Zielona soczewica

Szklanka zielonej soczewicy waży 200 g.

  100g na zdjęciu (200 g)
Energia 351 kcal 702 kcal
Białko 24,2 g 48,4 g
Tłuszcz 0,6 g 1,2 g
Węglowodany 60,8 g 121,6 g
Błonnik 8,9 g 17,8 g

Zielona soczewica kalorie w 100g: 351kcal

Zobacz więcej: 200g szklanka soczewica zielona

Ostatnia aktualizacja: 2015.06.04

Ważenie dodano: 2010.05.16 w kategorii Warzywa i ich przetwory

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Producent: Orico
Inne ważenia tego produktu:

Mamy 8 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • czy soczewica naprawdę nie ma błonnika???
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/03/30 10:57
    @olivka: oczywiście, że w zielonej soczewicy znajduje się błonnik.
    Na opakowaniu, z którego bezpośrednio spisywaliśmy dane nie było podanej tej wartości. Później nam to umknęło. Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Poprawiłam.
  • Sandraaaa 2015/05/21 07:43
    Witam, mam pytanie odnosnie gotowania soczewicy, oraz makaronu pelnoziarnistego. Czy trzeba te produkty przed spozyciem gotowac? Jesli tak to dlaczego? Latwiej strawne? Czasem je tylko namaczam. Soczewica jest miekka i idealna wedlug mnie do zblendowania na kotlety, a makaron po zalaniu lekko ciepla woda po pewnym czasie robi sie bardzo miekki(bardziej niz przy gotowaniu przez czas okreslony przez producenta). Jednak nieslyszalam nigdy by ktos tak robil. Prosze o odpowiedz Pania Izabele.
  • Kupiłem ostatnio soczewicę zieloną, której wartości były na oko takie:
    Na 100g:
    290 kcal
    B: 25g
    T: 0g
    W:50g
    Czym się kierować, Waszym spisem, czy podanym na opakowaniu? Czym może być spowodowana aż taka różnica?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/05/27 06:10
    @precel-mac: "Czym się kierować, Waszym spisem, czy podanym na opakowaniu?" Zdrowym rozsądkiem. Pomiędzy 290 kcal a 351 kcal w przypadku soczewicy nie ma istotnej różnicy. W przypadku surowców naturalnych rozbieżność w wartościach może mieć miejsce.
  • Prawda, aczkolwiek zadziwiła mnie zmienna ilość węglowodanów a stała ilość białka.

    @Sandraaaa: Co do gotowania to na pewno zwiększa się ich indeks glikemiczny, na co mogą zwracać uwagę cukrzycy. Według mnie, ugotowana soczewica/ciecierzyca smakuje o wiele lepiej i mniej podrażnia (uwaga dla osób z dość delikatnym układem trawiennym) jelita. W mojej rodzinie była osoba, która właśnie przez to miała problemy z wydalaniem i bóle brzucha.
  • Sandraaa 2015/06/03 20:51
    IG wzrasta poprzez gotowanie, więc tu chyba nie tkwi problem. Mam bardzo wrażliwy przewód pokarmowy i wiele związanych z nim dolegliwości, ale o dziwo, po takich potrawach nic mi nie dolega. Co innego ciasta, chipsy itd. Z których zrezygnowałam. Hm.. A co z makaronem? Chodzi głownie o to, czy nie jest niebezpieczne. Bo np. w surowym białku jaja znajdziemy antyodżywczą substancje awidyne, a więc niektóre obróbki są wskazane z wielu powodów . A produkty skrobiowe powinno się jeść gotowane(np. ziemniaki), a makaron też ją ma. Ale niestety nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie dla organizmu. Stąd moje pytanie.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/06/04 10:56
    @Sandraaa: "Czasem je tylko namaczam. Soczewica jest miekka i idealna wedlug mnie do zblendowania na kotlety" Tutaj nastąpią później jeszcze dwa procesy - rozcieranie blenderem i kolejna obróbka termiczna, w związku z czym soczewica będzie łatwiej strawna.
    "a makaron po zalaniu lekko ciepla woda po pewnym czasie robi sie bardzo miekki(bardziej niz przy gotowaniu przez czas okreslony przez producenta)." W tym przypadku można praktycznie uznać, że makaron przeszedł obróbkę "termiczną".
    "Jednak nieslyszalam nigdy by ktos tak robil." Ja też nie słyszałam ;)
    "A co z makaronem? Chodzi głownie o to, czy nie jest niebezpieczne." Według mnie, powinien przejść obróbkę termiczną. Chociażby dla lepszej strawności i przyswajalności przez organizm. Nie spotkałam się z informacjami na temat szkodliwości makaronu suchego, ale może nawet nikt o tym nie pisze, bo z reguły przed spożyciem gotuje się go ;)

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę