Por

Por waży 260 g. Warzywo pozbawione części niejadalnych waży 140 g.

  100g na zdjęciu (140 g)
Energia 29 kcal 41 kcal
Białko 2,2 g 3,1 g
Tłuszcz 0,3 g 0,4 g
Węglowodany 5,7 g 8,0 g
Błonnik 2,7 g 3,8 g

Por kalorie w 100g: 29kcal

Zobacz więcej: sztuka 140g por

Ostatnia aktualizacja: 2017.03.21

Ważenie dodano: 2011.01.26 w kategorii Warzywa i ich przetwory

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania


Mamy 20 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2011/01/26 19:46
    Zachęcam do wypróbowania surówki z porem, marchewką, jabłkiem, orzechami włoskimi i jogurtem: http://www.zdroweconieco.pl/surowka-z-porem-marchewka-i-jablkiem.html
  • Dziękuję za zważenie :)
    Pozdrawiam
  • Mademoiselle 2011/07/07 10:45
    a które części uznajecie za niejadalne? Ja robię właśnie szybką zupę a mam w domu same jarzyny. Kombinuję więc, czy nie wkroić razem z liścmi żeby choć trochę gęściejsza ta zupa była :) Zakładam, że listki mają śladowe ilości kcal, za to dużo błonnika?
  • Mademoiselle no raczej liście pora nie są bombą kaloryczną :) ale ile błonnika to nie wiem, dla niejadalnych części nikt go chyba nie liczy :) ja bym nie jadła tych liści... "Niejadalna jest też np. szypułka z przodu.
  • magda13g 2013/12/22 19:03
    Bardzo prosta a za razem dobra surówka z porem to :
    Por pokrojony w cieniutkie talarki wymieszany z kwaśną śmietaną 12%lub 18% + sól
  • sijfhsdufhsu 2014/04/08 16:40
    Zielone liście pora są częścią jak najbardziej jadalną. I są nawet zdrowsze niż jego biała część.
  • A co tu jest "niejadalne" ??? Ja wywalam tylko ten pierwszy plasterek, z korzeniami, resztę normalnie używam do sałatek albo dań na ciepło. Te ciemnozielone liście są bardzo smaczne i fajnie chrupią. Robię coś nie tak? :P

    Na jutrzejszy obiad mam por duszony z soczewicą, czosnkiem, oregano i estragonem, będzie podany razem z makaronem pełnoziarnistym z żytem
  • Por duszony z estragonem, soczewicą i śmietaną smakuje po prostu obłędnie; mój na szczęście był na tyle duży, że starczył na dwa obiady i na jutro też mam ;)
  • Tvk_91 estragon suszony? (kocham to zioło)
  • Marrryjane 2016/08/27 00:49
    A wiadomo jak wartść kaloryczna zmienia sie po ugotowaniu ? :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/08/27 09:13
  • Pani Izo, ostatnio bardzo smakuje mi gotowany z rosołu CAŁY por, zjadam go jeszcze ciepłego. Cierpię [ nie wiem czy po tym ,czy to coś innego] na okropne wzdęcia, robię się jak balonik. Czy gotowany por może wywołać tą reakcję ?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/12/08 08:06
    @MalyKsiaze: Trudno na podstawie tak śladowej ilości informacji jednoznacznie odpowiedzieć na zadane przez Ciebie pytanie. Istnieje prawdopodobieństwo, że "zawinił" por, ponieważ u wielu osób warzywo to wywołuje wzdęcia. Przyczyną może być to, że nagle zaczęłaś go spożywać, jego ilość, bądź też połączenie z innymi produktami zawierającymi błonnik, gdzie w jednym posiłku będzie go większa niż dotychczas spożywana ilość.
  • dziękuję Pani Izo, a czy gotowany por [ z rosołu] bedzie łagodniejszy niż surowy ? wydaje się,że tak, a dwa, czy warzywa z rosołu [ wywaru na zupę] smają dużo wiecej kalorii niz surowe? i czy sa lepiej strawne i jakies tam witaminy się lepiej przyswoją [ mowi się,że aby witaminy z warzyw /surowek lepiej sie wchlanialy trzeba polączyc je z odrobiną tłuszczu.
  • Małyksiążę
    Generalnie pora nawet do surówki się sparza , należę też do osób które sparzają cebulę :-) . Na pewno kaloryczność trochę wzrośnie , wiele osób robi sałatkę warzywną z uprzednio ugotowanych w rosole warzyw , są one wtedy bardziej umami . Tłuszcz jest nośnikiem nie tylko smaku ale też witamin rozpuszczalnych w nim . Nie ma to jak kalafiorek polany tartą bułką na masełku :-) .
  • Ciekawe, nigdy nie słyszałem o konieczności sparzenia pora. Często nawet jadam go na surowo jako porcję warzywa :)
  • TatiQ
    To nie konieczność można i bez , choć po sparzeniu por jak i cebula mają delikatniejszy smak , nie wszyscy lubią mocne cebulowe smaki . Sam lubię długo smażoną cebulkę która karmelizuje się i robi się taka rozkosznie słodka :-) .
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2016/12/15 12:01
    @MalyKsiaze: "czy gotowany por [ z rosołu] bedzie łagodniejszy niż surowy ?" Tak, bedzie łagodniejszy w smaku i dla żołądka :)
    "czy warzywa z rosołu [ wywaru na zupę] smają dużo wiecej kalorii niz surowe?" To zależy, w czym się "kąpały". Jeżeli w dużej ilości tłuszczu, to jakaś niewielka część mogła je "oblepić". Nie zwracałabym jednak na to uwagi. "czy sa lepiej strawne" Ich budowa chemiczna ulega przekształceniu, w związku z czym będą łatwiej strawne aniżeli w stanie surowym.
    "i jakies tam witaminy się lepiej przyswoją" Wraz z dodatkiem tłuszczu witaminy rozpuszczalne w tłuszczach lepiej się przyswoją (chociaż lepszy byłby wariant na surowo + dodatek tłuszczu; jeżeli nie ma przeciwwskazań zdrowotnych), jednak część witamin rozpuszczalnych w wodzie przejdzie do wywaru (bądź nawet jakaś część się utleni).
  • Inne źródła podają wartosci dla pora ok 60kcal na 100gram.jak to jest z tym POREM?:)
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2017/03/21 08:52
    @MałyKsiaze podane na IW wartości są poprawne i aktualne, zgodne z najnowszymi "Tabelami składu i wartości odżywczej żywności" Kunachowicz, Przygoda, Nadolna, Iwanow 2017 :)

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę