Olej lniany

Łyżka oleju lnianego waży 10 g.

  100g na zdjęciu (10 g)
Energia 900 kcal 90 kcal
Białko 0,0 g 0,0 g
Tłuszcz 99,5 g 10,0 g
Węglowodany 0,0 g 0,0 g
Błonnik 0,0 g 0,0 g

Olej lniany kalorie w 100g: 900kcal

Zobacz więcej: łyżka 10g olej lniany

Ostatnia aktualizacja: 2015.12.30

Ważenie dodano: 2013.01.17 w kategorii Tłuszcze

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Skład: olej lniany wysokolinolenowy tłoczony na zimno - 100 %
Producent: Instytut Włókien naturalnych i Roślin Zielarskich
Inne ważenia tego produktu:

Mamy 19 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • dominika 2013/01/17 21:15
    uzywam na codzien, ale nie rozumiem poco go wazyc przeciez wartoscia nie rozni sie od innych oleji ! ale to tylko moje zdanie
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2013/01/17 21:55
    @dominika: powodów do zważenia było co najmniej kilka. Między innymi:
    - ciekawe ważenie pod kątem wymiany myśli na temat produktu (np. do czego wykorzystujemy, jak dużo i często go spożywamy, jak nam smakuje itd...)
    - około 20 próśb o zważenie tego oleju przysłanych za pomocą formularza
    I to wystarczy, żeby produkt pojawił się na stronie :)
  • Wszystko fajnie, tylko błagam, jeżeli padnie kiedyś taka prośba - nie kupujcie oleju palmowego. Przez jego produkcję giną chociażby orangutany - tysiące każdego roku.
  • @niccoe od kiedy orangutany żyją na palmach ;/
  • @me
    Eh, to jest właśnie ignorancja.
    Palmy olejowe uprawiane są na wielkich, przemysłowych plantacjach powstałych po świeżo wyczyszczonych obszarach lasów deszczowych - czyli naturalnego środowiska między innymi właśnie orangutanów.
  • Pani Izo jakiego oleju używa Pani do smażenia? czy lniany się do tego nadaje? jaki olej Pani poleca do smażenia, jaki jest najzdrowszy? :)
  • arbuzowedaiquiri 2013/01/19 17:45
    wg mnie do smażenia najzdrowszy jest olej kokosowy, ma on bardzo wysoką temperaturę dymienia (dzięki czemu się nie pali) oraz składa się głównie ze średniołańcuchowych kwasów tłuszczowych które nie są szczególnie podatne na rozkład.. ja, jeśli smażę, używam tylko i wyłącznie kokosowego, natomiast nierafinowanego lnianego, czy nierafinowanego rzepakowego albo dobrej oliwy z oliwek - na zimno.
    bardzo chętnie również poznam zdanie pani Izabeli na temat olejów do smażenia!
  • Ja z kolei najczęściej smażę na niewielkiej ilości masła lub oleju rzepakowego. Czy to dobry wybór?
  • arbuzowedaiquiri, a nie czuć potem w potrawie posmaku kokosa? tego sie obawiam bo uwielbiam słodycze kokosowe ale mięsko czy warzywa już niekoniecznie ;) ja wogóle staram się nie jeść smażonego tak dla zdrowia ale czasem trzeba jakąś cebulke podsmażyć czy pieczarki albo mój chłopak uwielbia placki z cukini, naleśniki i samżenia nie unikne :) ale próbuje wybrać mniejsze zło ;) czyli mówisz, że lniany tak jak oliwa z oliwek tylko na zimno?
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2013/01/19 20:13
    Bardzo proszę o komentarze dotyczące zważonego produktu.
  • WiFiRiFi 2013/01/19 20:25
    [komentarz usunięty. Nie na temat. Maciej]
  • arbuzowedaiquiri 2013/01/20 09:40
    @milka: tak, lniany na surowo, zawiera on dużo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (bardzo dobre źródło omega-3), które niestety nie są zbyt odporne na obróbkę termiczną. surówka z kapusty z tym olejem lnianym, odrobiną soku z cytryny i ulubionymi przyprawami (kminek, kozieradka, pieprz, trochę czosnku niedźwiedziego), jabłkiem, ogórkiem kiszonym i drobno posiekaną cebulą jest po prostu obłędna :p
    poza tym z tego co wiem, w wielu poznańskich rodzinach do gziku dodaje się oleju lnianego :D
    Co do oleju kokosowego, ja nie wyczuwam jego smaku gdy coś na nim duszę ale być może to dlatego że się przyzwyczaiłam. Najlepiej spróbować, a gdy nie posmakuje warto go dodawaćdo owsianek czy smażyć na nim naleśniki, jest bardzo zdrowy :) olej rzepakowy i oliwa z oliwek też są wg mnie w porządku do smażenia, jeśli już musisz smażyć :p
  • olej lniany to podobno jeden z najzdrowszych olejów :)znam osoby, które spożywają go codziennie i twierdzą, że pomógł im w wielu schorzeniach.
  • Dziękuję za usunięcie moich komentarzy ...
    Żeby było na temat: olej lniany jest bardzo smaczny, dziękuję za zważenie.
    Czy olej lniany nadaje się do smażenia? Na tym który zakupiłem napisane jest ,że nie.
    Czy osoby,które piszą aby używać oleju lnianego lub oliwy do smażenia mogą podeprzeć się jakimiś wiarygodnymi wynikami badać nt z dłuższego okrego czasu(co najmniej 30)?
  • najlepszy do smażenia jest olej rzepakowy, poza tym sam w sobie jest zdrowy, bo zawiera kwasy omega 3 i omega 6. oleju lnianego nie używam, ale słyszałam że ludzie piją go po łyżeczce na "surowo". utarło się, że oliwa z oliwek jest taka zdrowa, otóż olej rzepakowy jest zdrowszy, poza tym oliwa nie nadaje się do smażenia, ponieważ w wysokiej temperaturze wytrącają się niekorzystne dla organizmu związu. tak naprawdę wystarczy trochę poczytać w internecie. nie rozumiem dlaczego uważacie, że inny komentujący w tym temacie są autorytetami w zakresie oleju
  • Olej lniany jest jednym z najzdrowszych olei. Jego unikalna wartość bierze się stąd, ze jest źródłem kwasu linolenowego (omega 3). Ponad 50%kwasów tłuszczowych w tym oleju to własnie omega 3. Niedobór kwasów omega-3 w naszej diecie jest odpowiedzialny za większość chorób cywilizacyjnych od chorób serca zaczynając a kończąc na raku.Dostarczanie organizmowi wielonienasyconych kwasów tłuszczowych jest bardzo ważne, ale muszą one być dostarczane w odpowiednim stosunku.Stosunek omega-6 do omega-3 powinien wynosić 4:5 Niestety często w naszym diecie wynosi on 20:1 Dlatego spożycie oleju lnianego jest takie ważne. Mankamentem jest to, ze jest on bardzo nietrwały i musi być przechowywany w niskich temperaturach, bez dostępu światła i tlenu. Oczywiście nadaje się wyłącznie do spożycia na zimno.
    Olej kokosowy jest zródlem kwasów omega-6 więc aż tak bym go nie polecałam. Do smazenia używam oliwy z oliwek, oleju rzepakowego lub masła klarowaniego
  • jabadabadipdip 2014/03/27 14:39
    To nie prawda, że olej rzepakowy jest lepszy do smażenia niż oliwa z oliwek. Oliwa ma wyższą temp dymienia, więc jest lepsza do smażenia, ale najlepszy jest olej z ryżu.

    Podsumowując:
    do smażenia: tylko olej z ryżu lub oliwa z oliwek
    na surowo: olej ljniany lub oliwa z oliwek (zalezy od tego czy potrzebujesz wiece jtluszczy nascyconych czy jednoanscyeniowych w swojej diecie)
  • Co do oleju lnianego tak zawiera dużo omega-3, ale głównie ALA, które tylko w około 8-20% jest konwestowane na EPA i około 0,5% na DHA (najcenniejszego). Więc ważne w takich sytuacjach jest uzupełnienie pozostałych 2 kwasów omega-3. I pomimo tego co starają się wmówić ludziom marketingowcy olej lniany nie jest cudownym olejem zdrowotnym, oleje rybie biją go na głowę. Inna sprawa to kwestia zawartości omega-3 jest bardzo uzależniona od jakości oleju lnianego, więc jak już ktoś chce kupować to tylko jak u pani Izabeli wysokolinolenowy w innym wypadku jets to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
  • Bez przesady. Kwestie smakowe też są istotne ^^

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę