Surówka z rzodkwi z marchewką, jabłkiem i słonecznikiem

Surówka z rzodkwi z marchewką, jabłkiem i słonecznikiem

Surówka z rzodkwi z marchewką, jabłkiem i słonecznikiem waży 200 g.

  100g na zdjęciu (200 g)
Energia 64 kcal 128 kcal
Białko 2,9 g 5,8 g
Tłuszcz 2,8 g 5,6 g
Węglowodany 8,3 g 16,6 g
Błonnik 1,6 g 3,2 g

Surówka z rzodkwi z marchewką, jabłkiem i słonecznikiem kalorie w 100g: 64kcal

Zobacz więcej: słonecznik 200g porcja marchew jabłko rzodkiew surówka

Ostatnia aktualizacja: 2013.04.04

Ważenie dodano: 2012.03.20 w kategorii Warzywa i ich przetwory

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Skład: biała rzodkiew, marchew, jabłko, jogurt, sok z cytryny, koperek, natka pietruszki, nasiona słonecznika

Mamy 17 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • nigdy nie jadłam rzodkwi :) ale wygląda smakowicie
  • musiałabym 3 miseczki takie zjeśc żeby być najedzona ;p
  • Filemonkowa 2012/03/20 18:46
    Mogłabym prosić o dokładne proporcje? :)
  • Natalias 2012/03/20 19:22
    przyłączam się do prośby Filemonkowej :)
  • @Izabela & Maciej: drugie zdjęcie super! Nie oddaje co prawda encyklopedycznie "prawdy" o potrawie, nie widać ile ziarenek słonecznika zostało użyte ;) do jej przygotowania.
    Wiemy, że taki problem potrafi zdjąć sen z powiek wielu osobom... ale wygląda bardzo apetycznie. Jako zdjęcie dodatkowe podoba mi się bardzo!
    @MaŁa: ja też!
  • Surówki są dobre, ale jako dodatek do mięsa. Taka samiusieńka surówka to jest dobra dla królików.
  • Popieram MaŁa oraz Diana: jako samodzielny posiłek to m.in. 3 miseczki, a i tak nie wiem, czy dałabym radę, bo raczej sama surówka ciężko by mi przeszła przez gardło w takiej ilości :D I oczywiście jest to idealny dodatek do mięsa/ryby. Chyba również po to została zrobiona przez panią Izę, by wylądowała na talerzu obiadowym? :D
  • Klaritka 2012/03/20 21:31
    Wygląda apetycznie i pewnie jest smaczna. Niestety tu gdzie mieszkam nie ma zwykłego ,suchego słonecznika. Są pestki słonecznika, ale w soli i z olejem. Wstrętne jak nie wiem co.:)
  • @MaŁa, @Dorota, @drugsx przylaczam sie do waszej potrojnej porcji ;)
    chociaz i tak zjadlabym do tego jakies miecho albo rybe :D
  • Ja jestem również zainteresowana proporcjami tej surówki :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/03/21 08:55
    Przedstawiam Wam składniki na 4 powyższe miseczki:
    biała rzodkiew
    marchewki 2 średniej wielkości
    jabłko 1 duże
    sok wyciśnięty z cytryny 2 łyżki
    natka pietruszki 1 łyżeczka
    koperek 1 łyżeczka
    słonecznik 4 łyżki
    jogurt naturalny 200 g

    @ Dorota: "@Izabela & Maciej: drugie zdjęcie super!" dziękujemy za opinię, miło nam :)
    @drugsx: "Chyba również po to została zrobiona przez panią Izę, by wylądowała na talerzu obiadowym?" za sporządzanie surówki wzięłam się po skonsumowanym uprzednio obiedzie :) Zjadłam 2 porcje na kolacje. Bardzo mi smakowała. Jako dziecko od czasu do czasu robiłam surówkę z czarnej rzepy z pozostałymi, powyższymi składnikami. Według mnie była jeszcze ciekawsza w smaku (ze względu na ostrzejszy smak rzepy).
  • hello kitty 2012/03/21 09:39
    Czy to rzepa ma taki charakterystyczny zapach czy biała rzodkiew właśnie? Pamiętam, że jak byłam mała to tata usiłował mi wciskać jedno z tych warzyw. Było smaczne, ale ten zapach...
    Chętnie zrobię tę surówkę! Bardzo fajny przepis.
  • Kupiłem dzisiaj rzodkiew. Słonecznika nie mam, ale zamienię go na żurawinę i orzechy, bo akurat to się u mnie znajduje.

    Pani Izabelo, myślała Pani o założeniu bloga kulinarnego/sniadaniowego? Zdjęcia są super!
  • @Michał: taki blog kulinarny już pani Iza założyła, zapraszam na www.zdroweconieco.pl ;)
    Wydaje mi się, że powinny na tym blogu częsciej pojawiać się przepisy. Na pewno byłaby to bardzo popularna stronka, w dodatku na ileważy można by uniknąć właśnie takich pytań jak te powyżej, odnośnie proporcji itp ;)
  • uwielbiam takie surówki <3 oczywiście zazwyczaj jako dodatek właśnie do mięsa czy ryby, ale samą na drugie śniadanie czy podwieczorek również chętnie zjem ;) aczkolwiek ja bym połowę jogurtu zastąpiła 1-2 łyżkami oliwy z oliwek czy innego zimnotłoczonego oleju. tak mi się zawsze wydaje, że ilość tłuszczu z jogurtu nie wystarczy do dobrego rozpuszczenia się witamin (tych rozpuszczalnych w tłuszczach)... choć może się mylę, no i w sumie zawsze jest jeszcze tłuszcz z mięsa/ryby. ale tak już się przyzwyczaiłam, że do surówki daję jeszcze jakiś zdrowy olej ;)
  • Szkoda, że nie ma na tej stronie kaloryczności surówki z jabłka, marchewki i kapusty kiszonej.
  • Dodaj te produkty, z ktorych robisz surowke do kalkulatora i będziesz mieć :| trochę samodzielności

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę