Szklanka soku pomarańczowego

Sok pomarańczowy

Szklanka soku pomarańczowego waży 240 g.

  100g na zdjęciu (240 g)
Energia 41 kcal 98 kcal
Białko 0,8 g 1,9 g
Tłuszcz 0,2 g 0,5 g
Węglowodany 9,0 g 21,6 g
Błonnik 0,8 g 1,9 g

Sok pomarańczowy kalorie w 100g: 41kcal

Zobacz więcej: 240g szklanka pomarańczowy sok

Ostatnia aktualizacja: 2017.12.28

Ważenie dodano: 2010.08.31 w kategorii Napoje

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania


Producent: Hortex

Mamy 20 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • resident 2010/09/04 18:03
    hah, mniej niż szklanka kefiru Milko ;D
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2010/09/06 19:25
    Ale zupełnie inne wartości odżywcze :)
  • Patrycja 2010/09/27 12:51
    Tak, jak sądziłam. Coca-Cola Zero jest najlepsza, ona w jednej szklance ma tylko 1 kcal.
  • Fierceness 2010/11/15 16:34
    Patrycjo: trucie się sztucznymi słodzikami, które obciążają układ trawienny, a w szczególności wątrobę wcale nie jest lepsze! Trzeba znać "dobre kalorie", a nie tylko produkty light, odtłuszczone i odcukrzone.
  • Agniecha 2011/01/28 15:16
    Ile kcal będzie mieć szklanka soku pomarańczowego (ale nie kupnego, tylko z sokowirówki) bez dodatku cukru?
  • Karolina 2011/07/28 14:30
    Fierceness- taki sok napewno nie nalezy do produktow ktore mozna nazwac dobrymi kaloriami :) najlepszy bedzie sok swiezo wycisniety z pomaranczy choc i tu spotkalam sie z glosami ze nie nalezy pic go w nadmiarze. Ps. Agniecha- sok z sokowirowki bedzie mial tyle kalorii ile pomaranczy zuzyjesz to wycisniecia :P
  • ja biore dwa pomarancze i wyciskam sok.. Jest super jako dodatek do kanapki na sniadanko lub jako dodatek do obiadu. Pychotka i duzo witamin.
  • Wole soczki jednodniowe. Mam wtedy większą pewność,że jem "zdrowe kalorie"
  • Portugalia 2013/08/09 23:37
    Pani Izo, bardzo by mi zależało na wartościach odżywczych świeżo wyciskanego soku pomarańczowego.
  • Miąższ owoców pomarańczy zawiera:
    -do 12% cukrów;
    -około 2% kwasu cytrynowego;
    -witaminę C (do 65 mg%);
    -witaminę A;
    -witaminy z grupy B;
    -witaminę PP;
    -kwas foliowy (aż 37 mikrogramów w 100g owocu, co stanowi największą ilość spośród innych owoców);
    -składniki mineralne (fosfor, potas, wapń, magnez, sód, cynk, żelazo);
    -pektyny.


    Sok (bezpośrednio po wyciśnięciu) z pomarańczy:
    -wskazany jest przy schorzeniach wątroby;
    -pomaga obniżyć gorączkę;
    -jest doskonały jako środek przeciw szkorbutowi;
    -zapobiega zaparciom;
    -jest pomocny w leczeniu nadciśnienia tętniczego;
    -pomaga organizmowi w wydalaniu zbędnych produktów przemiany materii;
    -pomaga naszemu układowi odpornościowemu w zwalczaniu wszelkich rodzajów infekcji.
  • Portugalia 2013/08/20 22:07
    Ponawiam moją prośbę o zważenie soku świeżo wyciskanego z pomarańczy:-)
  • @Portugalia a to ma jakiś sens? Wartości będą zbliżone.
  • zapewniam, że będzie ważył tyle samo!
  • Kiedyś był nałogiem. A potem przyszła anoreksja. Teraz, no nawet w tej chwili:P, sok pomaga mi w powrocie do normalności ;)
  • Existebam mi pomagaja pomarańcze w calosci. Chociaz czasem nachodzi mnie ochota na sok ale jakoś nie moge sie zmusić zeby go wypić :(
  • Daneczka 2016/06/03 16:45
    Czy jeśli zrobiłam sok z 3 niedużych pomarańczy i wyszła z tego jedna taka szklanka, to powinnam policzyć kalorie tak jak z 3 pomarańczy (czyli ok. 300 kcal) czy tak jak szklankę soku, która ma tylko 100? Miąższ wrzuciłam też do szklanki, zostały same te twarde błony ze środka.
  • Czy cukry z soku owocowego 100% wliczają się do ,,cukrów dodanych" czy raczej cukrów naturalnych?
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2017/12/26 12:11
    WHO - Światowa Organizacja Zdrowia definiuje wolne cukry (free sugars) jako monosacharydy i disacharydy dodane do żywności przez producenta, kucharza lub konsumenta. Do definicji tej wlicza się także cukry obecne w miodzie, syropach i sokach owocowych.
    W sokach cukier prosty jest bardzo skoncentrowany, dlatego również te cukry należy mocno ograniczać.
    Wystarczy wyobrazić sobie jak się czujemy po zjedzeniu 3 pomarańczy, a jak po wypiciu soku z 3 pomarańczy. Poziom sytości jest nieporównywalny.
  • A smoothie?
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2017/12/28 08:46
    @Owsiane jeśli dodajesz całe owoce to jest to porcja owoców. Jeśli dodajesz cześć owoców i sok to wtedy nie można jednoznacznie zakwalifikować, bo sok to wciąż będzie "free sugar". Forma smoothie nic nie zmieni.

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę