Czereśnie

Garść czereśni waży 90 g. Owoce bez szypułek i pestek ważą 80 g.

  100g na zdjęciu (80 g)
Energia 63 kcal 50 kcal
Białko 1,0 g 0,8 g
Tłuszcz 0,3 g 0,2 g
Kwasy tłuszczowe nasycone 0,1 g 0,1 g
Węglowodany 13,3 g 10,6 g
Błonnik 1,3 g 1,0 g
Sól 0,0 g 0,0 g

Czereśnie kalorie w 100g: 63kcal

Zobacz więcej: garść 90g czereśnia

Ostatnia aktualizacja: 2022.06.27

Ważenie dodano: 2022.06.27 w kategorii Owoce i ich przetwory

Dzienne zapotrzebowanie

Porcja ze zdjęcia dla 2000 kcal
pokaż dla mojego zapotrzebowania


Mamy 90 opinii na temat ważenia - napisz własną

  • Ile mniej więcej sztuk czereśni mieści się w garści? Około 10?
  • masakra takie niepozorne czeresnie ....;( a ja zawsze sie nimi zajadalam kilogramami ....mysle ze garsc to ok 10 11 sztuk
  • kocham.. w lato mogłabym jeść na okrągło :)
  • BaŁaMuTkA 2011/05/30 21:46
    smak dzieciecych wakacji... na podwórku bylo kilka drzewek owocowych w tym jedna czeresnia... i cala ona byla tylko dla mnie;D
  • czerwiec = hurtowe spożycie :-) mam nadzieję, że nie wypączkują od tego dodatkowe kilogramy,hhihi
  • dlaczego popijanie czereśni wodą mineralną jest szkodliwe??
  • Ania1105 2011/06/11 10:48
    bo można dostać bóli brzucha i biegunki ;-)
  • aa czyli to jednak prawda, że to połączenie szkodzi.
  • nie prawda - nie szkodzi :D chyba, ze ktos ma super slaby zoladek. Ale serio nigdy na tronie nie siedzialam przez czeresnie, a latem jem ich bardzo duzo i oczywiscie popijam - jak wszystko ;)
  • buu sa takie pyszne a takie kaloryczne :( dzisiaj zjadłam ich tone
  • paula no co ty? kaloryczne to sa paczki i fast foody. to jest przeciez niskokaloryczne. nie zaczynajmy dyskusji jak spod nektarynki, bo to jest głupie i bez sensu, tylko osoba ktora je dziennie 100 kcal moze powiedziec ze to jest kaloryczne!!!
  • Zależy ile sie ich zjadlo :P jak kilogram to wyszło całkiem kalorycznie ;)
  • So Lovely 2011/06/20 19:40
    haha kilogram takich czeresni to aż 610 kcal!! :D
  • haha a zjesz kilogram na raz?? ;)
  • nawet jak sie zjadło kilogram to co? kilogramem sie zapchasz jak świnia, a ja spozywam wiecej kcal ze słodyczy. gdybym te kcal poswiecila na czeresnie to wyszłoby meeeega dietetycznie bo bym sie przynajmiej najadła :)
  • tu już nie chodzi o kalorie, tylko o ilość. Kilogram czereśni to strasznie dużo. Zapchasz się tak, że z kanapy nie wstaniesz:P
  • @jo tak zjem kg naraz :)
  • i później funkcjonujesz normalnie, czy padasz z przejedzenia?
  • Przejesc sie kilogramem czerwesni? No co Ty :D Ja moge zjeść nawet kg brokula i nie czuje sie napchana a ponoć to taki zapychacz ;)
  • poddaje się ;) miałabym dość po takiej garści ;)
  • ja ostatnio jadłam cały dzień czereśnie, na śniadanie, na obiad i na kolację, myślę, że wchłonęłam więcej niż kilogram i nie czułam się przejedzona, ale może dlatego, że poza nimi nie jadłam nic więcej:]
  • Aj ja potrafię zjeść bardzo dużo. Jak niedawno byłam ze znajomymi w rodeo to zamowilam jakieś wielkie danie, kelnerka mówiła, ze nawet tacy wielcy panowie rzadko dają radę całe skonsumowac, a ja jeszcze dodatkowo wzięłam 2 kolby kukurydzy i deser na koniec... Ale spoko mam postanowienie jedzenia mniej i skurczenia troche żołądka, bo sie ze mnie nabijaja już, ze mam wiadro a nie żołądek i ze powinnam jeść z korytka a nie talerza :/ głupio mi
  • @haruka jeśli żyjesz aktywnie, a z Twoich wcześniejszych komentarzy wnoszę, że tak, to musisz mieć siłę na to by ćwiczyć, biegać etc., więc jeśli organizm się domaga dużej porcji, to mu nie żałuj:)
  • Karla, dobrze powiedziane. Haruka, skoro zużywasz dużo energii, musisz jeść więcej niż osoba, która całymi dniami leży na sofie i ogląda filmy :P
  • Poza tym jest moim zdaniem delikatna różnica objadać się jakimiś czipsami a owocami, owoce szybko zejdą z człowieka i raczej nie zostawiają śladu na brzuchu czy gdzieś tam, a z owocków należy korzystać, bo jak wiadomo są sezonowe.
  • może i nie powinna żałować sobie, ale weźcie pod uwagę, że tyle na raz to też nie za dobrze :)
  • LedZeppelin 2012/06/01 16:11
    To oszustwo w z tymi czereśniami.
    Ważyłam dzisiaj i : 100g to około 20 czereśni (bez pestek), więc garść to na pewno nie 11 szt. ale dużo więcej.
  • Maciej[autor ilewazy.pl] 2012/06/01 17:06
    @LedZeppelin: Nie oszustwo, tylko po prostu miałaś mniejsze czereśnie niż te ze zdjęcia. Zwróć też uwagę, że ważąc bez pestek logiczne jest, że na 100 g wejdzie więcej owoców.. Poza tym nasze ważenia nie są wzorcami wagi, mają dawać tylko pogląd i być punktem odniesienia.
  • te czarne są najsmaczniejsze, słodkie jak miód
  • Sezon na czereśnie rozpoczęty :)moja przekąska do meczów :DDDD
  • Strasznie kaloryczne
  • @Marta, strasznie kaloryczne????? To co Ty jesz? Bez przesady!
  • karolcia 2012/06/13 19:37
    Wszystkie owoce sa kaloryczne. Ja jakos nie jem zbytnio owocow,a czeresni to juz wogole od kilku lat bo sa robaki fe...
  • a ja lubię czereśnie, robaki mnie nie odstraszają... notabene, obecność robaków jest zależna od pochodzenia owoców. ja wchodzę na drzewo u dziadka i żadnych nie ma, tylko mrówki :>
  • Weronika 2012/06/13 20:11
    A ja mam dwa drzewa czereśniowe i jak sobie przyniosę drabinę to znikam na dwie godziny :)
  • Pani Zdrówko mówi właśnie w tv, żeby korzystać i zajadać się czereśniami, są bardzo zdrowe i mamy je tylko 2 miesiące... ja mam wielkie, stare drzewo, które daje ogrom największych, cudownych owoców (bez robaków!) przez bagatela... 10 dni w roku! I nie jem żadnych innych. Zatem te 10 kg rocznie to mega hit :)
  • FujFruktoza 2012/06/13 22:25
    Przecież to sama fruktoza, poczytajcie sobie o jej metaboliźmie. Wcale nie powinniśmy "zajadać się czereśniami", wręcz przeciwnie. Kilka sztuk i wystarczy, jeżeli ktoś koniecznie uparł się na owoce i uważa, że są w stanie poprawić stan jego organizmu. Co nam po antyoksydantach i innych bajerach "dla mózgu", skoro doszczętnie rujnujemy się fruktozą (niektórzy ludzie jeszcze coś jedzą razem z tymi owocami, np. pełen laktozy jogurcik, szok, kiedy ich orgamizm zdąży spożytkować te wszystkie cukry)? Jeżeli chodzi o "zdrowie" to można znaleźć liczne zdrowsze produkty do jedzenia niż owoce.
  • Hmm czyżby ortoreksja?
    Umiar we wszystkim proszę Pani/Pana to słowo klucz.
  • @FujFruktoza: olśniło mnie! Jutro ścinam to drzewo, bo mnie może ta fruktoza z czereśni zabić!
  • Gabriela 2012/06/14 08:16
    Poniekąd zgadzam się z FujFruktoza. Sama radykalnie ograniczam owoce (nie, nie jestem ortorektyczką). Na zdrowie nie narzekam i nie uważam, by owoce miały na nie jakiś wyjątkowo zbawienny wpływ.
  • ludzie, o czym w ogole mowimy? czeresnie sa tak krotko w naszym menu, ze te kilka razy w roku mozna je jesc do woli... dyskusji nie podlega przeciez fakt, ze lepiej zjesc pol kilo owocow niz dwie czekolady, prawda?
    nadmiar zadnego cukru - w tym przypadku fruktozy - nie jest nigdy zdrowy, ale tak jak juz bronek wspomnial - umiar to podstawa ;)
  • A mi się czasem wydaje, że toczone tutaj dyskusje odnoszą się do ekhm "zapotrzebowania" osoby wiecznie odchudzającej się... Trochę ruchu i pozytywnego nastawienia, a (o ile nie mamy celów typu -10kg w miesiąc) nic jedzone z umiarem nie jest szkodliwe. Nie piszcie takich rzeczy o fruktozie (nie wiem, nie wypowiem się na temat wiarygodności tych niusów), ale jeszcze jakieś małolaty w to uwierzą i przestaną jeść owoce. Czereśnie są pyszne, słodkie, zdrowe, odżywcze, da się najeść kilkoma garściami, wypestkowane są świetnym dodatkiem do różnych innych potraw i chyba to jest najważniejsze dla przeciętnego Ziemianina.
  • @FujFruktoza, szczerze? Wisi mi to. Czereśnie to moje ulubione owoce, od dzieciństwa t największa atrakcja czerwca dla mnie i jakoś nie zauważyłam, żeby z moim organizmem coś było nie tak, nadwagi też nie mam, oscyluję na ogół między 49-52kg (zależnie od świąt :>), [komentarz edytowany - proszę bez wulgaryzmów i uwag osobistych. Maciej].
  • Glukoza zła, fruktoza niedobra, laktoza też nie za bardzo. To z czego człowiek ma czerpać energię? Z białka? Bo tłuszcze pewnie też fuj i niezdrowe. Ludzie, opanujcie się! Owoce przecież są tak krótko, truskawki zaraz znikną, pojawią się na chwilę wiśnie i maliny, które, nim się obejrzymy, też znikną. Człowiek od wieków zajada się owocami, kiedy są świeże i łatwo dostępne. Dlaczego teraz z jedzenia (JEDZENIA!) robi się taki problem? Kto jeszcze dziesięć lat temu myślał o jakieś fruktozie w czereśniach?! Nikt! wszyscy zajadali się do syta, aż się uszy trzęsły. A teraz? Fuj, bo kaloryczne, bo fruktoza, bo przytyje, po co mi witaminy, po co mi energia. Serio, zastanówcie się, czy jedzenie to nie przypadkiem wszystko, co macie i wokół czego kręci się wasze życie.

    Macieju i Izabello, przepraszam, że trochę nie na temat, ale mam serdecznie dosyć czytania na Waszej stronie tych durnowatych komentarzy. Strona powstała w fajnym celu, orientacyjne kalorie czy składniki odżywcze są bardzo przydatne, szczególnie dla osób, którym dieta JEST POTRZEBNA. Niestety, strona jest raczej zdominowana przez zaburzone osoby. Szkoda.
  • niee no najlepiej to sie odżywiać samym błonnikiem :D
    spróbujcie nie dostarczac cukrów,zobaczymy jak daleko pojedziecie bo ja o tym sie juz przekonałem i nikomu tego nie polecam :D:D
    Ruska ma 100% racji (łapa w góre)

    Czereśnie sa pyyycha szkoda ze cena jeszcze wygórowana ;/
  • @Ruska: lubię to :)
  • @Dorota o tym samym pomyślałam, znaczy o "lubię to" dla @Ruska. ;] A co do czereśni- pycha i niedługo ich już nie będzie i trza będzie czekać do następnego roku.
  • a napar z czereśniowych ogonków pijacie?
  • @karla: :)
    @bet: pijamy czereśniówkę tylko ;) Co to za napar?
  • o, czereśniówki to mi sie akurat nie zdarzyło nigdy... a napar to nic innego, jak lekko podsuszone ogonki, zalane wrzatkiem i parzone przez kilka - kilkanascie minut. podobno odtruwa organizm, wspomaga odchudzanie itp. przy okazji bardzo ciekawy, delikatny smak ma :)
  • RamPamPam 2012/06/23 09:21
    Dla mnie z czereśniami to jak ze sportem. Na przykład takie bieganie niszczy stawy. Ale wybierając pomiędzy brakiem sportu, a bieganiem wybierzemy bieganie. I tak samo z czereśniami. Ma fruktozę, ale to nie koniec świata bo ma jeszcze całą masę innych rzeczy.
  • Drodzy ważyciele,
    potrzebuję mieć 100kcal z czereśni, wychodzi że jest tyle (98kcal) w 160g - ale 160g. owoca, czy 160g z pestkami?
    BO piszecie "Garść czereśni waży 90g. Owoce bez szypułek i pestek ważą 80g.", i potem kalorie są przeliczone z osiemdziecięciogramowej garści? Czyli 100kcal w 160g owoców BEZ pestek, czyli w 180g pestkowych?
  • Gabriela 2012/06/29 23:03
    @Psi_kus: Dokładnie tak, jak mówisz. 100kcal będzie w 160g owoców bez pestek.
  • tinnyjustiny 2012/06/30 16:13
    100g czereśni to 15 sztuk, bez ogonków i pestek może 1-2 więcej.
  • SEZON 2013 uważam za rozpoczęty :)
  • Dokładnie tak, kilogram na śniadanie, kilogram na obiad i kilogram na kolację ;) a między posiłkami po kobiałce truskawek :)) -> trzeba korzystać z owoców póki są :D
  • karbowiak 2013/07/11 15:11
    Wszystko jest kaloryczne, a czereśnie są bardzo zdrowe, ich jedzenie nie zaszkodzi, trzeba je jesc, poki są!!
  • Lepszy kilogram czereśni niż tabliczka czekolady, a węgle to węgle nie ma co sie kłócić. ;) A witaminek nigdy nie za dużo. Cena w hurtowniach też juz przyzwoita, więc spokojnie można jeść.
  • Moze malo wiem o zyciu ale nigdy nie spotkalam czlowieka ktory utyłby/byłby gruby/miałby nadwagę z powodu jedzenia owoców sezonowych =D jedzmy i ewentualnie dzielmy sie z innymi zeby nie pęknąć!
  • Utyć nie, ale o cukrzyce łatwo. ;) Ale oczywiście owoce jeśc nalezy.
  • TetuSaGu 2014/07/02 10:32
    Hahaha, jesteście śmieszni. Nie jemy czereśni, nie jemy truskawek, nie jemy pomarańczy, bo wszystko zbyt kaloryczne. Ludzie, serio, 60 kcal/100 g to tak dużo? przecież lepiej wpieprzać czekoladki :) One to w ogóle nie mają fruktozy! :D
  • Kalorie... To co was powinno najbardziej obchodzić to skład i proporcje składników odżywczych produktu, w konkretnie ile ma węglowodanów, ile tłuszczu i białka. Czereśnie, jak prawie wszystkie owoce są idealnym źródłem energii dla człowieka, bądź co bądź anatomicznego owocożercy. Przestańcie bać się węglowodanów. Na czym pracują wasze ciała jeżeli nie na cukrach? Wszystkie komórki naszego organizmu łakną cukru. Gwarantuję, że nie da się dostać cukrzycy od spożywania wielkich ilości owoców, chyba, że jednocześnie zjada się tłuszcze, szczególnie tłuszcze zwierzęce. Jedzcie czereśnie i wszystkie inne rośliny w nieograniczonej ilości. To jest naturalny pokarm człowieka. Z jakiegoś powodu nasze kubki smakowe reagują na cukier, prawda? To nie przypadek.
  • @LoodRem zgadzam się z tobą :D ja niedawno przeszłam na weganizm i jem nieograniczone owoce, pewnie tak ze 3000 tys kalorii i co waga stoi, a zawsze miałam problemy z jej utrzymanie. Także naprawdę nie przejmujcie się kaloriami, a jedynie pozyskujcie je z odpowiednich źródeł jak czereśnie :D
  • oczywiście 3 tys nie 3 miliony kalorii
  • malinka ;p 2015/06/11 19:20
    Ile mniej więcej będzie ważyć szklanka czereśni?
  • Izabela[autor ilewazy.pl] 2015/06/12 13:36
    @malinka ;p: Przed chwilą zważyłam: szklanka dużych czereśni wraz z pestką i szypułką waży 140 g.
  • Yyyyyyyyyy przepraszam czy Wy ważycie i liczycie kalorie dla każdego spożywanego posiłku? Przecież to nienormalne :). Do mnie akurat wyznacznik kaloryczny zupełnie nie trafia i się nie sprawdza. Wciagnąłem właśnie 1kg czereśni, poprawiłem 1kg-em truskawek (w dwie i pół godzinki :)). I za kolejną godzinke lub dwie skonsumuję brokuły i pół kalafiora :). Przeczytałem kiedyś..coś w ten deseń, ze jeszcze nikt nie umarł od braku słodyczy i cukru, jak również, nie ma ludzi co by utyli od samych owoców i warzyw :). Schudłem 41 kg w jakieś 1,5 roku (z 98 do 57 kg) - dieta (wszytko w odpowiednich ilościach jedzone), wsyiłek fizyczny. Teraz ważę ok. 60-62kg i dobrze mi z tym. Obecnie głównie zżeram owoce, warzywa, kasze, makarony, orzechy, daktyle, soję, ryby. Zero mięsa, słodyczy, mleka. I wcale się nie ograniczam. A jak chcę parę kilo w dół to.....jadę na samych warzywach i owocach przez 2, 3 tygodnie (z wyjątkiem strączkowych i bananów). I co? I waga w dół(bez ćwiczeń). Nawet jak pochłaniam czereśnie, truskawki itp. kilogramami. Ale.....kiedy to robię nie przegryzam slodyczami, schabowym i ziemniorami. I sorry ale nikt mi nie wmówi, że jedząc naprawdę duże ilości owoców i warzyw się tyje. Jedyny minus hahahahahahahaha.....trzeba mieć pojemny kibelek :). I tu jest cała tajemnica :). Ludzie jedzcie ile wlezie jak macie ochotę. Jest sezon na truskawki i czereśnie (przecież to 80% wody). Zaraz się skończy i rok czekania :(. Przestańcie ważyć garstkę czereśni :). Smacznego :)
  • @Landman-wczoraj przeczytałam Twoją wypowiedź( a i "wiem co jem" było na temat czereśni) a dziś pobiegłam po kilogram czereśni....masz racje sezon na czereśnie jest za krótki żeby się przejmować kaloriami z tychże owoców
  • Niektórym potrzebne są takie ważenia bo coś pichcą. Luuuuuz
  • Btw., mężczyzna 57kg? Zostało do czego sie przytulić? ;)
  • Ups, poprawka: 62
  • @cuckoo: nie uwzględniasz może prostego faktu, że zdarzają się niscy mężczyźni?
  • Przed chwilą zjadłem stek z antrykotu " medium" z garścią czereśni na talerzu wokół .
  • @no5 Ależ ja uwzględniam tylko niskich! ::) Ale żadnego nigdy nie ważyłam...
  • Landman, skoro czegoś nie jesz, to jest to właśnie ograniczanie się;)

    Dla mnie ograniczanie się, to nie zjedzenie jednorazowo 2kg owoców, ani 3kg czegokolwiek w 3,5h - bo by mi brzuch pękł:p I tłumaczenie, że to 80% wody też do mnie nie docierają, bo 3 litrów wody w tak krótkim czasie też bym nie wypił. 1-3 garści - tak, więcej - już niekoniecznie.

    Poza tym; zapisuje i przeliczam wszystko (zajmuje mi to mniej niż kwadrans dziennie), nie jadam w dużych ilościach (powyżej 900kcal, powyżej 600g na raz) i ostatnim posiłkiem koryguje stosunek poszczególnych elementów. W efekcie, bez wysiłku mogę decydować o mojej wadze i poziomie tkanki tłuszczowej (bo to zwykle dwie całkiem różne kwestie). Jem co chce i co lubię, a moja dieta jest zróznicowana (co moim zdaniem jest kluczem do naprawdę zdrowego żywienia).

    Czy nikt nie utył od samych owoców i warzyw? No cóż, pewnie wiele zależy, jak kto interpretuje owoce i warzywa. Dietetycy zwykle wołają "jedzcie owoce i warzywa na każdy posiłek" ale zaraz po tym dodają - "ale ziemniaki to nie warzywa, to puste kolorie! No i oszczędnie ze strączkowymi... no i z cebulą! I kapustą! I bez bananów! I ogranicz..." - i tak dalej:)
    Z chęcią zobaczyłbym taki eksperyment, jakby ktoś mający tendencję do tycia żył spożywając nieograniczone ilości ziemniaków, fasoli, oliwek, bananów i suszonych daktyli.

    A co do tematu: przeliczyłem kilka moich garści - średnio wychodzi tuzin.
  • goryczka 2016/06/02 15:46
    Ja nie mogłabym żyć w sezonie na czereśnie bez wsuwania ich kilogramami...kalorie kaloriami ale nie dałabym rady :D z resztą podobno mają dużo jodu
  • @goryczka mam tak samo....czeresnie i bob :P
  • Domiii_nika 2016/06/03 14:38
    Czereśnie, truskawki i zielony groszek!
  • Ja uwielbiam czereśnie, ale nawet w sezonie rzadko je jadam bo zawsze trafiam na robaki :(
  • Robaczki wiedzą co dobre :D
  • Sporo węgli. Borze zielony szumiący, a kiedyś jadłam ich tak dużo. Notabene robaczywek, często łapałam takie z niepomalowanych drzew. Przynajmniej szpaki coś z tego mają...
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2018/07/05 08:48
    @mag234 ja, jak byłam dzieckiem, dosłownie staczałam się z drzewa u babci :)
  • Czereśnie lubię, ale umiarkowanie.
    Kilka dni temu na szybkiego zerwałam łubiankę, a zjadłam zaledwie z 5 owoców :D Może dlatego, że reszta rodziny się dorwała jak szalona :)
    Narazie mi starczy, a kto chce jeść niech sam sobie zrywa:)
    PS. Czy ktoś za dzieciaka też robił konkursy w pluciu pestkami na odległość? ;D
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2019/06/06 11:30
    @BlackWidow ja mam niestety alergię krzyżową na czereśnie, ale jak byłam dzieckiem to dosłownie staczałam się z drzewa u babci. To właśnie z tego drzewa pluliśmy pestkami na odległość :D
  • Ważne, że wspomnienia pozostały...i to jakie :)
  • ale mocno czekam na takie świeże, czerwone czereśnie... potrafię je jeść kilogramami :)
  • Dietetyczny doradzacz 2020/01/21 09:07
    Ja uważam że 1kg czereśni to za dużo. My powinniśmy jeść co najmniej pół kilo owoców i warzyw. A gdzie miejsce na warzywa?... niektórzy dietetycy uważają że trzeba jeść 10 dag owoców i pozostałe 40 dag warzyw.
  • Barbara[autor ilewazy.pl] 2020/01/21 14:47
    @Dietetyczny doradzacz rzeczywiście przyjmuje się, że minimum dziennie to 400 g warzyw i owoców, choć podkreśla się, że większa ilość to także większe korzyści. W tych 400 g 3/4 stanowią warzywa, 1/4 owoce.
  • aga_3456 2021/06/29 07:01
    Ktoś wyżej pisze o "tyciu od warzyw i owoców". Otóż swego czasu (bardzo dawno temu, mając może ze 20 lat), byłam przez około miesiąc u rodziny na wsi opiekując się ich domem i zwierzętami. Byłam zupełnie sama, do sklepu miałam daleko, więc uznałam że będę przez ten miesiąc żywić się tylko warzywami i owocami. Absolutnie tego nie polecam, nie uważam że jest to zdrowe dla każdego organizmu. Ale ja wtedy chudłam na potęgę. Ziemniaków co prawda nie jadłam bo ich nie lubię ale wszystkie inne smakołyki które rodzina hodowała, już tak. Ogórki, pomidory, czereśnie, porzeczkę. Bez żadnej obróbki termicznej, bez przypraw, soli, tłuszczu. Efekt był oszałamiający. Dlatego od tego czasu ja wszystkim powtarzam że na owocach i warzywach nie da się przytyć.
  • Ewa1401[autor ilewazy.pl] 2021/06/29 10:27
    @aga_3456 Warzywa i owoce charakteryzują się małą gęstością kaloryczną, więc raczej trudno na nich utyć (chyba, że je się ogromne ilości smażonych w głębokim tłuszczu, panierowanych… ale nie o tym mówimy, bo wiadomo, że to przede wszystkim niezdrowe). Oczywiście, do prawidłowego zbilansowania diety potrzebujemy nie tylko samych warzyw i owoców, ale warto pamiętać, że zdrowe minimum to 400 g dziennie (z przewagą warzyw - zalecenia mówią o trzech-czterech porcjach warzyw i jednej-dwóch owoców), ale im ich jemy więcej, tym lepiej!

Dodaj komentarz na temat ważenia

Oceń smak i właściwości produktu. Podziel się ciekawym przepisem, napisz jak wykorzystujesz go w kuchni. Jeśli produkt jest dla Ciebie nowością nie krępuj się pytać o sposób przyrządzania czy dostępność.

Możesz dodać komentarz jako niezalogowany lub zaloguj się albo zarejestuj aby w pełni korzystać z ileważy.pl

Zobacz jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu

Jakie są zalety rejestracji przy komentowaniu?

  • powiąż komentarze z Twoim kontem użytkownika
  • nie czekaj na moderację komentarzy
  • zarezerwuj swój podpis / pseudonim
  • podstawowe konto jest darmowe a rejestracja trwa ok. minutę