Czas na małe podsumowanie tego co się działo na portalu w ostatnim czasie i trochę o planach na najbliższe kilka tygodni.

W skrócie:
  • wychodzimy powoli spod góry Waszych zgłoszeń
  • wprowadziliśmy kilkadziesiąt usprawnień i nadal pracujemy nad poprawkami
  • przedłużamy abonamenty płatne (wykupujesz abonament teraz i korzystasz ze strony bez reklam, a czas ważności abonamentu zacznie upływać w momencie, gdy dodamy najważniejsze usprawnienia)
  • kończymy pracę nad możliwością dodawania własnych produktów do dziennika i pierwszymi podsumowaniami/wykresami dla dziennika (planowane uruchomienie w najbliższych dwóch tygodniach)


Naszym głównym celem w ostatnich tygodniach było dopracowywanie działania wszystkich nowych mechanizmów, wprowadzonych przy marcowej przebudowie portalu. Bazowaliśmy na własnych obserwacjach jak i Waszych zgłoszeniach. Ilość propozycji usprawnień momentami nas przytłaczała (licznik zgłoszeń przez stronę pokazuje 436 a do tego dochodzą maile, facebook czy nawet telefony) co przekładało się na długie odpowiedzi, wolny czas reakcji lub nawet jej brak - za co przepraszamy (nadal tutaj pracujemy nad usprawnieniami).

Powoli wychodzimy na prostą z naprawą zgłoszonych błędów i wprowadzaniem najważniejszych zmian. W ostatnich tygodniach dodaliśmy kilkadziesiąt różnych usprawnień. Nie były to zmiany spektakularne (większość dotyczyła niewidocznych aspektów działania strony), ale niezbędne - wpływające na stabilność strony, eliminujące błędy, czy poprawiające nasze wewnętrzne mechanizmy zarządzania. Jesteśmy świadomi obecności denerwujących błędów (m.in. czasami nie można udostępnić zawartości dziennika, zdarzają się samoczynne wylogowania, czy problemy z wydajnością) i pracujemy nad ich usunięciem.

Szczerze przyznam, że zaskoczyła nas popularność nowych narzędzi. System pokazuje, że do Waszych dzienników dodawaliście produkty 400 000 razy! Cieszymy się niezmiernie, że tak chętnie korzystacie z nowych rozwiązań, jest to też jednak dla nas sporym wyzwaniem logistyczno/czasowo/technicznym. Próbujemy jakoś się do tej sytuacji przystosować, usprawniamy nasze wewnętrzne procedury i metody działania.

Serdecznie dziękujemy za wsparcie w postaci wykupionych abonamentów. Wszystkie środki z tego tytułu są reinwestowane w dalszy rozwój portalu. Biorąc pod uwagę problemy, uznaliśmy, że dopóki nie uporamy się z najważniejszymi kwestiami, abonamenty pro (niezbędne w zamierzeniu do korzystania z dziennika) nie będą obowiązkowe. Już raz przedłużaliśmy ważność abonamentów i teraz zrobimy to ponownie.

Co to oznacza? Jeśli masz już wykupiony abonament albo planujesz go wykupić to jego wykorzystanie rozpocznie się w momencie, gdy poprawimy najważniejsze problemy (czyli jeśli kupiłaś/eś abonament w ostatnich dniach/tygodniach abonament na 30 dni, to nadal masz 30 dni na wykorzystanie). Do tego czasu Twój abonament jest “zawieszony” i możesz po prostu korzystać ze wszystkich funkcji portalu. Więc jeśli zastanawiasz się nad teraz nad zakupem abonamentu to może być dobry czas - minimum kilka tygodni dostaniesz gratis (a jeśli już masz abonament to nie jest on jeszcze wykorzystywany a stronę możesz oglądać bez reklam).

Nad czym pracujemy aktualnie:
  • Absolutny priorytet to możliwość dodawania własnych produktów do dziennika. Dosłownie nie ma dnia, żeby przynajmniej kilka próśb o tą funkcje nie dotarło na naszą skrzynkę mailową. Słyszymy Was, pracujemy nad tym i jesteśmy już naprawdę blisko uruchomienia tej funkcji (testujemy), planujemy jej uruchomienie w najbliższych 2-3 tygodniach.
  • Pierwsze wykresy do dziennika. Uruchomimy w niedługim czasie pierwsze podsumowania danych zgromadzonych w dzienniku. Po uruchomieniu naszych pomysłów zbierzemy od Was pomysły i usprawnienia na dalszą rozbudowę. Planowane wprowadzenie: równocześnie z możliwością dodawania własnych produktów
  • Poprawa mechanizmu wymiany danych między kalkulatorem a dziennikiem. Teraz to narzędzie jest mocno ograniczone i niestety często się wiesza. Docelowo można będzie dane wymieniać w dwie strony i decydować również do jakiego dnia dziennika dodać posiłek/albo całą zawartość kalkulatora. Ta funkcjonalność jest również w fazie ostatnich testów i będzie uruchomiona wraz z opcjami opisanymi powyżej
  • Poprawa wydajności strony. Mamy tutaj wytyczne od firmy zajmującej się serwerem i wprowadzamy następne mechanizmy poprawiające szybkość. Nasze wykresy pokazują, że w ostatnich dniach strona działa szybko, ale nadal zdarzają się przestoje przy dużym natężeniu ruchu.
  • Zgłaszane błędy i usprawnienia. W zależności od wagi błędu jest on albo kierowany do natychmiastowej poprawy, albo dodawany do naszego systemu zarządzania zadaniami, gdzie czeka na swoją kolej.
  • Bardzo mocno zaawansowane są też prace nad funkcją porad ekspertów, ale tutaj więcej szczegółów napiszę, już po uruchomieniu planowych powyżej funkcji.

Jeśli macie pytania co do dalszych prac, lub chcielibyście zgłosić jakieś sugestie, to zapraszamy do komentowania tutaj, albo do kontaktu przez formularz.