności od stopnia "zagęszczenia" bądź "rozrzedzenia" składników, czyli wyparowania bądź pochłonięcia wody - owszem po przeliczeniu / 100 g gotowego wyrobu, ale tak jak wspomniałam w poprzednim komentarzu - nie dla porcji.
  • PozytywnaMJ 2016/08/24 16:41
    Ile gram i kalorii będzie miała łyżka takiego ryżu?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/08/25 12:04
    @PozytywnaMJ: Ponieważ danie to nie posiada jednorodnej struktury (np. ryż, duże kawałki kukurydzy), wszystko będzie zależeć od tego, które składniki akurat nałożą się nam na łyżkę. Myślę, że dla uśrednienia można oszacować masę 20 g. Wartość energetyczną i odżywczą dla takiej gramatury poznasz, gdy włożysz produkt do kalkulatora i wpiszesz ilość wybranych przez siebie gramów.
  • PozytywnaMJ 2016/08/25 23:25
    Bardzo dziękuję, niezmiernie mi Pani pomogła :)
  • Nie jadam nawozów sztucznych a i stosunek węglowodanów do białek jest nie do przyjęcia . Białko i tłuszcz tak , cukier nie ! .

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę