Kasza jaglana

Łyżka kaszy jaglanej waży 15 g.

  100g na zdjęciu (13 g)
Energia 346 kcal 45 kcal
Białko 10,5 g 1,4 g
Tłuszcz 2,9 g 0,4 g
Węglowodany 71,6 g 9,3 g
Błonnik 3,2 g 0,4 g

Kasza jaglana kalorie w 100g: 346kcal

Zobacz więcej: łyżka kasza 13g jaglana

Ważenie dodano: 2009.09.01 w kategorii Produkty zbożowe

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Mamy 28 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Czy kaloryczność tej kaszy po ugotowaniu się zmienia?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2010/07/22 11:22
    Tak, wartość energetyczna oraz odżywcza dla łyżki ugotowanej kaszy ulegnie zmianie w zależności od ilości wchłoniętej wody.
  • Czyli po ugotowaniu kilku łyżek kasza będzie sycąca?
  • Co wartość kcal się zmienia haha ?

    Objętość się zmienia ale nie wiem jakim cudem kasza ma zmienić wartość kcal jak ona po prostu wchłania wode i zwiększa jedynie objętość

    np 50g suchego makaronu to ok. 160 kcal po ugotowaniu będzie go jakieś 150g ale kcal jest tyle samo co 50g na sucho
  • A woda nie ma kcal więc to chyba jakiś błąd
  • np.

    Kaloryczność torebki ryżu nie zmienia się po ugotowaniu. Natomiast 100g ryżu zważonego przed ugotowaniem ma więcej kalorii niż 100g zważonego po ugotowaniu. Łapiecie? A teraz powoli:
    Tyle razy więcej ile razy zwiększy się masa torebki po ugotowaniu, czyli ok 3x.
  • @ Tysia: mnie my się nie chciało tłumaczyć ;)
  • A moja kasza jaglana firmy ROLMAK ma całkiem inne wartości na 100g: białko 2,9g, tłuszcz 10,6g, błonnik 1g, ale kaloryczność podobną, bo 342kcal. Duża różnica białek i tłuszczy, przy czym niestety moja kasza wypada gorzej :) Te różnice wynikają z tego że to produkt naturalny, czy tak?
  • Białko z kaszy i tak jest niepelnowartosciowe ;)
  • jak to?
  • Białko z kaszy i ogólnie roślinne nie zawiera wszystkich aminokwasow egzogennych, czyli tych, których nasz organizm nie potrafi sam wytworzyć :)
  • bardzo lubię kaszę jaglaną. czasami robię śniadanie z łyżki tej kaszy + łyżka płatków owsianych + łyżka słonecznika i gotuję na mleku, czasem dodaję pół jabłka pokrojonego w kostkę i cynamon, ew. łyżkę jogurtu naturalnego po ugotowaniu ;D
  • Najadasz się łyżką kaszy i łyżką płatków owsianych? :O No błagam, chyba sobie żartujesz! Ja na jedno śniadanie biorę około 5 łyżek i gotuję na 1,5 szklanki mleka... I jeszcze dodaję bakalie lub owoce... A jakoś pozbyłam się już 4 kg.
  • @goaway - to naprawdę bardzo mało, śniadanie powinno być porządne, dać organizmowi powera... Wg prawidłowych norm odżywiania powinno wynosić 25% codzienniego zapotrzebowania energetycznego i uwierz, od tego nie przytyjesz (jeśli oczywiście będą to wartościowe rzeczy).
  • Każdy organizm jest inni, każdy prowadzi inny tryb życia itp. jeden woli lekkie śniadanie, a drugi syte i porządne. Nie ma co na siłę się dopasowywać do jakichś norm.

    Kasza jaglana jest podobno najzdrowszą z wszystkich kasz. Uwielbiam gotować ją sobie na mleku sojowym na śniadanie :)

    Co do niepełnowartościowości białek: aminokwasy po spożyciu krążą jakiś czas w organizmie, wystarczy na następny posiłek zjeść jakiś inny produkt, zawierający białko i organizm sam sobie wszystko "skompletuje". Także każde białko jest wartościowe ;)
  • ostatnio dzień w dzień na śniadanie jem tę kaszę z dodatkami, bardzo mi smakuje. najlepsze, że z 3 łyżek takiej kaszy wychodzi duuuużo, i można się najeść, a płatki owsiane? nawet jak dam 5 łyżek to pół godziny później jestem głodna. kolejne ważenie, pod którym hejtuję owsiankę, ale nie poradzę że tak mnie rozczarowuje z tym syceniem... gra nie warta świeczki, zwłaszcza, że kasza chyba wygrywa pod kątem właściwości prozdrowotnych, do tego ładnie się nazywa.
  • Pyszna jest, ale nawet nie próbuję przyrządzać jej na słodko. Wolę z oliwą z oliwek, sokiem z cytryny, solą, ulubionym ziołem, plus to co akurat mam w kuchni: pomidor, ogórek, ser żółty, szynka i takie tam. Na zimno albo na ciepło.
  • Oo ja też tak miałam, ale po spróbowaniu jej na słodko oszalałam :D Pozytywnie oczywiście!
  • Ja za to znam ją tylko w słodkich połączeniach i z tego co widzę, to muszę spróbować też na wytrawnie ;)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2013/05/11 20:19
    @ iMateusz: tak, tak. Spróbować warto, chociażby po to, żeby wyrobić sobie własne zdanie na ten temat :) Jeżeli chodzi o kaszę jaglaną, to w naszym przypadku jemy ją częściej na słodko niż na słono.
  • Zrobiłam gęstą zupę z dodatkiem kaszy jaglanej i wyszła naprawdę wyśmienita, zachęcam do wypróbowania!

    Składniki:
    - 4 łyzki kaszy jaglanej
    - 0,5 szklanki mleka sojowego
    - 2 garście świeżego szpinaku
    - 120 g tuńczyka z puszki w sosie własnym
    - 5 łyżek kukurydzy konserwowej
    - łyżka pestek dyni
    - duży ząbek czosnku
    - świeżo zmielony kolorowy pieprz

    Kaszę wlewamy do wrzącej wody i gotujemy przez 20 minut, odcedzamy. Mleko podgrzewamy i miksujemy razem ze szpinakiem. Dodajemy do kaszy razem z kukurydzą, tuńczykiem, przeciśniętym przez praskę czosnkiem i pieprzem, przekładamy do miseczki i posypujemy pestkami dyni.

    Smacznego! :)
  • "po spróbowaniu jej na słodko oszalałam" - tego się boję, lepiej nie budzić licha ^^
  • Info dla poszukujących: u mnie w Realu kaszę jaglaną (400g) można dorwać w dwóch miejscach: w okolicach ryżu (Kupiec, 10,5g białka, 3-4 zł) oraz w okolicach otrębów i żywności eko, gdzie jedna kosztuje 3 zł (Melvit, 13,6 g białka) a druga 8zł (jakaś "ekologiczna", nie pomnę składu, nie zamierzam kupować:P).
  • To tu jest w końcu 15 czy 13g??? Pod zdjęciem jest napisane ze łyżka wazy 15g a obok zdjęcia ze 13g
  • @Shanti a jaka różnica?(o ile nie chodzi tylko o zgodność informacji na stronie) Gram w tą czy w tą, to jedynie wartości orientacyjne- nie nabierzesz tyle samo za każdym razem.
  • Ale zdjęcie pozostaje to samo.
  • jaglananana 2014/03/22 12:20
    Jeśli chodzi o węglowodany - to ile gram jest złożonych a ile prostych? Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Proszę o odpowiedz ;)
  • @lakarela Bardzo podoba mi się Twój pomysł na zupkę !
    Z tej ilości skladników wychodzi jedna porcja ?

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę