Plaster miękkiego solankowego tłustego sera Favita 18 % tł.

Ser miękki solankowy tłusty Favita 18 % tł.

Plaster miękkiego solankowego tłustego sera Favita 18 % tł. waży 20 g.

  100g na zdjęciu (20 g)
Energia 218 kcal 44 kcal
Białko 10,0 g 2,0 g
Tłuszcz 18,0 g 3,6 g
Węglowodany 4,0 g 0,8 g
Błonnik 0,0 g 0,0 g

Ser miękki solankowy tłusty Favita 18 % tł. kalorie w 100g: 218kcal

Zobacz więcej: plaster miękki solankowy tłusty ser favita 18% 20g

Ostatnia aktualizacja: 2014.10.21

Ważenie dodano: 2014.10.18 w kategorii Nabiał i jaja

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Skład: mleko pasteryzowane, sól spożywcza, regulator kwasowości E 575, podpuszczka mikrobiologiczna.
Producent: SM Mlekovita
Marka: Fawita

Mamy 6 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • ilość kalorii ta sama co w przypadku sera z zawartością tłuszczu 16% (tego samego producenta- wasze ważenie sprzed kilku dni), jednak wartości nieco inne, pytanie do Pani Izy, który zatem lepszy? Który spożywać ?
  • Pani Izo?
  • @MalyKsiaze - wszelkie tłuszcze mleczne są tłuszczami nasyconymi, czyli niekorzystnymi dla naszego organizmu i generalnie powinno się ich unikać, zastępując je nienasyconymi tłuszczami (występującymi na przykład w olejach roślinnych). Czasami jednak bywa tak, że odtłuszczone produkty mleczne są "napakowane chemią", dlatego trzeba być ostrożnym, wybierając takie produkty. Tutaj skład jest identyczny w obu wersjach, a wartości odżywcze korzystniejsze w przypadku sera 16% (ma między innymi troszkę więcej białka, niż powyższa wersja) - dlatego ja wybierałabym wersję 16%.

    Choć tak już zupełnie na marginesie... W tym akurat wypadku, te 2 gramy białka, 2 gramy tłuszczu to nie jest jakaś kolosalna różnica.

    Jeszcze konkretne dane liczbowe dla ciekawych:
    Tłuszcze powinny stanowić źródło około 25-30% energii w naszej diecie. Maksymalnie 10% powinny dostarczać tłuszcze nasycone. Dla zapotrzebowania 2000 kcal jest to zaledwie 200 kcal, czyli niewiele ponad 22 gramy dziennie.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2014/10/20 19:38
    @MalyKsiaze: Ogólnie zgadzam się z wypowiedzią Iwony.
    Ze swojej strony w zdaniu:
    "wszelkie tłuszcze mleczne są tłuszczami nasyconymi, czyli niekorzystnymi dla naszego organizmu i generalnie powinno się ich unikać".
    doprecyzowałabym, że tłuszcze nasycone mogą niekorzystnie oddziaływać na organizm w ilościach pobieranych ponad normę wraz z pokarmem oraz aby nie przekraczać zalecanej ilości.
  • ogromnie dziękuję za wyczerpującą odpowiedz!
  • naprawde warto trzymac sie takich ograniczen ilosci tluszczu? poczytalam ostatnio artykuly na nowej debacie i zwatpilam... moze zle zrozumialam ale wygladalo, ze ten co robil badania nad szkodliwoscia tluszczy nasyconych dobieral wyniki tak zeby mu pasowalo do tematu badan? to co to za naukowiec z takim podejsciem? no i ile teraz sa warte jego badania...
    a sery typu feta lubie bardzo, byle nie byly takie maziste tylko raczej kruche, dobre do salatki z oliwkami czarnymi i ogorkiem zielonym

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę