Crunchy natural

Porcja (5 łyżek) Crunchy natural waży 30 g.

  100g na zdjęciu (30 g)
Energia 450 kcal 135 kcal
Białko 9,2 g 2,8 g
Tłuszcz 19,2 g 5,8 g
Węglowodany 59,9 g 18,0 g
Błonnik 0,0 g 0,0 g

Crunchy natural kalorie w 100g: 450kcal

Zobacz więcej: porcja 30g crunchy naturalne

Ostatnia aktualizacja: 2013.12.12

Ważenie dodano: 2010.06.10 w kategorii Produkty zbożowe

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania

Producent: Sante
Inne ważenia tego produktu:

Mamy 26 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Ja nie wiem, kto się naje taką ilością, jeszcze na śniadanie - to 3 razy do ust włożyć i po ptokach
  • Błąd jest :) napisane jest, że 5 łyżek waży 6g ;)

    Carrie- to fakt, ja bym się najadła, gdybym zjadła ze 130g takich płatków.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2010/06/11 11:10
    Poprawione :)
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2010/06/11 11:35
    Carrie oraz Dorotka:
    Prawidłowo skomponowane codzienne menu, powinno zawierać co najmniej 5 porcji produktów zbożowych. W związku z tym nie spożywamy "za jednym posiedzeniem" zbyt dużej ilości węglowodanów, pozostawiając ich dalszy udział na kolejne części dnia.
    Oczywiście, nie spożywamy na sucho powyższej porcji crunchy, ale dodajemy do niej mleko lub fermentowany napój mleczny w postaci kefiru, jogurtu, maślanki, mleka zsiadłego lub acidofilnego oraz pokrojony świeży owoc oraz wzbogacamy mieszankę w kilka orzechów lub łyżkę nasion np. słonecznika i dyni. Wówczas dopiero możemy mówić o pełnowartościowym posiłku, który powinien nas zasycić na ok. 3 godziny (jeżeli chcemy prawidłowo się odżywiać odstęp pomiędzy poszczególnymi posiłkami powinien wynosić średnio 3 godziny.
    Izabela
  • czarna6kijana 2010/06/15 14:55
    Ja na śniadanie zjadam co najmniej 3-4 razy tyle, a i tak za ok. 3 godziny jestem głodna. Gdybym zjadła jedną porcję produktów zbożowych, czyli te 30g, to wyszłabym z domu czując się, jak bym była na czczo. Dlatego trzeba słuchać swojego żołądka i niekoniecznie ślepo trzymać się ogólnych zaleceń, które nie każdemu mogą wyjść na dobre.
  • polecam crunchy z TESCO !!!
  • balbina88 2011/09/23 18:17
    Ja już sama nie wiem jak to jest z tymi płatkami- crunchy bo zjem troszeczkę w pracy i wychodzi na to ze jem aż 400 kalorii na 100 gram przecież to masakra, jest to jakaś pułapka kaloryczna a człowiek i tak się nie na je a za to móglby zjeść pożywny obiad, trzeba na nie bardzo uważać bo są bardzo słodkie i kaloryczne.
  • Zdradliwe sa to fakt... A tak milo sie je chrupie ;)
  • Pani Izabello, mam pytanko. lepiej takie płatki zjeść na śnadanie czy koalcje? bo opinie sa rózne. bardzo proszę o odpowiedź:)
  • oczywiscie ze na sniadanie:) da ci energie na poranek a kolacja powinna sie skaldac z mneisjzej ilsoci weglowodanów a wiekszej białka
  • Nawet z owocami i mlekiem czy serkiem 30 g to za mało by sie najesc
  • A ja mam pytanko. Skoro te płatki mają aż tyle kcal, to czy jedzenie ich jest wskazane dla osoby, która się odchudza? Staramm się trochę zrzucić, zaczęłam własnie jesc Crunchy na śniadanie, ale nie jestem pewna tego czy lepiej zjesc np. dwie kanapki z chelebem pełnoziarnistym czy tego typu płatki ...
  • klaudiam 2012/07/01 01:01
    Weela
    nie jedz crunchy tylko zwykłe płatki owsiane GÓRSKIE (to wazne, że górskie a nie błyskawiczne) + dodaj otręby owsiane, pestki słonecznika i ew rodzynki czy śliwki suszone. zalej przegotowaną wodą do przykrycia płatków i odstaw na 5-10 min poczym dolej troche mleka i śniadanie gotowe :) a co najwazniejsze zdrowe i bez tony niepotrzebnego cukru która jest własnie w crunchy.
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2012/07/29 20:37
    @Weela: "Skoro te płatki mają aż tyle kcal" Spójrz na różne ważenia płatków:
    100 g zarówno tych bardziej, jak i mniej wartościowych dostarcza przeciętnie 350 - 450 kcal. Dlatego kcal nie jest wyznacznikiem: lepsze / gorsze.
    "czy jedzenie ich jest wskazane dla osoby, która się odchudza?" Przede wszystkim warto, abyś zastosowała ważną zasadę: w trakcie diety redukcyjnej powinno się spożywać takie produkty, jakie będzie się później spożywało przez całe życie. Manewruje się przede wszystkim ilościami oraz częstotliwością spożycia danego produkty w trakcie diety i w późniejszym okresie życia. Czyli, jeżeli w trakcie diety będziesz odżywiać się prawidłowo, to np. efekt jojo ominie Cię szerokim lukiem, nie będziesz miała niedoborów składników, łatwiej Ci się będzie odżywiać w kolejnych latach itp, itd ...
    Wracając do płatków, lepszym rozwiązaniem byłby wybór bez dodatku cukru, jednak gdy od czasu do czasu wkomponujesz je jako urozmaicenie śniadania, to nie wydarzy się nic strasznego.
    Wklejam Ci małą lekturę do poczytania: :)
    Pytanie użytkowniczki: http://www.ilewazy.pl/lyzka-platkow-zytnich#comment-1681
    Moja odpowiedź: http://www.ilewazy.pl/lyzka-platkow-zytnich#comment-1683
    http://www.ilewazy.pl/lyzka-platkow-zytnich#comment-1666
    Pytanie: http://www.ilewazy.pl/lyzka-platkow-zytnich#comment-1672
    Moja odpowiedź: http://www.ilewazy.pl/lyzka-platkow-zytnich#comment-1674
  • Mnie taka porcja płatków w zupełności wystarcza. Dodaję do niej przeważnie kubeczek jogurtu naturalnego oraz zjadam jedno jabłko obrane i pokrojone czy nektarynkę (o tej porze roku). Zwykle po takim posiłku jestem zupełnie syta. Jednocześnie muszę zaznaczyć, że o takim posiłku nie jestem głodna przez co najmniej 3 godziny. Dodam, że pracuję w trybie siedzącym, do pracy pokonuję 3 km pieszo (łącznie w dwie strony) przez 5 dni w tygodniu oraz staram się ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu po pół godziny (mało intensywnie), ale są tygodnie, w których nie ćwiczę w ogóle. Zatem można powiedzieć, że mój tryb życia jest raczej siedzący. Taka porcja wystarcza mi na śniadanie lub drugie śniadanie. Jestem kobietą. Pozdrawiam :)
  • Z tymi x5 małych posiłków to bzdura, jeden z najgorszych systemów żywienia.
    Im więcej na raz tym lepiej, im dłuższy post - tym lepiej.

    Lepiej zjeść na raz 100g, niż x3 30g.
    Douczcie się, zamiast powtarzać te już dawno obalone bzdury nt. 5 posiłków dziennie.
  • Staz, czy mógłbyś podać link do artykułów obalajacych? Jakieś wiarygodne badania?
  • @Oliwia wiarygodnym źródłem są zwierzęta które nie liczą posiłków i jedzą gdy są głodne. http://www.wykop.pl/ramka/1605253/mit-5-posilkow-dziennie/
  • Kage, trzyb życia ludzi i zwierząt różni się zasadniczo więc porównanie jest totalnie od czapy. Zwierzęta na wolności muszą się ostro natrudzić, by zdobyć cokolwiek do jedzenia. Wcale nie jedzą gdy są głodne, tylko gdy uda im się cokolwiek zdobyć - wtedy najczęściej jedzą ile wlezie i na zapas. Gdy natomiast jedzenia jest pod dostatkiem (jak u zwierząt domowych czy np. w ZOO), trzeba kontrolować ich dietę, bo tyją równie łatwo. Dając psu czy kotu 1 posiłek dziennie również można go utuczyć. Jeśli zaś jedzenia będzie miał pod dostatkiem, szybko zamieni się w baryłkę.

    Dla mnie najlepszym świadectwem są niezliczone ilości otyłych osób, które samym faktem uregulowania posiłków i zwiększenia ich do 4-5 dziennie zaczęły chudnąć, zaczęły się lepiej czuć, skończyły się ich problemy z zaparciami, wróciła chęć do życia.
  • Zwierzęta roślinożerne mają trawę pod dostatkiem a nie widziałam jeszcze żeby jakieś było otyłe. Zwierzęta domowe jedzą z nudów bo nie mają nic ciekawszego do roboty (pani nie ma czasu pobawić się z pieskiem to piesek idzie pojeść i pospać). Ludzie przyzwyczajeni do swoich nawyków nie potrafią poprawnie odczytywać sygnałów płynących z organizmu. 5 posiłków to przykrywka aby ci ludzie nie podjadali między nimi tylko nauczyli się jeść kiedy potrzeba. Niestety większość źle to interpretuje jedząc "z zegarkiem w ręku" przeliczając wszystkie kalorie i składniki. Wniosek jest taki że 50% swojego życia spędzają na zastanawianiu się co jest zdrowe, ile mogę zjeść tego a ile tego, czy to nie za dużo itd.

    Płatki niestety tłuste więc nawet się nie będę za nie brać ;)
  • @Kage, @ Staz - zgadzam się w 100%
    A osobom, które szukają potwierdzenia tych teorii polecam książkę Paul'a Pitchford'a "Odżywianie dla zdrowia".

    A płatki crunchy smaczne chociaż może niezbyt zdrowe (dodatek tłuszczu i cukru). Nie popadajmy jednak w skrajności - czasami można je zjeść... ale jako stała pozycja w diecie? Nie, dziękuję :)
  • Kage, miałam na myśli akurat zwierzęta wszystkożerne i mięsożerne. Zresztą jak można porównywać tryb życia o organizm człowieka do krowy czy antylopy? Pokarm roślinny (trawa, liście) są ultraniskoenergetyczne, więc zwierzęta roślinożerne praktycznie pasą się cały dzień, by móc dostarczyć odpowiedniej ilości kcal. Przetrawienie tego pochłania masę energii, więc nic dziwnego, że nie ma opasłych antylop.

    Nie sądzę, by większość przeliczała WSZYSTKIE kalorie i składniki, bo raczej mało kto ma na to czas, zresztą to już zakrawa na ortoreksję. To raczej pojedyncze przypadki. A ja napisałam, że wielu otyłych ludzi odczuło pozytywne skutki samym faktem uregulowania posiłków i zwiększenia ich do 4-5 dziennie, nie napisałam nic o liczeniu kalorii i składników odżywczych. Dla mnie to jest bardziej przekonywujące niż na siłę dostosowywanie swojego trybu życia do trybu życia bawołu.
  • Człowiek najedzony nie ruszy jedzenia bo jego potrzeby zostały zaspokojone i nadmiar odłoży się w postaci balastu, który będzie utrudniał lub uniemożliwiał "polowanie".
    Ludzie jedząc niskokaloryczny pokarm pasą się cały dzień :D przepraszam nie mogłam się powstrzymać :D ale taka prawda. Przydało by się jakieś forum bo często ważenia są zaśmiecane komentarzami które ich nie dotyczą.
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2013/11/06 09:19
    Bardzo proszę o komentarze dotyczące zważonego produktu. Wpisy nie na temat będą usuwane.
  • Ja tutaj czegoś nie czaje ... 30 gram cukru ma 123 kalorie. Czyli tyle samo prawie to 30 gram crunchy? Jak to jest możliwe ... ja wiem że tam jest dużo cukru, ale reszta to jakies pochodne płatków owsianych. 30 gram płatków to jakieś 100 kalori. Czyli licząc na okrągło na 30 gramów tych crunchy wchodzi jakieś 18 gramów crunchy i 12 gramów curku. Dobra one są sładkie nie czarujmy się ale żeby aż tak? Nie wiem co się dziejw trakcie z tym wszytskim że to nabiera tyle kalorii ? ( pomijam że zamsiat cukru może być ten magiczny syrop, ale on chyba podbnie kaloryczny do cukru jest ).
  • @Sinnan Wszystkich cukrów (na porcje 30g płatków) jest 18g a białego cukru 7g (tak przynajmniej podają w reklamie, "tylko 7g cukru na porcje".

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • dla zalogowanych użytkowników nazwa przy komentarzu prowadzi do profilu gdzie możesz promowac swoją stronę / bloga
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę