Szklanka drobno startej marchewki

Marchewka drobno starta

Szklanka drobno startej marchewki waży 100 g.

  100g na zdjęciu (100 g)
Energia 33 kcal 33 kcal
Białko 1,0 g 1,0 g
Tłuszcz 0,2 g 0,2 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 0,0 g 0,0 g
Węglowodany 5,1 g 5,1 g
Błonnik 3,6 g 3,6 g
Sól 0,2 g 0,2 g

Marchewka drobno starta kalorie w 100g: 33kcal

Zobacz więcej: szklanka drobno starta marchew 100g

Ostatnia aktualizacja: 2017.03.30

Ważenie dodano: 2016.06.24 w kategorii Warzywa i ich przetwory

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania


Mamy 11 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Ważenie bardzo przydatne przy robieniu surówek :) A szklanka tartego surowego selera wyjdzie podobnie pod względem wartości?
  • Witam. Bardzo sobie cenię to warzywo nie tylko z powodu jego wartości odżywczych i bogactwa witamin, lecz także za uniwersalność, gdyż nadaje się nie tylko do typowych potraw takich jak np. zupy, dodatek do obiadu ale i do dań słodkich. Tak jak napisał/a Pan/Pani powyżej, również uważam, że ważenie jest bardzo przydatne :). Serdecznie pozdrawiam.
  • czy po ugotoowaniu zmienia sie kalorycznosc?
  • @xcyz A niby z jakiej racji? Jeśli gotujesz w samej wodzie, to kalorii cudownie nie ubędzie, ani nie przybędzie, woda nie ma kalorii. ;)
  • Anna2365 2017/03/27 16:53
    Lady_Ruda oczywiście, że zmienia!!! Obróbka termiczna powoduje przekształcenie wielocukrów nierozpuszczalnych w wodzie w rozpuszczalne co powoduje wzrost ich biodostępności. Tak samo jest np. z makaronem- rozgotowany ma więcej kalorii niż al dente, bądź ryżem, buraczkami, jabłkami, itd.
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2017/03/28 08:29
    @Anna2365 według "Tabel składu i wartości odżywczej żywności" wyd. PZWL 2017 wartość odżywcza marchewki surowej przedstawia się tak jak w tym ważeniu, zaś wartość odżywcza marchewki gotowanej (100g):
    Energia 30 kcal
    Białko 0,9 g
    Tłuszcz 0,2 g
    Kwasy tłuszczowe nasycone 0,04 g
    Węglowodany 4,6 g
    Błonnik 3,2 g
    Sól 0,11 g

    Jak widać wartości nie są wyższe, a nawet odrobinę niższe, co prawdopodobnie związane jest z niewielkimi stratami wraz z wodą od gotowania.
  • Dłuższa obróbka cieplna warzyw zwiększa ich IG , np pieczone ziemniaki .
  • Z marchewką jest podobnie , najlepsza na surowo :-) .
  • Dlatego warto gotować warzywa na parze i skrapiać je tłuszczem(oliwą np.).
  • Lubię do takich dodawac ghee lub oleju kokosowego .
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2017/03/30 08:28
    @ljon Zgadza się, gotowanie podnosi IG.

    @pastelova Dodatek tłuszczu opóźnia przyswajanie węglowodanów plus dodatkowo ułatwia wchłanianie witamin tłuszczorozpuszczalnych.

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę